Testa brauciens

Spēcīgais Chevrolet Cruze dīzeļdzinējs

Whatcar.lv brauc ar Chevrolet Cruze
2,0 litru 150 ZS dīzeļdzinējs
Piecpakāpju manuālā pārnesumkārba

Par Chevrolet Cruze jau rakstījām pirms gada, kad iemēģinājām 1,6 un 1,8 litru benzīna dzinējus un 2,0 litru dīzeļdzinēju ar automātisko pārnesumkārbu.

Toreiz pārsvarā braucām pa Spānijas zīdaini gludajām šosejām, taču aizvadītajā nedēļas nogalē sēdāmies pie stūres Chevrolet Cruze ar 2,0 litru dīzeļdzinēju un manuālo pārnesumkārbu, lai dotos testa braucienā pa Latvijas ceļiem.

Nenoliedzami, Cruze izskatās daudz labāk, nekā līdzšinējie Chevrolet modeļi. Jāņem vērā, ka tas ir tapis Dienvidkorejā un šim reģionam tradicionāli ir bijis grūti izdabāt eiropiešu gaumei.

Taču Cruze ir viens no nedaudzajiem izņēmumiem, turklāt jāatceras, ka tā pamatā ir platforma, ko izmanto arī jaunākās paaudzes Opel Astra. Radniecība ar Opel nebeidzas ar kopīgu platformu vien – virkne līdzību ir arī interjera arhitektūrā, kaut gan General Motors skaidro, ka Cruze kokpitu iedvesmojis 1953.gada Corvette modelis.

2,0 litru dīzeļdzinējs

Cruze trumpis ir spēcīgais 2,0 litru dīzeļdzinējs, kas savienots ar piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu. 150 ZS agregāts nebūt nepadara Cruze par „korveti”, tomēr 8,7 sekundes līdz 100 km/h šīs klases auto ir pilnīgi pieņemams rezultāts, turklāt 320 Nm griezes moments nodrošina nepilnu pusotru tonnu smagajam auto vērā ņemamu paātrinājumu arī vidējā apgriezienu diapazonā – pat tad, ja tajā atrodas četri pasažieri.

Sliktā ziņa ir tā, ka Cruze atdzīvojas vien tad, kad apgriezienu skaits minūtē pārsniedz 1500. Nelineārā jaudas padeve pārsvarā kaitina sastrēgumos, tāpēc, lai turētos līdzi satiksmei, jātur atbilstošs apgriezienu līmenis.

Nekāda lielā degvielas ekonomija nesanāks - turbo bedre liek bieži mainīt pārnesumus un aktīvāk spiest gāzes pedāli. Whatcar.lv testa brauciena laikā Cruze dīzeļdzinēja patēriņš kombinētajā ciklā bija tuvu pie 8 litriem. Tas ir vairāk, nekā norādījis ražotājs. 

Gaita un vadāmība

Tomēr uz šosejas Cruze nav problēmu un braukt ar to ir patīkami – piektais pārnesums ir ideāls kreisēšanai ar trīsciparu ātrumu un "ceļ" pietiekoši labi, lai veiktu apdzīšanas manevrus. Trokšņu izolācija ir laba un, lai arī šis nav tas klusākais dīzelis, tā dūkoņa vienmērīgā ātrumā ir absolūti neuzbāzīga.

Arī vērtējot gaitas komfortu, šoseja ir Cruze īstā vieta. Taisnvirziena stabilitāte varbūt nav tik perfekta, kā dažiem Eiropas ražojumiem, taču tā ir pilnīgi pieņemama. Cruze pārliecinoši turas ceļa un pat daudzie ielāpi uz Latvijas ceļiem nespēj izsist to no līdzsvara.

Tomēr pilsētā Cruze vairs nespēj noslēpt nepatiku pret bedrēm, lai arī tās ir vairāk dzirdamas, nekā jūtamas. Turklāt par spīti pacietajai gaitai, Cruze vadāmību nevar nosaukt par sportisku, drīzāk tā ir - cenai atbilstoša. 

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Simpātisks dizains, praktisks interjers un dīzeļdzinēja dinamika ir galvenie Cruze plusi. Whatcar.lv testa auto bija visplašākais iespējamais aprīkojums, sākot no salona ādas apdares un beidzot ar navigācijas sistēmu, distances un nokrišņu sensoriem. Jā, interjera apdares materiālu izvēles ziņā tas atpaliek no Honda vai Škoda, taču montāžas kvalitāte ir laba - nekas negrab. Ja to ir iespējams iegādāties lētāk... tas ir apsvēršanas vērts.

Spriedums

Chevrolet ir laba vērtības un cenas proporcija, taču nopietnu konkurenci tam sagādā tādi ražotāji kā Škoda, Hyundai un Kia.  Tiesa gan, šis dīzeļdzinējs ir viens no jaudīgākajiem klasē. 

Cruze dīzeļversija ir gandrīz lielisks auto, tāpēc žēl, ka šis Chevrolet modelis pieejams vien kā četrdurvju sedans. Lielākā daļa Latvijas pircēju, jo īpaši šajā cenu segmentā, varētu vēlēties piecdurvju hečbeku. 

Jums patiks: dīzeļdzinēja jauda, LT aprīkojuma līmenis, cena

Jums nepatiks: cilvēki, kas Chevrolet  sauc par "korejiešu auto"

Lasi vairāk par Chevrolet Cruze

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...