BYD Seal pirmie iespaidi
Sīvākais Tesla konkurents no BYD
Jaudīgākā versija 100 km/h sasniedz 3,8 sekundēs
Rotējoša displeja koncepts pārsteidz daudzus

KAS TAS IR?
Ķīnas autobūves produkcija strauji ienāk Eiropas tirgū, un viens no jaunajiem spēlētājiem ir BYD jeb Build Your Dreams (“veido savus sapņus”). Tas ir pasaulē lielākais elektromobiļu ražotājs, viens no lielākajiem Ķīnas privātajiem auto jomas uzņēmumiem, un tā sešu modeļu klāsts vienā rāvienā nosedz visus Eiropas pircēju iecienītākos segmentus. Mēdz teikt, ka vietu zem saules vieglāk izcīnīt, piesakot karu līdzšinējiem līderiem, un tieši šādu ceļu ražotājs iet ar jauno elektromobili Seal.
Augstu latiņu uzstādījušais Tesla Model 3 ir sīvs konkurents jebkuram elektroauto, taču Seal piedāvā to, kas Īlonam Maskam līdz šim nav šķitis tik būtisks, – labu elektrisko veiktspēju apvienojumā ar lielisku salona kvalitāti no augstvērtīgiem materiāliem.
Salona iekārtojumā galvenais uzmanības akcents ir 15,6 collu skārienekrāns, ko var pagriezt gan vertikālā, gan horizontālā stāvoklī. Lai arī daļai pircēju tas kļūs par aizmetni domai par Seal iegādi, ar funkciju ne gluži perfekto izvietojumu dažādās apakšizvēlnēs vēlams iepazīties laikus, un ekrāna reakcija uz pieskārieniem ir nedaudz novēlota.
Salona apdarei – priekšējam panelim, durvīm un citām virsmām – tiešām izmantoti mīksti, pieskārienam patīkami materiāli, tādējādi BYD vairāk līdzinās eiropiešiem, nevis amerikāņiem un par izpildījumu pelna atzinīgu vērtējumu.
Dizaina jomā Seal tikai sev raksturīgas lietas – izbīdāmus durvju rokturus, pievilcīgu aizmugurējo lukturu grafiku – miksē ar citur redzētiem risinājumiem. Futūristiskajā salonā daži akcenti atgādina Volvo, bet ārienē manāma līdzība ar Hyundai, Peugeot, Toyota un citiem zīmoliem. Tā rezultātā Seal tēls šķiet pārsteidzoši saprotams un viegli uztverams.
Sportiskie sēdekļi ar apsildi un ventilāciju izskatās kvalitatīvi un nodrošina labu muguras komfortu, savukārt aizmugurējiem pasažieriem jācer, ka auto nevadīs pārlieku kaislīgs stūresvīrs, jo sēdekļu pamatnes formas dēļ viņi var izslīdēt no savas vietas.
Toties viņiem nav iemesla sūdzēties par vietas trūkumu, un pilna garuma panorāmas stikla jumts plašuma iespaidu pastiprina vēl vairāk. Bagāžas nodalījuma 400 litru ietilpība atpaliek no konkurentiem, īpaši no Model 3 (594 l), toties Seal ir priekšējais bagāžnieks ar 53 litru tilpumu, kas neizprotamā kārtā joprojām ir visai reta parādība elektriskajos automobiļos.
KĀ TAS BRAUC?
Elektromobiļu superrādītāji vairs nepārsteidz, taču Seal arsenāls – divi elektromotori, pilnpiedziņa, 530 ZS un ieskrējiens līdz 100 km/h tikai 3,8 sekundēs – vienalga šķiet iespaidīgs. Patiesībā BYD ar savu dinamiku lepojas tik ļoti, ka paātrinājuma ciparus pat uzlicis uz bagāžnieka vāka. Tomēr elektromobiļa galvenais dzinējspēks ir akumulators, un šajā ziņā BYD ir līderis.
Seal un citos jaunajos BYD elektromobiļos uzstādīts paša ražotāja izstrādāts Blade tehnoloģijas akumulators, kas, pēc kompānijas vārdiem, drošības, uzlādes ātruma un ilgmūžības ziņā pārspēj tradicionālos litija jonu akumulatorus. Ko tas nozīmē praksē? 82,5 kWh kapacitāti (neto), 520 km sniedzamību un 30–80% uzlādi 26 minūtēs, izmantojot 150 kW jaudu. Tie ir adekvāti rādītāji, un uzlādes iespējas atbilst pašreizējai infrastruktūras attīstībai, taču, piemēram, Hyundai un Kia lādējas ātrāk.
Daži Ķīnas automobiļi rada iespaidu, ka ražotāji zina, kā nodrošināt taisnvirziena dinamiku, taču ne pārāk labi izprot, kā panākt labu un drošu vadāmību. Pirmie iespaidi uz Latvijas ceļiem liek domāt, ka BYD Seal bijis labos braukšanas kursos, jo savā uzvedībā tur līdzi konkurentiem ar daudz bagātāku pieredzi.
Turklāt nav tā, ka tas izpilda tikai minimālo vadāmības programmu – līkumotā Ērgļu puses ceļa posmā Seal pamanījās saglabāt labāku virsbūves kontroli, nekā gaidījām no 2,2 tonnu smaga elektroauto. Pilnpiedziņa sporta režīmā no līkumiem izšāva automašīnu ātrāk nekā dažs labs sāncensis, bet reakcijas uz stūres komandām izcēlās ar patīkamu tiešumu.
Seal nav tik spožs kā daudzkārt dārgākie Audi e-tron GT un Porsche Taycan, taču, paturot prātā cenas klasi, tas spēj aizraut.
VAI TO IR VĒRTS PIRKT?
Ķīnas autobūves produkcija pagaidām tiek uztverta ar zināmu piesardzību un pat skepsi, un te liela nozīme būs oficiālajam valsts atbalstam. Latvijā ar BYD automobiļu pārdošanu, servisu un garantiju nodarbojas multizīmolu uzņēmums Inchcape.
Tā ir tāda veida pārstāvniecība, kas esošajiem un potenciālajiem Tesla automobiļu pircējiem joprojām nav pieejama. Nepastarpināti novērtējot Seal sniegumu, runāt par Eiropas autobūves norietu šķiet pāragri, taču BYD modelis skaidri demonstrē, ka Ķīnas autobūve straujiem soļiem pielāgojas tam, ko sagaida vietējie pircēji. Kvalitatīva salona apdare, eksterjera dizains, kas ierakstās vietējā ainā, spēcīga dinamika, saprotama cena un laba sniedzamība – tas viss Seal jau ir. Atliek jautājums par kvalitāti un uzticamību ilgtermiņā. Latvijā Seal cenas sākas no 46 830 eiro.
Salīdzinājumam Tesla Model 3 maksā no 34 870 eiro (bez PVN), un Seal dinamikas rādītājus pārspēj vien Model 3 Performance pilnpiedziņas versija, kas 100 km/h sasniedz 3,1 sekundē, spēj veikt 528 km distanci un maksā 49 870 eiro (bez PVN). Šajā klasē uz pircēju maciņiem tēmē arī BMW i4, Polestar 2, Volkswagen ID.7 un Hyundai Ioniq 6. Tā ir elitāra kompānija, kuru pārspēt nenāksies viegli. Taču, ja patur prātā, ka BYD savus pirmos soļus Eiropā spēra vien 2021. gadā, iespējams, mūs gaida interesanti laiki un interesanti auto.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...