Testa brauciens

Lexus NX pirmie iespaidi

NX izmanto jauno GA-K platformu
Spraudņa versijā jauda sasniedz 309 ZS
Būtiskas izmaiņas salonā

KAS TAS IR?

Prezentējot jauno NX paaudzi, ražotājs uzstāj, ka tas pāršķir jaunu attīstības lappusi, un, lai gan ārēji auto no priekšgājēja atšķiras nedaudz, tam nevar nepiekrist.

Galvenais pamats šim apgalvojumam – tiešā un pārnestā nozīmē – ir jauna platforma, kas aizgūta no Toyota un paša Lexus sistēmā saucas GA-K. Pie tikai nedaudz pieaugušiem ārējiem gabarītiem (plus 20 mm garumā un platumā), auto ir pagarināta riteņu bāze (plus 30 mm) un ir palielināts attālums starp riteņiem (plus 35 un 55 mm).

Taču tik pat svarīgas vai vēl svarīgākas ir jaunās platformas piedziņas iespējas. NX ir pirmais Lexus modelis ar uzlādējamo hibrīdu, un bez mezglu integrācijas, ko nodrošina jaunā platforma, to nebūtu iespējams radīt bez noteiktiem kompromisiem. Tā, piemēram, jaunajā auto ir izdevies iztikt bez bagāžnieka vai degvielas tvertnes samazināšanas.

Baltijas valstīs Lexus piedāvās divas NX versijas – pašuzlādes un uzlādējamo hibrīdu jeb 350h un 450h+. Abos izmantots 2,5 litru Atkinsona ciklā strādājošs benzīna motors, taču, ja pašuzlādes hibrīdā sistēmas jauda ir 244 ZS, tad spraudņa mašīnai tā sasniedz 309 ZS. Pēdējā ir aprīkota ar elektrisko pilnpiedziņu, savukārt pašuzlādes auto ir pieejams arī priekšpiedziņas versijā, tiesa, tikai pašā vienkāršākajā izpildījumā.

Spraudņa auto ir uzstādīta 18,1 kWh litija jonu baterija, un tīrā elektriskajā režīmā tas var nobraukt līdz 76 km WLTP jauktajā ciklā vai līdz 98 km, pārvietojoties pilsētā. Sistēmai ir četri darbības režīmi – elektriskais, elektriskais-hibrīda, hibrīda un uzlādes.

NX kabīne ir piedzīvojusi vairākas būtiskas pārmaiņas. Pirmkārt, salona telpa ir kļuvusi plašāka, un vietas ir pietiekami, lai komfortabli justos četri pieaugušie. Nedaudz lielāks ir kļuvis arī bagāžnieks (545 l), kurā zem grīdas ir vairākas praktiskas sekcijas dažādu sīkumu noglabāšanai.

Otrkārt, ieviešot jaunu iekārtojumu, ražotājs beidzot ir atteicies no multimediju sistēmas vadības ar skārienvirsmu – tās vietā nācis milzīgs (14 collu!) skārienekrāns, un ir pilnībā nomainīta saskarne. Instrumentu paneli papildina projekcijas ekrāns, un uz vējstikla projicētā informācija ir viegli nolasāma, un attēls – dzidrs. Dažas pamatfunkcijas, piemēram, klimatu joprojām var regulēt ar parastām pogām.

Iekļaujoties aktuālajās tendencēs, automobilis saprot balss komandas, un, to uzrunājot ar “Hei, Lexus”, ir gatavs ne vien nospraust navigācijas galamērķi vai izmainīt iestatījumus, bet atvērt logus vai jumta lūku. Auto dzird, kurš no braucējiem izdara pasūtījumu, un, ja saņem komandu atvērt logu, tad automātiski to izdara pusē, no kuras nākusi komanda.

Interesants risinājums ir arī jaunie durvju rokturi: automašīnas ārpusē tiem nav kustīgu detaļu, un, tos satverot, slēdzējmehānisms tiek atbrīvots ar elektrisku signālu, savukārt iekšpusē roku balstā ir slēdzis, kas gan ir kustīgs, bet darbojas pēc tāda paša principa.

Auto ir paplašināts drošības sistēmu klāsts, un jaunajiem rokturiem tajā ir sava loma: ja auto redz no aizmugures tuvojamies citu braucamo, tas automātiski nobloķē durvis, nepieļaujot, ka garāmbraucējs tajās var trāpīt. Tas gan nenozīmē, ka braucējs zaudē kontroli pār durvīm – ja vadītājs ‘uzstāj’, durvis atbloķēsies.

Runājot par salona dizainu, gribas teikt, ka tas sastopas labā estētikas un funkcionali- tātes krustpunktā un Lexus entuziastiem patiks, kamēr citi tajā nesaskatīs argumentu, lai atteiktos no tiešajiem konkurentiem. Atsevišķi jāpiemin sēdekļi, kas apveltīti ar ļoti greznu ādas apdari un ir viens no pārliecinošākajiem jaunā salona elementiem.

Eksterjera apspriešana ir neproduktīva nodarbošanās, tomēr Lexus dizains noslīpētības ziņā ir sasniedzis jaunu līmeni, ko stiprina fantastisks krāsu piedāvājums – dziļie toņi automobili izceļ no visa cita, kas redzams uz ielas. Jaunajā izpildījumā tas šķiet absolūti līdzvērtīgs vācu automobiļiem vai Jaguar.

KĀ TAS BRAUC?

Ja NX 350h vairāk vai mazāk seko līdzšinējai Lexus filozofijai, proti, automobilim pirmām kārtām ir jābūt komfortablai miera oāzei, tad, pārsēžoties 450h+, šķiet, ka braucat ar citu modeli.

Daļēji tas ir izskaidrojams ar lielāku jaudu, kas automobili padara dinamiskāku un krietni atsaucīgāku, taču savādāku uzvedību nosaka arī F SPORT izpildījuma stūres mehānisms ar mainīgu pārnesumu un adaptīvā amortizācija, kā arī visas tās pārmaiņas balstiekārtā, ko inženieri un izmēģinātāji veikuši, lai braukšanas procesu padarītu precīzāku.

Īsumā NX versijas var salīdzināt ar cilvēku, kurš tikko pamodies, un tādu, kurš pēc pamošanās izdzēris dubulto espresso – ar 350h jūs pārvietojaties, ar 450h+, varat pasportot. NX nav izvirzījies vadāmības avangardā, bet veids, kā automobilis reaģē uz vadītāja komandām, burtiski rosina braukt aktīvāk, un uz parasta ceļa tā balstiekārtai piemīt patīkama, agrāk nejusta elastība.

Tas, ko Lexus nav izdevies panākt, ir benzīna dzinēja balss nomākšana strauja paātrinājuma laikā. Taču, tā kā pilnīga gāzes pedāļa nospiešana nepieciešama reti, tas nav pārāk traucējoši.

Arī variatora iespaids nekur nav pazudis, taču progress transmisijas darbībā ir acīmredzams – pārsvarā korelācija starp uzdoto un reālo paātrinājuma dinamiku ir precīza, disonansei rodoties uz īsiem mirkļiem.

Taču arī to nav grūti akceptēt, it īpaši, kad paskatāties uz degvielas patēriņu, kurš paliek starp 5 un 6 litriem; iznāk, ka Lexus izdodas panākt neiespējamo, proti, labāku dinamiku apvienot ar samazinātu degvielas patēriņu.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Ieviešot jauno paaudzi, NX ir kļuvis dārgāks, taču tas tiek kompensēts ar labāku standarta aprīkojumu. NX 350h cenu diapazons ir no 46 300 līdz 66 500 eiro, bet NX 450h+ maksā no 59 900 līdz 71 700 eiro.

Atstājot cenas jautājumu potenciālo pircēju ziņā, jaunais NX, it īpaši uzlādējamā hibrīda versijā, jāatzīst par iespaidīgu produktu, kurš ir uz vienas latiņas ar tiešajiem konkurentiem un vienlaikus piedāvā tikai šai japāņu markai raksturīgo unikālo raksturu.

Jāpiebilst, ka uz NX attiecas jaunā Lexus Relax programma, kas ir 10 gadu garantijas ekvivalents.

LEXUS NX450H+ F SPORT

  • Cena                            69 300 eiro
  • Dzinējs                        2487 cm3, 4 cilindri, benzīns + elektromotors
  • Jauda                           309 ZS
  • Griezesmoments         n/d
  • Pārnesumkārba           CVT variators, pilnpiedziņa
  • Pašmasa                       1990 kg
  • 0–100 km/h                 6,3 s
  • Maks. ātrums             200 km/h
  • Baterija                        18,1 kWh
  • Patēriņš                       0,9–1,1 l/100 km
  • Sniedzamība              76 km (kombinētajā ciklā)
  • CO2 izmeši                  20–26 g/km
  • KONKURENTI         BMW X3, Audi Q5, Jaguar F-Pace

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.