Ziņas

Lexus ES 300h iepazīstina ar digitāliem sānskata monitoriem

Digitālie sānskata monitori
Paredzēti labākai redzamībai
Pieejama Latvijā šī gada rudens otrajā pusē

Sākotnēji šī jaunā tehnoloģija ieviesta Japānā 2018. gadā kā pasaulē pirmā, kas paredzēta sērijveida ražošanas automobilim. Jaunā sistēma aizstāj tradicionālos durvju spoguļus ar kompaktām ārējām augstas izšķirtspējas kamerām, kas savienotas ar automobilī esošiem monitoriem. 

Tie sniedz uzlabotu skatu aiz automobiļa un netālu no automobiļa visos braukšanas apstākļos, mazinot vai pat likvidējot autovadītāja aklos punktus un automātiski pielāgojoties izvērsta skata rādīšanai, kad automobilis veic pagriezienu vai veic apgriešanās manevru. Šīs tehnoloģijas debija Eiropā notiks martā, 2020. gada Ženēvas autoizstādē.

Lexus ir parūpējies par to, lai spoguļi darbotos jebkādos laikapstākļos, kas jo īpaši svarīgi ir tādā valstī kā Latvija. Ierīcēm ir iebūvēti sildītāji, kas nepieļauj apsarmošanu vai aizsvīšanu, un to atrašanās vieta ir tāda, lai tās nebūtu pakļautas lietus lāšu, dubļu vai sniega iedarbībai. Nepieciešamības gadījumā vadītājs ar slēdzi no mērinstrumentu paneļa var ieslēgt aizsvīdumu likvidējošu ierīci, kas nodrošinās skaidru skatu jebkurā laikā. “Ir ļoti svarīgi, lai braucējs vienmēr labi pārredzētu apkārt notiekoši, tieši tāpēc Lexus izstrādāja gudru risinājumu, kas ir uzticams jebkuros laikapstākļos, neatkarīgi no riepu radītajām šļakatām,” norāda Kaseorgs.

Ergonomisks dizains

Digitālo spoguļu sistēmas ergonomiskais dizains sniedz iespēju kontrolēt skatu ap automobili ar mazāku galvas kustību uz kreiso un labo pusi. Divi piecu collu krāsu monitori atrodas pie priekšējo statņu pamatnes, cieši salāgoti ar durvju spoguļu augstumu. Tas nozīmē, ka vadītājam nav būtiski jāmaina sava dabiskā spoguļos ieskatīšanās darbība.

Kameras ietvertas plānos aerodinamiskos korpusos un, būdamas mazākas par durvju spoguļiem, mazina vēja troksni un mazāk aizsedz vadītāja uz priekšu diagonāli vērsto skatu. Sistēmai ir arī luminiscences sensors, kas automātiski mazina spilgto gaismu no aizmugurē braucošo automobiļu priekšējiem lukturiem, braucot naktī, kas savukārt autovadītājam sniedz daudz skaidrāku atpakaļskatu.

Automātiski izvērstais skats

Kad autovadītājs lieto pagrieziena rādītājus vai izvēlas atpakaļgaitas pārnesumu, digitālie sānskata monitori automātiski rāda izvērstu automobilim blakus un aizmugurē esošā laukuma skatu, likvidējot aklo punktu un palīdzot veikt drošākus manevrus. Par attēla malu proporcijas maiņu vadītāju brīdina ikona ekrāna stūrī. Kad pagrieziens, joslu maiņa vai auto novietošana stāvvietā ir pabeigta, sistēma automātiski atgriežas savā standarta iestatījumā. Vadītājs var pārslēgties uz izvērsto skatu arī manuāli vai arī izslēgt šo funkciju.

Sistēmu var ieregulēt ar vadības mehānismiem vadītāja durvju panelī, tieši tāpat kā tradicionālo durvju spoguļu gadījumā. Izvēlnes funkcija sniedz piekļuvi sistēmas iestatījumiem, tostarp spilgtumam un – Lexus sistēmas unikālai funkcijai – automātiskai kameras ierīču ievilkšanai, kad automobilis ir novietots stāvvietā. Sistēmā ir iestrādāts arī aklo punktu monitors.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus ES

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Ir daudz iemeslu, kuru dēļ Lexus ES ir vērts ieteikt. Galvenokārt tādēļ, ka tas ir komfortabls, ietilpīgs, turklāt ar ļoti labu trokšņu izolāciju. Nākamais punkts ir lietošanas izmaksas – šajā ziņā hibrīddzinējs ir laba alternatīva konkurentu dīzeļmotoriem. Tomēr, lai arī Lexus ES ļauj braukt arī sportiskā režīmā, nevar noslēpt faktu, ka hibrīddzinējam trūkst tās elastības, kāda ir vecajiem, labajiem dīzeļiem. Par ļoti konkurētspējīgu cenu Lexus ES ir pieejams plašs un neapšaubāmi biznesa klases cienīgs aprīkojums, taču infosistēmas lietošana ir daudz neērtāka, nekā vācu konkurentu modeļos.