Ziņas

Lexus nostiprina pozīcijas elektrifikācijā ar UX 300e elektroauto un LF-30 konceptu

Lexus nostiprina pozīcijas elektrifikācijā
Konceptauto iezīmē nākotnes tehnoloģijas
Pirmais Lexus elektroauto

Pērnais gads luksusa automobiļu ražotājam Lexus bija īpaši veiksmīgs, Eiropā uzstādot jaunu pārdošanas apjoma rekordu – 87 206 vienības. Šobrīd tirgū piedāvājot 10 hibrīdauto modeļus, tas apņēmies nostiprināt savu lomu elektrifikācijas tehnoloģiju jomā.

Lexus LF-30 Electrified koncepts

Turpinot raudzīties nākotnē, autoražotājs prezentējis konceptauto ar nosaukumu LF-30 Electrified, kas ieskicē ne vien jaunās paaudzes elektrisko automašīnu dizainu, bet arī tehnoloģiju potenciālu.

Nedaudz vairāk kā piecus metrus garā koncepta dizains radīts Francijā, īpaši izceļoties gan ar futūristisku ārieni, gan nākotnē vērstu luksusa interjeru. Priekšējā pasažiera sēdeklis veidots kā biznesa klases sēdvieta lidmašīnā. Arī aizmugures sēdekļi ir pilnībā radīti komfortam, izmantojot tā saukto “mākslīgo muskuļu” tehnoloģiju, sēdekļa formai pielāgojoties pasažierim. Tāpat būs iespējams atgāzt atzveltni, aktivizēt relaksācijas režīmu u.c. funkcijas.

Borta MI atšķir automobilī sēdošo balsis un izmanto personalizētu informāciju, kas saglabāta vadītāja vadības atslēgā. Tas atvieglo gaisa temperatūras un audio uzstādījumu regulēšanu, kā arī navigācijas maršrutu un galamērķu iestatīšanu, vienlaikus sniedzot priekšlikumus par aktivitātēm pēc ierašanās galamērķī.

Stikla jumts virs aizmugurējiem sēdekļiem piedāvā balss vadības iespēju un ar žestiem vadītu SkyGate displeja logu, kurā izmantota AR, lai rādītu dažādu veidu informāciju, tādu kā reālistiskas zvaigžņu nosētas debesis, lietotāja iemīļotās videofilmas un pat navigāciju.

Automobiļa sānu logiem ir iespējams mainīt caurspīdīgumu, pielāgojot to braucēju vēlmēm un vajadzībām, atkarībā no diennakts laika un citiem faktoriem. Tāpat krāsa automobiļa ārienē un luminiscējošās gaismas signalizē par to, vai auto vada vadītājs, vai ieslēgts autonomās vadības režīms.

Kas attiecas uz tehnisko specifikāciju, īpaši izceļama Lexus Electrified tehnoloģija. Katram no riteņiem izstrādāts atsevišķs elektriskais motors, savukārt 110 kWh akumulators novietots zemu, lai uzlabotu braukšanas īpašības.

2,4 tonnas smagais koncepts līdz 100 km/h paātrinās 3,8 sekundēs, bet tā maksimālais ātrums ir 200 km/h.  Pateicoties ietilpīgajai akumulatora baterijai, auto var veikt līdz 500 km garu distanci, mērot pēc WLTP cikla. Elektromotori attīsta 400 kW maksimālo jaudu un 700 Nm griezes momentu.

150 kW akumulatoru uzlādes ātrums ļaus neatpalikt no steidzīgā ikdienas ritma, turklāt LF-30 prot izmantot bezvadu uzlādes tehnoloģijas priekšrocības, būtiski vienkāršojot uzlādes procesu. Tāpat tas izmantos arī uz mākslīgo intelektu (MI) balstītu enerģijas pārvaldību, lai iespējotu optimālu elektroenerģijas sadali automobilim un mājoklim un uzlādes vadību saskaņotu ar lietotāja ikdienas darba grafiku.

Lexus pirmais pilnībā elektriskais auto – UX 300e

Kamēr LF-30 Electrified konceptauto ieskicē mūsu nākotni šajā un nākamajā desmitgadē, Lexus prezentējis zīmola pirmo elektroauto, kas būs pieejams jau šogad – EX 300e.

Uz UX modeļa bāzes veidotais krosovers sākotnēji būs paredzēts tikai Ķīnas un Eiropas tirgiem, bet nākamgad tas sasniegs arī Japānu. Priekšpiedziņas SUV ieguvis 204 ZS jaudīgu elektromotoru un litija-jonu 54.3kWh ietilpības akumulatoru bateriju. Šāda kombinācija nodrošina aptuveni 400 km autonomiju (pēc NEDC cikla). Neradot itin nekādus kaitīgos izmešus, EX 300e ļaus līdz 100 km/h paātrināties 7,5 sekundēs, bet maksimālais ātrums būs 160 km/h.

Zem grīdas novietotie akumulatori aprīkoti ar temperatūras pārvaldības sistēmu, kas turpina darboties gan zemā, gan augstā apkārtējās vides temperatūrā. Vairākas sistēmas rūpējas ar akumulatoru uzraudzību, lai nepieļautu, piemēram, pārlādēšanu.

Pateicoties vairākiem braukšanas režīmiem un zemajam smaguma centram apvienojumā ar pastiprināto šasiju, UX 300e uz ceļa jūtas pārliecināts un veikls.

Jaunā UX 300e interjeru iedvesmojusi japāņu arhitektūras koncepcija “engava”. Lai gan EV ir dabiski klusi, UX 300e ir iestrādāta izolācija tieši aiz akumulatora, kas apspiež āra trokšņus, tādus kā vējš vai oļu sitieni, kas citādi būtu dzirdami. Lexus apgalvo, ka pateicoties šiem uzlabojumiem, UX 300e ir viens no klusākajiem saloniem savā klasē. Aprīkojuma klāstā - 13 skaļruņu Mark Levinson audiosistēma, 10,3 collu navigācijas displejs, skārienpaliktnis un citas ektras.

Ar LexusLink lietotni izveidojot savienojumu ar viedtālruni, autovadītāji var pārliecināties par akumulatora uzlādes līmeni un iespējamo braukšanas attālumu. Auto iekļauti arī uzlādes regulēšanas mehānismi, piemēram, taimera funkcija, kas informē īpašnieku, kad automobilis būs pilnībā uzlādēts, vai palīdz plānot uzlādi atkarībā no tā, kad paredzams nākamais brauciens ar automobili vai kad elektrības cena ir zema. Vēl lietotne īpašniekam sniedz iespēju attālināti regulēt temperatūru auto salonā. 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.