Lexus nostiprina pozīcijas elektrifikācijā ar UX 300e elektroauto un LF-30 konceptu
Lexus nostiprina pozīcijas elektrifikācijā
Konceptauto iezīmē nākotnes tehnoloģijas
Pirmais Lexus elektroauto

Pērnais gads
luksusa automobiļu ražotājam Lexus bija īpaši veiksmīgs, Eiropā uzstādot jaunu
pārdošanas apjoma rekordu – 87 206 vienības. Šobrīd tirgū piedāvājot 10
hibrīdauto modeļus, tas apņēmies nostiprināt savu lomu elektrifikācijas
tehnoloģiju jomā.
Lexus LF-30 Electrified koncepts
Turpinot raudzīties nākotnē, autoražotājs prezentējis konceptauto ar nosaukumu LF-30 Electrified, kas ieskicē ne vien jaunās paaudzes elektrisko automašīnu dizainu, bet arī tehnoloģiju potenciālu.
Nedaudz
vairāk kā piecus metrus garā koncepta dizains radīts Francijā, īpaši izceļoties
gan ar futūristisku ārieni, gan nākotnē vērstu luksusa interjeru. Priekšējā
pasažiera sēdeklis veidots kā biznesa klases sēdvieta lidmašīnā. Arī aizmugures
sēdekļi ir pilnībā radīti komfortam, izmantojot tā saukto “mākslīgo muskuļu”
tehnoloģiju, sēdekļa formai pielāgojoties pasažierim. Tāpat būs iespējams atgāzt
atzveltni, aktivizēt relaksācijas režīmu u.c. funkcijas.
Borta MI
atšķir automobilī sēdošo balsis un izmanto personalizētu informāciju, kas
saglabāta vadītāja vadības atslēgā. Tas atvieglo gaisa temperatūras un audio
uzstādījumu regulēšanu, kā arī navigācijas maršrutu un galamērķu iestatīšanu,
vienlaikus sniedzot priekšlikumus par aktivitātēm pēc ierašanās galamērķī.
Stikla jumts virs aizmugurējiem sēdekļiem piedāvā balss vadības iespēju un ar žestiem vadītu SkyGate displeja logu, kurā izmantota AR, lai rādītu dažādu veidu informāciju, tādu kā reālistiskas zvaigžņu nosētas debesis, lietotāja iemīļotās videofilmas un pat navigāciju.
Automobiļa
sānu logiem ir iespējams mainīt caurspīdīgumu, pielāgojot to braucēju vēlmēm un
vajadzībām, atkarībā no diennakts laika un citiem faktoriem. Tāpat krāsa
automobiļa ārienē un luminiscējošās gaismas signalizē par to, vai auto vada
vadītājs, vai ieslēgts autonomās vadības režīms.
Kas attiecas
uz tehnisko specifikāciju, īpaši izceļama Lexus Electrified tehnoloģija.
Katram no riteņiem izstrādāts atsevišķs elektriskais motors, savukārt 110 kWh akumulators
novietots zemu, lai uzlabotu braukšanas īpašības.
2,4 tonnas
smagais koncepts līdz 100 km/h paātrinās 3,8 sekundēs, bet tā maksimālais
ātrums ir 200 km/h. Pateicoties ietilpīgajai
akumulatora baterijai, auto var veikt līdz 500 km garu distanci, mērot pēc WLTP
cikla. Elektromotori attīsta 400 kW maksimālo jaudu un 700 Nm griezes momentu.
150 kW akumulatoru uzlādes ātrums ļaus neatpalikt no steidzīgā ikdienas ritma, turklāt LF-30 prot izmantot bezvadu uzlādes tehnoloģijas priekšrocības, būtiski vienkāršojot uzlādes procesu. Tāpat tas izmantos arī uz mākslīgo intelektu (MI) balstītu enerģijas pārvaldību, lai iespējotu optimālu elektroenerģijas sadali automobilim un mājoklim un uzlādes vadību saskaņotu ar lietotāja ikdienas darba grafiku.
Lexus pirmais pilnībā elektriskais auto – UX 300e
Kamēr LF-30
Electrified konceptauto ieskicē mūsu nākotni šajā un nākamajā desmitgadē, Lexus
prezentējis zīmola pirmo elektroauto, kas būs pieejams jau šogad – EX 300e.
Uz UX modeļa
bāzes veidotais krosovers sākotnēji būs paredzēts tikai Ķīnas un Eiropas
tirgiem, bet nākamgad tas sasniegs arī Japānu. Priekšpiedziņas SUV ieguvis 204
ZS jaudīgu elektromotoru un litija-jonu 54.3kWh ietilpības akumulatoru bateriju.
Šāda kombinācija nodrošina aptuveni 400 km autonomiju (pēc NEDC cikla). Neradot
itin nekādus kaitīgos izmešus, EX 300e ļaus līdz 100 km/h paātrināties 7,5
sekundēs, bet maksimālais ātrums būs 160 km/h.
Zem grīdas
novietotie akumulatori aprīkoti ar temperatūras pārvaldības sistēmu, kas
turpina darboties gan zemā, gan augstā apkārtējās vides temperatūrā. Vairākas
sistēmas rūpējas ar akumulatoru uzraudzību, lai nepieļautu, piemēram,
pārlādēšanu.
Pateicoties vairākiem
braukšanas režīmiem un zemajam smaguma centram apvienojumā ar pastiprināto
šasiju, UX 300e uz ceļa jūtas pārliecināts un veikls.
Jaunā UX 300e interjeru iedvesmojusi
japāņu arhitektūras koncepcija “engava”. Lai gan EV
ir dabiski klusi, UX 300e ir iestrādāta izolācija tieši aiz
akumulatora, kas apspiež āra trokšņus, tādus kā vējš vai oļu sitieni, kas
citādi būtu dzirdami. Lexus apgalvo, ka pateicoties šiem uzlabojumiem, UX 300e
ir viens no klusākajiem saloniem savā klasē. Aprīkojuma klāstā - 13 skaļruņu Mark
Levinson audiosistēma, 10,3 collu navigācijas displejs, skārienpaliktnis un
citas ektras.
Ar LexusLink
lietotni izveidojot savienojumu ar viedtālruni, autovadītāji var pārliecināties
par akumulatora uzlādes līmeni un iespējamo braukšanas attālumu. Auto iekļauti
arī uzlādes regulēšanas mehānismi, piemēram, taimera funkcija, kas informē
īpašnieku, kad automobilis būs pilnībā uzlādēts, vai palīdz plānot uzlādi
atkarībā no tā, kad paredzams nākamais brauciens ar automobili vai kad
elektrības cena ir zema. Vēl lietotne īpašniekam sniedz iespēju attālināti
regulēt temperatūru auto salonā.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...