Vērtē lasītāji

Lexus ES: vērtē Whatcar.lv lasītāji

Lexus ES 300h jau nopērkams Latvijā
Cena, sākot no 43 900 eiro
Whatcar.lv lasītāji izmēģina Lexus jaunāko modeli

Latvijā jau ir nopērkams Lexus ES, modelis, kas liecina par japāņu luksusa zīmola vēlmi beidzot sākt reālu cīņu ar vācu konkurentiem, kas ar GS modeli nebija Lexus prioritāte.

Tagad situācija ir mainījusies – un modelis, kas stājas GS vietā, ir būtiski atšķirīgs. Tas joprojām ir pieejams ar ļoti plašu aprīkojumu, taču aizmugures piedziņas vietā ir priekšpiedziņa.  Turklāt par spīti biznesa klases cienīgam imidžam, Lexus ES cenu spektrs ir ļoti draudzīgs, salīdzinot ar vācu premium zīmolu piedāvājumu – tā mums atzina vairāki Whatcar.lv lasītāji, kas ikdienā brauc ar vācu auto.

Kādas ir viņu domas par jaunāko Lexus modeli – un vai viņi uzskata to par līdzvērtīgu BMW 5. sērijas, Audi A6 vai Mercedes-Benz E-Klases konkurentu? Lasi vairāk šajā reportāžā.


Daniils Ruļovs

Brauc ar Mercedes-Benz

Manuprāt, puslīdz objektīvu vērtējumu par auto var dot tikai, ja ir braukts pāris dienas – tikai tad saproti, vai viņš tev der ikdienas vajadzībām – tātad, vai bagāžnieks ir pietiekami liels, vai ir vieta ģimenei, kādas ir viņu emocijas un arī – cik ērta ir braukšana gan pilsētā, gan uz šosejas. Taču, ņemot vērā, ka Lexus ar ES aizstāj GS, ar ko braucu ikdienā, man ir ko teikt. Mans iepriekšējais auto arī bija GS, ar to nobraucu 3 gadus, pēc tam nopirku tādu pašu, tikai jaunu. Jāteic, audiosistēma ir laba, taču navigācijas un infosistēmas iekārta nav pati ērtākā, galvenokārt touchpad dēļ – to ir grūti izmantot. Pietrūkst Apple CarPlay savienojums, kas ļautu to apiet un izmantot pazīstamas aplikācijas, piemēram Waze. Arī videokameras, kas palīdz orientēties, novietojot auto stāvvietā lietainā laikā un ziemā ātri paliek netīras. Te manuprāt derētu cits risinājums – kā dažiem konkurentu auto, kur kamera ir, piemēram, paslēpta zem emblēmas. Sānu spoguļu izmērs šķiet par mazu, sēdekļi varēja būt vēl ērtāki, kreisās rokas elkoni ir ieradums atstutēt pret logu, bet tas šeit nav iespējams. Pozitīvi, ka ir stūres un sēdekļu klimata kontroles sistēma – atkarībā no āra temperatūras, apsilde ieslēdzas automātiski. Braukšanas ziņā – gribētos izmēģināt sporta režīmā trasē, nevis uz koplietošanas ceļa. Taču šobrīd varu teikt, ka gaita ir patīkami mīksta, bedres nejūt, vismaz šajā ātrumā pa pilsētu. Arī dinamika šķiet pietiekama. Taču GS tas neaizstās - GS tomēr ir, vai drīzāk – bija - pakāpi augstāks. Šis ir kluss, patīkams un atgādina komfortablu amerikāņu auto, kam ir liels bagāžas nodalījums un ietilpīgs salons. Taču sarežģītās infosistēmas dēļ es to neieteiktu pirkt. 

Jānis Skopiņš

Brauc ar 7. sērijas BMW xDrive

Iespaids par Lexus palika ļoti labs. Esmu pieradis pie pilnpiedziņas, taču sākotnēji nejutu nekādu atšķirību, braucot ar šo Lexus ES. Varbūt pabraucot ilgāk, es šo atšķirību redzētu, taču kopumā man tas likās pietiekoši stabils - man patika! Pārāk dinamiski nemēģināju braukt, jo kā zināms, Rīgā ir daudz bedres, tāpēc braucu piesardzīgi. Esmu auto baudītājs, parasti braucu nesteidzīgi, tāpēc viss bija OK. Zinu, ka 2,5 litru motoram jauda ir pietiekama, turklāt komplektā ar elektromotoru hibrīdsistēma ir arī ekonomiska. Salīdzinot ar dīzeļmotoru, arī ļoti kluss. Interjers arī ir glīts, taču atšķirībā no BMW šeit infosistēmu lietot ir sarežģītāk - rodas bažas, vai mani neapturēs policija par to, ka es pārāk daudz skatos ekrānā un lietoju kaut kādas ierīces, jo tas ekrāns izskatās pēc automašīnā iebūvēta datora. Salona pārstāvji gan mierināja, ka visām nepieciešamajām funkcijām ir arī pogas, tāpēc ekrānā nav visu laiku jāskatās. Labi, ka aprīkojumā ir bezvadu lādēšanas opcija viedtālruņiem. Arī tāda funkcija, kā automātiskā sēdekļu un stūres apsildes sistēma. Par cenu runājot - domāju, ka ir jābūt lielam Lexus fanam, lai atdotu to maksimālo ciparu par šo auto, jo tas minimālais skaitlis ne vienmēr ietver to, ko mūsdienās gribētos no auto. Visām tām mazajām niansēm, komforta un drošības aprīkojumam tomēr ir nozīme. Taču no otras puses - ja visu to pašu aprīkojumu, kas ir dārgākajā Lexus ES saliktu BMW, tad cena būtu daudz lielāka. Un šo auto droši var pielīdzināt 5. sērijas BMW gan braukšanas, gan komforta ziņā. Šobrīd domāju par jauna auto iegādi dzīvesbiedrei, kura brauc ar Lexus IS. Nākamais auto varētu būt vai nu Lexus ES vai varbūt RX krosovera pagarinātā versija, kas ir vēl ietilpīgāks.

Mareks Nemme

brauc ar Audi A6 Allroad

Esmu vācu automašīnu piekritējs - braucu ar Audi, ir arī BMW. Lexus ES braukšanas, gaitas īpašības var pielīdzināt Audi, taču interjera dizains gan japāņiem stipri atšķiras no vācu auto. Man īsti nepatīk, ka ir simtiem pogu, viss izskatās diezgan sarežģīti. Jo mazāk pogu, jo mazāka iespēja kļūdīties. Taču no otras puses, man arī nepatīk jaunie Volvo modeļi - tur nav vispār pogu. Tur ir paredzēts, ka es visu varu ekrānā izdarīt, kas ir nereāli. Es nesaprotu, kā Volvo dabū tās zvaigznes drošības testos. Piemēram Audi arī ir mūsdienīga infosistēma, taču vienlaicīgi ir saglabāta opcija, ka es ar pirkstu varu sataustīt to vietu, kur ir jāpiespiež. Tomēr kopumā Lexus ES - tajā izpildījumā, kāds bija demo auto, maksimāli aprīkots un ar gaišo ādas salonu - atstāja labu iespaidu. Plašs salons, liels un plats bagāžas nodalījums, kurā var ērtāk ievietot golfa piederumu somu. Šķiet, vēl platāks, nekā Audi. Patika, ka hibrīdsistēma ļauj uzreiz uzsākt gaitu, pateicoties elektromotoram, jo start/stop sistēmas, kas noslāpē motoru pie katras apstāšanās gan dīzeļiem, gan mašinām ar benzīna dzinēju rada nelielu aizturi. Arī Lexus ES cenas izskatās draudzīgas, ņemot vērā aprīkojumu. Faktiski, pat ļoti laba vērtības un cenas proporcija, jo kvalitāte ir adekvāta, imidžs, komforts ir biznesa klasei atbilstošs, taču ja ir tāda cena - tas ir vēl labāk. Man tas ir pārsteigums, jo iepriekš domāju, ka cenas ir apmēram tādas pašas kā Audi A6, BMW 5. sērijai.  

Armands Ozoliņš

brauc ar Mercedes-Benz E-Klasi

Vai šo auto var salīdzināt ar E-Klases Mercedes? Pēc sēdekļu komforta un salona apdares spriežot, domāju, ka jā. Taču, ja runa ir par dizainu, tad Lexus šķiet mazliet par daudz uzkrītošs. Arī interjers, salīdzinot ar vācu auto izkatās diezgan haotisks. Tomēr ir skaidrs, ka Lexus zīmols ir ieņēmis stabilu vietu līdzās vācu premium markām un ir daudz cilvēku, kas vienkārši principā nebrauc ar vācu mašīnām. Viens no iemesliem, kuru dēļ es ieteiktu pirkt Lexus ES viennozīmīgi ir cena. Ja Lexus ES dārgākās modifikācijas cena ir 62 tūkstoši eiro, tad tas noteikti ir izskatāms priekšlikums. Pamēģini vācietī to pašu aprīkojumu salikt, cena būs tuvu 100 tūkstošiem eiro. Tiesa gan, Lexus ES ir pieejams tikai ar vienu motoru un tikai kā sedans, universāļa nav - kaut arī no praktiskā viedokļa, vietas šeit ir pietiekami daudz. 


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus ES

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Ir daudz iemeslu, kuru dēļ Lexus ES ir vērts ieteikt. Galvenokārt tādēļ, ka tas ir komfortabls, ietilpīgs, turklāt ar ļoti labu trokšņu izolāciju. Nākamais punkts ir lietošanas izmaksas – šajā ziņā hibrīddzinējs ir laba alternatīva konkurentu dīzeļmotoriem. Tomēr, lai arī Lexus ES ļauj braukt arī sportiskā režīmā, nevar noslēpt faktu, ka hibrīddzinējam trūkst tās elastības, kāda ir vecajiem, labajiem dīzeļiem. Par ļoti konkurētspējīgu cenu Lexus ES ir pieejams plašs un neapšaubāmi biznesa klases cienīgs aprīkojums, taču infosistēmas lietošana ir daudz neērtāka, nekā vācu konkurentu modeļos.