Testa brauciens
Lexus RX450h L: pirmie iespaidi septiņvietīgajā RX
Lexus RX ar septiņām sēdvietām
Pieejams 450h L un RX350 L modifikācijās
Pārdošanā tagad

Kamēr ASV, Krievijā un citviet bija nopērkami septiņvietīgi Lexus (uz Toyota Land Cruiser platformas, ar liela tilpuma benzīna motoriem), jaunais RX450 L ir pirmais septiņvietīgais japāņu zīmola modelis, kas oficiāli tiek izplatīts Eiropā. Tādējādi Lexus ir likvidējuši vēl vienu šķērsli RX konkurencē ar, piemēram, Volvo XC90, BMW X5 un Audi Q7. Tiesa gan japāņu zīmolam ir būtiska priekšrocība – RX450h L ir vienīgais septiņvietīgais premium zīmola SUV ar hibrīddzinēju.

Kāds tas ir?
Vizuāli atšķirības no standarta RX praktiski nav redzamas – tikai noliekot abas versijas blakus, var redzēt, ka viens ir nedaudz garāks. Riteņu bāzes garums ir identisks, taču, lai izveidotu vietu vēl divām papildvietām RX salonā, Lexus pagarinājuši tā aizmugurējo pārkari par 11cm, modeļa kopējam garumam sasniedzot 5 metrus. Tādējādi RX pagarinātā versija pat izskatās elegantāka, nekā standarta modelis.
Protams, abas papildvietas RX450h L trešajā rindā nav tik ērtas, kā citviet salonā – tās ir lielākas, nekā X5, bet mazākas, nekā Q7. Faktiski, tās ir domātas bērniem, galvenokārt tiem, kas vairs neizmanto bērnu sēdeklīšus, bet vēl ir pietiekoši maza auguma, lai tur ierāptos saviem spēkiem un justos ērti. Jāņem vērā, ka papildvietas var aktivizēt elektroniski, un šī funkcija ir standartaprīkojumā visiem pagarinātās versijas RX.

Otro sēdekļu rindu var pabīdīt uz priekšu vai atpakaļ, sadalot RX450h L pieejamo platību atbilstoši attiecīgās situācijas prasībām, bet, ja divas aizmugures papildvietas nav nepieciešamas, piecu cilvēku ģimenei šis būs ļoti ērts, praktisks un patiešām komfortabls transportlīdzeklis tālākiem ceļojumiem. Pat ja tiek izmantotas visas 7 sēdvietas, bagāžas nodalījumā atradīsies vieta vismaz divām lielām ceļasomām.
Premium segmenta auto pircējiem, kam nepieciešama minivena ietilpība, bet ir augstas prasības pret automašīnas komfortu, aprīkojumu un kvalitāti, RX450h L ir ideāls variants. Mīksti sēdekļi, augstvērtīga ādas un koka apdare, izcila montāžas kvalitāte, laba trokšņu izolācija, plašs drošības aprīkojums un daudzfunkcionāla klimata kontrole – tas viss šeit ir. Mūsu testa auto bija arī iespaidīgā Mark&Levinson audiosistēma, sēdekļu ventilācijas funkcija un virkne citu ekstru.

Paneļa vidū esošais ekrāns ir milzīgs – taču, cik tas ir funkcionāls un ērti lietojams, tas būtu jāizmēģina katram, kas apsver RX iegādi. Mūsuprāt Lexus infosistēma ne tuvu nav tas labākais paraugs šajā segmentā, salīdzinot, piemēram, ar BMW iDrive vai Audi MMI. Cilvēkiem, kas ved bērnus, vai faktiski – jebkuram - būtu jāpadomā divreiz, pirms mēģināt kaut ko tajā atrast brauciena laikā – tas var beigties ar nepatikšanām. Lexus infosistēmu joprojām var kontrolēt ar datorpelei līdzīgu slēdzi, vadot kursoru no vienas izvēlnes uz otru, taču tas prasa uzmanību - tāpēc satiksmes plūsmā to nebūtu ieteicams izmantot.
Zem motora pārsega - jau zināmais 3,5 litru tilpuma benzīna motora un divu elektromotoru hibrīddzinējs ar kopējo jaudu virs 300ZS, ļaujot 100 km/h ātrumu sasniegt 8 sekundēs. Braukšanas sajūtu ziņā pārmest nav ko – RX450h L jauda pat ar papildu virsbūves centimetriem ir pietiekoša, lai veiktu apdzīšanas manevrus, gaita ir salīdzinoši mīksta pat Sport+ režīmā.

Vadāmība ir OK, kamēr vien tu neprasi no Lexus brīnumus - ir jāņem vērā, ka šis nav domāts kā sportisks SUV, tāpēc nevajadzētu iedomāties, ka ar RX var izdarīt to pašu, ko ar X5 un Porsche Cayenne. Tāpat kā LS vai NX, arī Lexus RX atalgo tos, kas nesteidzas – gan ar daudz mīkstāku gaitu, nekā X5 vai X6, gan ar klusumu salonā, gan arī ar pilnīgu atteikšanos no degvielas pilsētas sastrēgumos, ko garantē hibrīdsistēmā uzkrātā elektroenerģija. Tāpēc pilsētā RX vidējais patēriņš ir pat mazāks, nekā uz šosejas.
Vai to ir vērts pirkt?
Pērkot premium zīmola SUV, kļūdīties nav iespējams – tie ir ļoti pieprasīti arī otrreizējā tirgū, tāpēc savu vērtību tur labi. Lexus RX450h L būs labs pirkums pat tad, ja tev ikdienā nav nepieciešamas septiņas sēdvietas – tas ir praktiskāks, nekā standarta RX, jāņem vērā arī, ka japāņu zīmolam ir stabila uzticamības reputācija, turklāt hibrīddzinēji nemēdz sagādāt tādus pārsteigumus, kā, piemēram, dīzeļdzinēju turbīnas, DPF filtri vai sprauslas.
LX450h L maksā no 60 tūkstošiem eiro, bet par vispilnāko modifikāciju Luxury tiek prasīti nedaudz vairāk kā 80 tūkstoši eiro. Tas pieejams arī ar 2,0 litru benzīna turbodzinēju, taču mūsuprāt, vislabākā izvēle ir hibrīds - 450h L.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...