Atjauninātais Lexus IS: izmēģināts
Lexus IS feislifta testa brauciens
Izmēģinām Lexus IS 300h un IS 200t
Kosmētiskas izmaiņas, labāka vadāmība

Kompaktās biznesa klases segmenta iekarošana ir pārbaudījums ikvienam premium zīmola autoražotājam. Ne jau tāpēc, ka tas ir kaut kas prestižs vai ekskluzīvs, bet gan tāpēc, ka konkurence šajā segmentā ir ļoti sīva. Tāpēc, ja tu vari kaut kādā veidā pārspēt BMW 3.sēriju vai Audi A4, tad tā ir gan bezmaksas reklāma, gan arī to pircēju lojalitāte, kuriem tas ir pirmais premium līmeņa auto.
Lexus savu BMW 3.sērijas un Mercedes-Benz C-Klases
konkurentu pirmoreiz parādīja jau pagājušā gadsimta izskaņā, taču ar pirmajām
divām modeļa paaudzēm pārspēt vācu konkurentus tā arī neizdevās.
Lexus pārstāja kopēt vāciešus, atsakoties no dīzeļdzinēja līdz ar 2013.gadā iznākušo, pēdējo IS paaudzi. Šis Lexus IS daudziem iepatikās ar savu atšķirīgo un pievilcīgo dizainu, funkcionālo un eleganto interjera arhitektūru, kā arī tādām ne mazāk svarīgām pozīcijām, kā trokšņu izolācija un apdares kvalitāte.
Tagad, 2017.gadā klajā nācis Lexus IS feislifts, kas turpina nostiprināt jau minētās vērtības, nemēģinot dominēt sfērā, kur vācu konkurenti līdz šim bijuši stiprāki – perfektā līdzsvarā starp gaitas komfortu un vadāmību, ko daudzi identificē kā braukšanas baudu.
Kāds tas ir?
Nav pārsteigums, ka no ārpuses pusmūža atjauninājumus
pamanīt nav viegli. Tie ir: jauni lukturi priekšā un aizmugurē, lielākas gaisa
ieplūdes atveres, mazliet atšķirīga radiatora reste. Arī salonā nekas īpašs nav
mainījies, ja neskaita pozitīvus uzlabojumus Lexus informācijas un izklaides
sistēmā. Iepriekš kritizētās infosistēmas ekrāns pieaudzis līdz 10,3 collām,
augstas izsķirtspējas monitoram ir split-screen funkcija, kas ļauj vienlaicīgi
sekot līdzi diviem displejiem. Papildaprīkojumā tagad ir arī WiFi opcija.

Dīvaini, bet Lexus tomēr nav atteikušies no visai neveiklā, datora pelei līdzīgā kontroles slēdža, ar kuru var virzīt kursoru no vienas ekrāna funkcijas līdz citai – par spīti tam, ka Audi MMI un BMW iDrive grozāmie kontroles slēdži jau sevi pierādījuši kā daudz ērtāki rīki.
Lexus lēmums konservatīvi palikt pie vecās tehnoloģijas
jaušams arī atjauninātā IS braukšanas manierēs. Jā, izmantojot elektroenerģiju,
vai braucot ar nelieliem motora apgriezieniem, tas šķiet izsmalcinātākais auto
savā klasē.
Tomēr, uzņemot lielāku ātrumu ārpus pilsētas robežām, CVT
transmisija liek par sevi manīt. Nevienā brīdī nav sajūtas, ka kopējā IS300h
hibrīdsistēmas jauda ir ap 220 ZS, par spīti tam, ka akseleratora pedālis ir
nospiests līdz grīdai. Otra pieejamā Lexus IS modifikācija - IS200t – iztiek tikai
ar benzīna turbomotoru, tāpēc šķiet drusku dinamiskāka un prognozējamāka – taču
arī degvielas patēriņš ir manāmi lielāks.

Atjauninātais IS arī ieguvis dažus uzlabojumus balstiekārtā un stūres sistēmā, kas padarījuši tā vadāmību asāku, taču gaitas komfortā izmaiņu nav.
Vai to ir vērts pirkt?
IS
nepretendē uz pirmo vietu kompakto biznesa auto segmentā, taču tas
nenozīmē, ka tas ir slikts auto. Lexus lielākie plusi ir uzticamība, kvalitāte, pārbaudīti hibrīddzinēji
un plašas aprīkojuma opcijas, no kurām daudzas jau iekļautas sākumcenā. Ikviens Lexus īpašnieks arī novērtēs augsto apkalpošanas kvalitāti pie oficiālajiem dīleriem.
Hibrīdzinējs ir laba alternatīva
tradicionālajiem vācu ražotāju četrcilindru dīzeļiem, turklāt vēl var
pastrīdēties, kura auto uzturēšana (ņemot vērā dīzeļdzinēju DPF filtru maiņu un
citas šim degvielas tipam raksturīgās nianses) ilgtermiņā izmaksās vairāk.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...