Testa brauciens
Lexus LC: pirmie iespaidi
Whatcar.lv izmēģina Lexus LC luksusa kupeju
Lexus LC500h un Lexus LC500
Pārdošanā 2017.gadā

Tieši to, pateicoties Toyota prezidentam, aktīvam autoentuziastam un Lexus brenda virzītājam Akio Tojodas iniciatīvai, ir paveicis Lexus, laižot klajā jauno LC – ātrāko un jaudīgāko Lexus kupeju ar tik fūturistisku auto dizainu kāds sen nav redzēts sērijveida automobiļos izņemot, protams, superkārus, tai skaitā unikālo Lexus LFA.
Lexus LC, kura dizaineri noteikti ir iedvesmojušies no LFA, ir luksusklases GT kupeja ar 2+2 sēdvietu formulu, kas dosies atklātā cīņā pret konservatīvajiem konkurentiem - BMW 6. sēriju, Mercedes SL un savā ziņā arī pret Porsche 911. Lexus LC var tikt aprīkots ar iespaidīgu 5,0 litru V8, 477 ZS motoru, kas ļauj 0-100 km/h sprintu veikt 4,5 sekundēs, vai arī 3,5 litru V6 ZS un elektromotora hibrīddzinēju ar kopējo jaudu 359 ZS.
Kā ir ar to braukt?
Atmosfēriskā V8 motora skaņa ir pirmā lieta, ar ko asociējas LC. Mūsdienās šāda veida motoram jau ir ikoniska nozīme, jo V8 sporta automašīnās ir palikuši par lielu retumu, atsevišķi autoražotāji pat sāk ietirgot klientiem četrcilindru motorus ar turbīnu, kas, būsim godīgi, neskan ne pēc kā. Citi atkal skaņas trūkumu mēģina kompensēt ar sintezētu audio skaņu salonā. Interesanti, ko par šo visu teiktu, teiksim, Enco Ferrari vai Feručio Lamborgini?

V8 motors ir sajūgts ar pilnīgu jaunu, desmitpakāpju automātisko transmisiju, kas nodrošina ārkārtīgi vienmērīgu pārnesumu maiņu gan automātiskajā, gan manuālajā režīmā. LC ir pieejami seši braukšanas režīmi. Pirmie četri ir paredzēti braukt pa pilsētu un šoseju, braucot mierīgi V8 motora skaņa pat īsti nav sadzirdama. Sport un Sport + kā jau liecina nosaukums, ir sportiskai braukšanai. Auto braukšanas maniakiem rekomendējam izmantot Sport + režīmu.
LC stūres sistēma ir viena no labākajām ar kādu ir nācies braukt. Stūre burtiski kopē ceļa segumu un nevienā brīdī, arī braucot agresīvi serpentīnos vai arī sacīkšu trasē, nav ne mazāko šaubu par tās efektivitāti. Tāpat pagriezienos palīdz arī aizmugurējo riteņu stūrēšana, kā arī ierobežotas slīdes diferenciālis. Protams, dinamiskā braukšanas režīmā ir jārēķinās ar priekšā novietotā V8 motora smagumu, līdz ar ko asākos pagriezienos priekšējiem riteņiem ir tendence nedaudz izslīdēt, jārēķinās arī ar adekvātu bremzēšanas distanci 1950 kg smagajam auto.

Izbraucām arī ar V6, 3,5 litru hibrīdmotoru, kas, protams, ir kas pilnīgi cits salīdzinot ar V8, tomēr nebūt ne daudz lēnāks – mazāk kā 4,7 sekundes līdz simtam. Jāpiebilst, ka LC ir arī pirmais Lexus, kas aprīkots Multi Stage Hybrid System, nodrošinot daudz efektīvāku un dinamiskāku hibrīdsistēmas darbību kā jebkuram citam hibrīdam. Kā smejas Lexus inženieri, tad LC ir pirmais hibrīds pasaulē, ar kuru var izspolēt aizmugurējos riteņus.
Dizains un interjers
Ārejais dizains ļoti minimāli atšķiras no koncepauto, ko pirms pieciem gadiem ražotājs prezentēja, vācu konkurentu dizains salīdzinot izskatās ļoti garlaicīgi. Iekāpjot salonā nepārprotami ir redzamas LFA superkāra pazīmes, katrā ziņā mērinstrumentu panelis un sēdpozīcija ir ļoti līdzīga.

Visas paneļu virsmas, arī durvis, ir apšūtas ar augstas kvalitātes ādu vai arī alkantaru. Arī šeit ir saistība ar jau minēto LFA, proti, daļa no superkāra projekta darbiniekiem tagad būs atbildīgi par LC ražošanu, īpaši tajos darbos, kas attiecas uz oglekļa šķiedras detaļām vai arī tām, kas prasa roku darbu.
Vai to ir vērts pirkt?
Lexus LC ir izdevies kā lielisks GT luksusa auto, veiksmīgi realizējot LFA superkārā izmantoto pieredzi un tehnoloģijas. Tā kā visticamāk šī auto pircēji būs auto entuziasti, tad noteikti rekomendējam pirkt versiju ar V8 motoru un Sport+ aprīkojuma līmeni, kas ietver arī karbonšķiedras jumtu. Pārdošanā Latvijā LC nonāks nākamā gada augustā, bet pasūtīt to varēs jau no marta.

Skaties video!
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...