Pirmie iespaidi – Lexus RC F
Jaudīgākais sērijveida Lexus
Testējam Askari sacīkšu trasē
5,0 litru V8 motors, 477 ZS

Sekojot vācu premium zīmolu tendencei nenogurstoši aizņemt vai
radīt jaunas nišas un laist klajā arvien jaunus modeļus, kuru dēļ nākas būvēt jaunas autosalona piebūves, arī japāņu Lexus ir uzņēmis tempu – ar
lieliem panākumiem laists klajā NX krosovers, kam tagad seko arī klasiskas piedziņas
sporta kupeja RC F.
Tas ir līdz šim jaudīgākais un sportiskākais sērijveida Lexus
(ja neskaita LFA superkāru) ar vienu no drosmīgākajiem un agresīvākajiem
japāņu auto dizainiem, uz ielas patīkami atšķiroties no tik ļoti līdzīgajiem
dažādu modeļu BMW, Audi un Mercedes.
Tieši iespaidīgā dizaina interpretācija atšķir RC F no citos tirgos pieejamās standarta RC kupejas, uz kuras bāzes šis modelis ir veidots.
Motors, dinamika, vadāmība
Pirmais, kas uzreiz jāizceļ
šajā auto, nešaubīgi ir draudīgā, amerikāņu muskuļauto līdzīgā V8 motora skaņa
(rekomendējam tuneļos), kas noteikti iepriecinās jebkuru sporta auto fanu. Lai
cik daudz mūsdienu automašīnās būtu turbīnu, V8 motors paliek V8.
Pieclitru
dzinējs, kas sajūgts ar astoņpakāpju automātisko transmisiju, nodrošina
iespaidīgu 477 zirgspēku jaudu un paātrinājumu līdz 100 km/h tikai 4,5
sekundēs. Līdz 200 km/h RC F ieskrienas
tikpat ātri kā ierindas auto līdz 100 km/h, bet maksimālais ātrums ierobežots
ar 270 km/h. Mūsu testa brauciena laikā lielākais
ātrums bija 265 km/h, tātad tehniskie dati nemelo.

Uz autobāņa par paātrinājumu, gaitas komfortu vai jaudas trūkumu nevar sūdzēties, savukārt asie Malagas kalnu serpentīnu līkumi sportiskā režīmā tomēr 1840 kg smagajam RC F nav īsti piemēroti – pagriezienos ar diviem cilvēkiem divtonnīgs auto tomēr ir pārāk smagnējs.
RC F izmēģinājām arī sacīkšu režīmā slavenajā Askari trasē, kas atrodas netālu no Malagas. Lexus kupejai pavisam ir četri dažādi režīmi, kas maina transmisijas un balstiekārtas regulējumus sākot no Eco un beidzot ar Sport S+ režīmu, kas piemērots braukšanai trasē tiem, kas līdz galam nav pārliecināti par savu meistarību. Pārējiem domāta Expert opcija, kas atslēdz visu elektroniku un ļauj brīvi driftēt jebkurā pagriezienā.
Jāsecina, ka vispiemērotākā RC F vide ir un paliek šoseja (trasē tomēr labāk braukt ar RC F sacīkšu versiju vai Porsche 911 GT 3), kur Eco režīmā ar to var braukt gan kā izsmalcinātu Grand Turismo vai pārslēdzot Sport + baudīt 477 zirgspēku jaudu un V8 motora skaņu.

RC F salonā nav nekādu pārsteigumu, tas veidots pēc līdzīgas koncepcijas kā IS sedanā, tikai ar sportiskiem apdares materiāliem. Lieliska ergonomika, īpaši konstruēti sporta sēdekļi, augstas kvalitātes materiāli un viss iespējamais komforta aprīkojums, kāds ir Lexus arsenālā.
Vai tas būtu jāpērk?
Ja jūsu garažā ir vismaz viena vai divas automašīnas, lieki aptuveni 84 tūkstoši eiro un vēlme iegādāties sportisku kupeju, tad RC F var būt lielisks pirkums. Tas derēs ne tikai sportiskai braukšanai ielās, bet arī trasē.
Pēc Lexus pārstāvju teiktā, RC F galvenie pircēji būs jau esošie iepriekšējās paaudzes IS F sedana un citus Lexus modeļu īpašnieki, tātad - šim zīmolam lojāli pircēji.
RC F cena Latvijā sākas no 84 060 eiro, mēs rekomendējam RC F Luxury, kas maksā 87 250 eiro un ietver praktiski visu nepieciešamo aprīkojumu, papildus var izvēlēties vien jumta lūku. Par šo cenu RC F ir labs pirkums, īpaši ņemot vērā V8 motoru un tā radīto skaņu, kas mūsdienās vien ir ko vērts. Līdzīgas alternatīvas – BMW M3/M4 vai Audi RS5.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...