Lexus GS300h: pirmie iespaidi
Iemēģinam jauno Lexus GS ar hibrīdmotoru
Pārdošanā Latvijā februārī
Cena, sākot no 45 000 eiro

Lexus GS modifikāciju klāstu papildinājusi vēl viena hibrīdversija - GS300h, kam ir tas pats 2,5 litru četrcilindru benzīna motors un CVT pārnesumkārba, kāda ir izmēros mazākajam IS300h. Tā arī aizvieto GS250 modifikāciju ar benzīna motoru, kāda tika piedāvāta līdz ar šī, jaunākās paaudzes GS klajā laišanu.
Līdz šim jau tika piedāvāta viena GS hibrīdversija ar sešcilindru benzīna motoru – 450h, kura cena sākās no nepilniem 60 tūkstošiem eiro. Jaunais Lexus GS300h ir lētāks, ar vēl zemākām uzturēšanas izmaksām, veidojot vēl nopietnāku konkurenci vācu biznesa klases dīzeļiem.
Kāds tas ir?
Tie, kam daudz laika jāpavada braukājot pa Rīgu, augsti novērtēs GS300h trokšņu izolāciju. Kā ikviens hibrīdauto, sastrēgumos tas pārsvarā iztiek tikai ar uzkrāto elektroenerģiju, tāpēc benzīna motors ir dzirdams reti. Arī, viegli piespiežot akseleratora pedāli, benzīna un elektromotora hibrīdsistēma nodrošina paātrinājumu faktiski bez skaņas, kas ir patīkams pretstats konkurentiem ar dīzeļmotoriem.
Diemžēl, izbraucot uz šosejas un sākot strauji uzņemt trīsciparu ātrumu, par sevi atgādina CVT pārnesumkārba. Tāpat kā citiem auto, kas izmanto šo bezpakāpju transmisiju, līdz ar gāzes pedāļa piespiešanu motora apgriezieni ceļas straujāk, nekā ātrums, izraisot ne gluži to patīkamāko motora rūcienu. Tomēr, sasniedzot vienmērīgu ātrumu, GS300h salonā atkal iestājas miers.
GS300h ir arī citas Lexus modeļiem raksturīgas īpatnības,
piemēram, stūres un bremžu pedāļa reakcija varēja būt asāka. Kopumā braukšanas
bauda ir biznesa klases līmenim atbilstoša – GS300h piedāvā labu līdzsvaru
starp vadāmību un komfortablu gaitu, ar uzsvaru uz pēdējo.
INERS.jpg)
Salons, aprīkojums, praktiskums
Vispirms – daži (nedaudzie) mīnusi. Nav noslēpums, ka hibrīdsistēmas aizņem daudz vietas, tāpēc arī GS300h bagāžas nodalījums ir mazāks par vidējo šajā klasē, turklāt tam ir visai jocīga, T-veida forma.
Tāpat kā pārējiem GS sērijas modeļiem, aizmugurē sēdošie pasažieri varētu sūdzēties, ka griesti ir mazliet par zemu. Tomēr vadītāja sēdpozīcija ir lieliska, to pašu var teikt par komfortu.
Paneļa iekārtojums galīgi neizskatās pēc „vāciešiem”, kas varbūt pat ir labi, jo Lexus pircēji bieži vien izvēlas šo zīmolu tikai tāpēc, ka vienu vai otru iemeslu dēļ tiem vācu ražojuma biznesa klases auto galīgi nav pa prātam.
Salona apdares kvalitātei nav, ko pārmest, taču navigācijas
un infosistēmas vadība gan nav tik labi pārdomāta, kā ģermāņiem. Kursors un datorpeles parauga vadības slēdzis, mūsuprāt,
nav tas labākais veids, kā atšķirties no ērtajiem BMW iDrive vai Audi MMI
kontroles rīkiem.

Vai to ir vērts pirkt?
No modifikācijām Latvijā populārākā pircēju vidū varētu būt Executive versija – tā maksās 55 tūkstošus eiro, standartaprīkojumā jau ir ādas elektriski regulējami sēdekļi, Mark Levinson audiosistēma ar 17 skaļruņiem, 18 collu diski. Dārgākā President versija maksās 67 tūkstošus eiro.
Jāatzīst, Lexus beidzot ir izdevies radīt augstas kvalitātes biznesa klases sedanu, ko var uzskatīt par patiešām reālu alternatīvu 5.sērijas BMW, Audi A6 vai Mercedes-Benz E-Klases mazākā tilpuma dīzeļversijām. Tas varbūt nedaudz atpaliek praktiskuma un braukšanas baudas ziņā, taču cena un lietošanas izmaksas izskatās ļoti kārdinošas, tāpat kā iespēja izvēlēties benzīna motoru dīzeļa vietā. Šī iemesla dēļ GS300h noteikti ir izskatīšanas vērts priekšlikums.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...