Testa brauciens

Pirmie iespaidi – jaunais Lexus IS

Testējam Austrijā
Pieejams ar benzīna un hibrīda motoriem
Pārdošanā tagad, cena no Ls 24 990

AutorsKārlis Auza

Lexus ir laidis klajā jauno, trešās paaudzes IS modeli, kas šobrīd noslēdz Lexus modeļu gammas atjaunošanas programmu. Jaunais IS ir pieejams ar 2,5 litru, V6 motoru (IS250) vai arī IS300h hibrīda versijā ar 2,5 litru četrcilindru benzīna dzinēju un elektromotoru, kas novada jaudu uz aizmugurējiem riteņiem. No dīzeļdzinējiem IS modelī Lexus ir atteikušies.

Lexus IS bāzes versijas cenas sākas no 24 990 Ls.

Gaita un vadāmība

Mēs izmēģinājām trīs jaunā Lexus IS modifikācijas – IS250 ar 2,5 litru benzīna motoru, kā arī IS300h ar hibrīdmotoru un arī IS300h F Sport versiju, kas atšķiras ar agresīvāku dizainu un sportiskākiem balstiekārtas un transmisijas regulējumiem.

F Sport braucējs var izvēlēties vairākus braukšanas režīmus, no kuriem sportiskākais ir Sport +, savukārt ekonomiskākais ir EV režīms (pieejams tikai IS300h), kas ļauj līdz diviem kilometriem pilsētas apstākļos braukt, izmantojot tikai elektromotoru.

Papildaprīkojumā pieejamā adaptīvā F Sport balstiekārta nodrošina ļoti labu saķeri pagriezienos, minimālu virsbūves sānsveri, vienlaikus komfortablu gaitu. Standarta IS versijas nav tik cietas, pārnesumu slēgšanās notiek lēnāk, taču kopumā atšķirības no F Sport nav ļoti izteiktas. Lielākais mīnuss ir motoru gamma, kurā šobrīd nav iespējams izvēlēties tikpat jaudīgus un ekonomiskus dīzeļmotorus, kā vācu konkurentiem.

Sportiskas braukšanas piekritējiem Lexus ir uzstādījis iekārtu, kas atskaņo salonā motora skaņu atkarībā no paātrinājuma.



Interjers

Būtiski uzlabojumi ir skāruši IS interjeru – IS ir ievērojama sportiskāka sēdpozīcija, augstvērtīgāki apdares materiāli. Ņemot vērā garāko riteņu bāzi, aizmugurē sēdošiem tagad ir vairāk vietas līdzīgi kā BMW 3.sērijā. Lielāks ir arī bagāžnieka tilpums, taču tas arvien atpaliek no lielākajiem konkurentiem. 



Vai tas būtu jāpērk?

No šobrīd pieejamām trīs modifikācijām, mēs rekomendējam IS300h ar 223 zirgspēku hibrīdmotoru, kura cena sākas no 27 490 Ls, savukārt Executive versiju var iegādāties par 29 700 Ls, tās aprīkojumā ir 17 collu diski, ādas salons, multimediju sistēma un ksenona gaismas.

Viens noteikti ir skaidrs – jaunais Lexus IS ir pelnījis būt daudz populārāks modelis nekā tā priekšgājējs un ir lieliska alternatīva BMW 3. sērijai, Audi A4 un Mercedes C-klasei.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus NX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Lexus NX ir smalks salons, konkurētspējīga cena, un var prognozēt, ka tas būs ļoti uzticams. Mēs domājam, ka vairākumam pircēju vispiemērotākā versija būs pašuzlādes hibrīds NX 350h, taču uzmanības vērts ir arī uzlādējamais variants NX 450h+. Tā iegādei ir pieejams valsts atbalsts, tam ir visai laba elektriskā sniedzamība un, regulāri uzlādējot, ļoti nelieli ekspluatācijas tēriņi.