Ziņas

Viss, kas tev jāzina par jauno Škoda Octavia RS

Škoda Octavia RS un Octavia Combi RS
Jauni dzinēji, lielāks komforts un drošība
Dīleru salonos Latvijā augustā

Visu laiku ātrākā Škoda Octavia priekškars ir kritis – jaunās paaudzes Škoda Octavia RS savu pasaules pirmizrādi piedzīvos Gudvudas ātruma festivālā 10. jūlijā, bet ar pirmajiem attēliem iespējams iepazīties jau šobrīd.

Pirmās Škoda Octavia RS automašīnas Latvijas pasūtītājus un Škoda autosalonus sasniegs jau šī gada augusta vidū.

Jauni dzinēji

Trešās paaudzes Octavia RS un Octavia Combi RS tiks piedāvāti ar diviem jauniem dzinējiem – 2,0 litru, 220 ZS benzīna turbodzinēju vai 2,0 litru, 184 ZS turbodīzeli.

Benzīna TSI dzinējs kombinācijā ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu Octavia RS ļauj līdz 100 km/h ieskrieties 6,8 sekundēs un sasniegt 248 km/h lielu maksimālo ātrumu, kas ir par 6 km/h vairāk kā spēja iepriekšējās paaudzes Octavia RS. Ar dīzeļdzinēju un manuālo pārnesumkārbu Octavia RS sprintu līdz 100 km/h spēj veikt 8,1 sekundē un auto maksimālais ātrums ir 232 km/h.

Škoda norāda, ka salīdzinot ar iepriekšējās paaudzes motoriem, jaunās paaudzes Octavia RS dzinēji ir jaudīgāki un tajā pašā laikā par 19% ekonomiskāki. Standarta komplektācijā ir iekļauta Start-Stop un bremžu spēka reģenerācijas sistēmas. Bez tam abus dzinējus būs iespējams komplektēt arī ar sešu pakāpju DSG divu sajūgu automātiskajām pārnesumkārbām.
















Sportiska balstiekārta

Škoda Octavia RS ir sporta balstiekārta, kas ir ļāvusi optimizēt vadāmību.

Salīdzinot ar standarta Octavia, RS ir zemāka par 12 mm (Octavia Combi RS – 13 mm). Automašīnas aizmugurē ir izmantots pilnīgi jauna daudzsviru balstiekārta.

Savukārt, priekšējā piekare, pateicoties Makfersona statņiem un trīsstūrveida apakšējām svirām, ir ļoti precīza un informatīva. Vadāmību uzlabo arī progresīvā, elektromehāniskā stūres iekārta, kas vadītājam ļauj ar mazāku piepūli veikt asus līkumus.

Automašīnas saķeri un vadāmību līkumos, maksimāli samazinot nepietiekamas pagriežamības efektu, uzlabo elektroniskā diferenciāļa bloķēšanas sistēma XDS, kas ir integrēta elektroniskajā stabilitātes kontrolē ESC.
















Dizains

Gan Octavia RS, gan Octavia Combi RS priekšpuses dizainā dominē radiatora reste ar RS emblēmu, izteiksmīgas gaisa ieplūdes ar šūnveida restēm, izteiksmīgs RS stila priekšējais bamperis, miglas lukturi, kā arī biksenona priekšējie lukturi, kuros iestrādātas LED dienasgaismas.

Automašīnas aizmuguri izceļ tumšs difuzors ar atstarojošu joslu visas automašīnas platumā un divi trapeces formas izpūtēji. Aizmugurējos lukturos LED diožu rindas ir izkārtotas Škoda tipiskajā "C" burta formā.

Īpaši sportisku niansi piešķir aizmugurējais spoileris, kas Combi RS versijai ir izveidots kā jumta spoileris.

Standarta komplektācijā Octavia RS ir aprīkota ar 17 collu lietajiem diskiem un 225/45 R17 riepām, taču tiks piedāvāti arī 18 un 19 collu vieglmetāla diski.

Drošība un komforts

Jaunā Škoda Octavia RS drošības aprīkojuma klāstā ir atrodams priekšā braucošo automobiļu uzraudzības asistents ar avārijas bremzēšanas sistēmu, joslu ievērošanas asistents, avārijas bremžu sistēma, kas aptur automobili pēc sadursmes, vadītāja un pasažieru aizsardzības sistēma, vadītāja noguruma kontroles sistēma un citas aktīvās un pasīvās drošības sistēmas.

 Drošības sistēmas papildina arī dažādas komforta sistēmas – jauno Octavia RS ir iespējams aprīkot ar adaptīvo kruīza kontroli, automātisko tālo gaismu sistēmu, automātisko parkošanās sistēmu un pat ceļazīmju atpazīšanas sistēmu.

Savukārt KESSY sistēma ļauj automašīnu atvērt un iedarbināt, neizņemot no kabatas atslēgu. Papildaprīkojuma sarakstā ir iespējams atrast arī elektriski vadāmu panorāmas lūku un plašu audio sistēmu klāstu.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Škoda Superb Combi

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Škoda Superb Combi ir ērts un izsmalcināts kreiseris ar adaptīvo balstiekārtu, turklāt tas izceļas ar izcilu praktiskumu. Sākuma līmeņa 1,5 TSI l 150 ZS benzīna dzinējs, visticamāk, piedāvās labāko izmaksu, efektivitātes un veiktspējas kombināciju - ja vien jūs nemeklējat uzņēmuma automašīnu, jo tādā gadījumā PHEV būs izdevīgāks nodokļu ziņā. No visām apdares versijām mēs izvēlētos Selection.

What Car? TOP100

Lasi arī What Car? žurnālus