Hyundai un Kia atmaksās klientiem naudu par degvielu
ASV konstatē reālā degvielas patēriņa nesakritības
Grēkojuši Hyundai un Kia
Autoražotāji nolēmuši kompensēt zaudējumus pircējiem

Mūsdienās degvielas patēriņš ir ļoti svarīgs
priekšnoteikums auto iegādes procesā. Jautājums "Cik tad ēd?" ir viens no galvenajiem, kas interesē auto pircējus, ja neskaita cenu.
Ja auto ražotājs reklamē, ka
četri no viņa produkcijas modeļiem ir paši ekonomiskākie attiecīgajā segmentā,
tad jācer, ka tie nebūs bijuši meli, pretējā gadījumā šādi izteikumi var maksāt
dārgi – tā liecina Hyundai un Kia pieredze ASV.
Balstoties uz aizdomām par Hyundai Elantra oficiālā un reālā patēriņa atšķirībām, ASV Dabas aizsardzības aģentūra astoņu mēnešu garumā veica degvielas patēriņa pētījumu vairākiem Hyundai un Kia modeļiem. Rezultāti atšķīrās no tā, ko abi autoražotāji reklamē dīleru salonos.
Abi auto ražotāji jau ir atvainojušies par saviem nepatiesajiem saukļiem, ir izteikuši nožēlu un piedāvājuši kompensācijas gandrīz 900 tūkstošiem pircēju, kuri ir iegādājušies viņu produkciju 2010. gada beigās.
Lai kompensācijas apmēri būtu adekvāti, dīleri, ņemot vērā odometra rādījumu, izrēķinās, cik vadītājs būtu ietaupījis, ja patēriņa rādījumi būtu patiesi. No iegūtā apjoma dīleri pieskaitīs vēl 15% kompensāciju un iegūto summu ieskaitīs Kia un Hyundai klientu kontos. Jāatzīmē, ka naudu atgūs arī tie, kuri savu spēkratu jau ir paspējuši pārdot.
Šāds solis izmaksās vairāk nekā 360 miljonus dolāru, ņemot vērā to, ka patēriņa nesakritības ir
Elantra, Genesis, Azera, Accent un Veloster modeļiem. Kia ir grēkojuši ar Rio,
Sorento, Sportage un Optima HEV modeļiem.
Ražotāji šādas nesakritības iemeslu noveļ uz 2010. gadā esošas metodoloģijas maiņu, ar kuras palīdzību tika iegūti dati. Testu laikā ir tikuši mainīti riepu griešanās pretestības, velkošo riteņu berzes zudumu un aerodinamikas regulējumi.
Šāda problēma kopumā skar 35 procentus no visiem 2011 - 2013. gada periodā pārdotajiem auto, kas kopskaitā sasniedz 900 000 vienības. 580 000 no tiem patēriņš ir nepatiess par puslitru degvielas, 240 000 eksemplāriem par 0,8 litriem, bet 80 000 modeļiem degvielas patēriņš varētu būt lielāks pat par 1,2 - 1,7 litriem.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...