Testa brauciens

Izmēģinam elektromobili Nissan LEAF

Whatcar.lv testē Nissan LEAF elektroauto
Darbojas tikai ar elektrību
Cena - Ls 28 990

AutorsIvo Goldmanis

No ārpuses to būtu viegli sajaukt ar ierindas hečbeku, taču Nissan Leaf pilnīgi noteikti tāds nav. Pamēģiniet atrast degvielas bāciņas vāku – neatradīsiet, jo Leaf ir simtprocentīgs elektroauto, turklāt viens no pirmajiem, kas tiek ražots sērijveidā.

Zem Leaf grīdas atrodas litija jonu bateriju paka, ko var uzlādēt no ikvienas 220 V rozetes, izmantojot Leaf bagāžas nodalījumā atrodamo vadu. Uzlādes laiks nav īss – 12 stundas, turklāt, kad baterija ir pilna, neceriet uz bezbēdīgu braucienu no Rīgas līdz Liepājai – borta dators rāda, ka nobraukt būs iespējams vien 175 km.

Tiesa gan, šis rādītājs ir aptuvens.

Braukšana

Mēs nolēmām izmēģināt Leaf līdz ar pirmā sniega uzkrišanu, un, lieki piezīmēt, Leaf ir vieta, kur var vistiešākajā nozīmē redzēt, cik daudz enerģijas noēd salona apsilde. 175 km vietā – jau 140 km uz borta datora.

Nākamais elektrības rīma ir akseleratora, jeb gāzes pedālis. 110 ZS elektromotora griezes moments ir 280 Nm, kas pieejami uzreiz, kā rezultātā Leaf paātrinājums ir tīri labs. Pat ļoti labs. Taču, lai arī braukšana ar Leaf šī iemesla dēļ ir tīri patīkama, ņemot vērā tā stabilitāti un pārliecinošo stūres reakciju, dinamiska braukšana nav elektro-stilā.

Kolīdz ātrums sāk tuvoties 90 km/h, arī borta datora prognozes par baterijas atlikumu sāk samazināties, nemaz nerunājot par braukšanu virs 100 km/h, kas resursu noēd itin strauji.  Tā, piemēram, turēšanās satiksmes plūsmā ceļā no Jūrmalas līdz Rīgai (apmēram 35 km), nepilnas stundas laikā noēd enerģiju, kas līdzvērtīga piecu stundu ilgai uzlādei.   

Tas nozīmē, ka, ierodoties Rīgā, ir jāmeklē uzlādes punkts.



Lādēšana

Ar to gan nav tik slikti, kā varētu iedomāties. Pie Whatcar.lv biroja izdodas vienoties par auto uzlādi no stāvvietas sarga būdiņas. Protams, ja to dara katru dienu, tad jārēķinās, ka reizi mēnesī sargam būs jāpiešķir kāda maza dāvaniņa sasildoša dzēriena veidolā, vai arī jāmēģina vienoties ar ēkas īpašnieku. Taču tas, šķiet, nav nereāli.

Rīgas pilsēta pret elektromobiļiem gan nav visai labvēlīgi noskaņota. Pirmkārt, atšķirībā no kaimiņvalstīm un vēl attīstītākajām Rietumeiropas valstīm, mūsu galvaspilsētā elektromobiļiem ir jāmaksā par stāvēšanu pilsētas centrā.

Otrkārt, lai arī uzlādes punktus gan ir iespējams atrast, ne visi no tiem ir draudzīgi – piemēram EuroPark stāvvietās uzlāde it kā ir par velti (tā jebkurā gadījumā nemaksā daudz), taču par stāvēšanu ir jāmaksā.

Tas nozīmē, ka par elektroinjekciju Leaf dzīslās jāmaksā tikpat, cik par stāvvietu. Stundas laikā Leaf var uzlādēt apmēram 15 km braucienam, tātad tas ir kā minimums – viens lats. Turklāt jāņem vērā, ka tad, ja stāvvieta pie rozetes ir aizņemta, par uzlādēšanos var aizmirst.

Jāatzīst gan, ka arī pie šīs situācijas ir iespējams pielāgoties. Uzlādējot auto mājās (garāžā), rūpīgāk kontrolējot savus braukšanas ieradumus un atrodot vietas, kur bez liekām izmaksām uzlādēties pilsētā, budžetu, ko ar savu iepriekšējo auto tērējāt braucienam uz darbu un atpakaļ, tagad varēsiet notērēt.... pēc saviem ieskatiem.  

Statoil stacijās būs jāiegriežas tikai pēc kafijas vai nomazgāt auto (starp citu, Leaf var nomazgāt kā jebkuru citu auto, nav jābaidās no elektrošoka – pārbaudīts!).

Vēl viens pluss – klusums salonā. Ja neskaita klusu dūcienu, uzsākot gaitu, pārējā laikā Leaf valda tāds klusums kā bibliotēkā. Ātrumam pieaugot, pretvēja šalkoņa būs dzirdama, taču tikai tāpēc, ka salonā ir tik kluss.  
















Vai tas būtu jāpērk?

Ja ir iespēja uzlādēt Leaf pie mājas vai biroja, tad raizēm par tā praktiskumu nav pamata – tas pilnīgi noteikti sevi attaisno kā pietiekami elegants pilsētas auto. Uzņēmumiem tas noteikti būtu veids kā spodrināt savu eko-imidžu. Ņemot vērā tā salīdzinoši smalki nostrādāto, plašo interjeru, tajā ērti jutīsies ikviens.

Protams, daudz jaukāk būtu, ja elektromobiļu iegādi stimulētu arī valdības vai pašvaldības iniciatīva, jo Leaf cena (Ls 28 990), neraugoties uz plašo aprīkojumu, ir pietiekami iespaidīga, lai daudziem liktu pievērsties pārvietošanās līdzekļiem ar benzīna vai dīzeļa motoriem. 


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Nissan Juke

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Juke piemīt vairākas spēcīgas īpašības, taču daži no mazās SUV klases konkurentiem būs visaptverošāki.