Ziņas

Mercedes-Benz lietošanas izmaksas

Mercedes-Benz apdrošina retāk
Dārgi remonti, dārgs KASKO
Zagļi iekāro detaļas

Mercedes-Benz ir viens no visretāk apdrošinātajiem ražotājiem. Izskaidrojums ir vienkāršs – automašīnas cena. Tieši cik dārgs ir Mercedes-Benz, tik populārs tas arī ir uz mūsu ceļiem. Līdz ar to arī, jo mazāk automašīnu, jo mazāks pieprasījums pēc KASKO.

No apdrošinātajiem Mercedes-Benz populārākie modeļi ir C klase – 22.31%; E klase – 18.18%; CLK – 9.92%; S klase – 9.92% un A klase – 7.42%.

Tehniskajā uzticamībā atpaliek no BMW un Audi

Pārsteidzoši, bet Mercedes-Benz ievērojami atpaliek no BMW un Audi tehniskajā uzticamībā. CSDD dati liecina, ka vecumā līdz 5 gadiem, Mercedes-Benz transportlīdzekļi tehnisko apskati iziet ar pirmo reiz 88.2% gadījumos, kas ir ievērojami mazāk kā BMW (93.6%) un vēl sliktāk kā Audi (95.1%).

Pēc Swedbank apdrošinātāju pieredzes Mercedes-Benz ir arī vienas no visdārgākajām oriģināldetaļām. Piemēram, C klasei savā segmentā ir relatīvi otras visdārgākās oriģinālās rezerves daļas, kas nozīmē, ka iegādājoties šādu automašīnu ir jārēķinās, ka remontu izmaksas būs ļoti augstas.

Dārgi remonti

Mercedes-Benz īpašnieku radītie zaudējumi apdrošinātājam ir tieši proporcionāli zemajam šīs markas auto apdrošināšanas apjomam. Summā tie veido aptuveni 6,5% no visiem zaudējumiem.

Tomēr, ja skatāmies zaudējumus vidēji par gadījumu, tad Mercedes-Benz tie ir vidēji 1,7 reizes lielāki kā jebkurai citai markai. Šis fakts vēlreiz apliecina apgalvojumu, ka Mercedes-Benz remonti būs dārgi.

Runājot par remonta dārdzību, tad to veido ne tikai dārgās oriģināldetaļu cenas, bet arī interesants fakts – Mercedes-Benz ir viena no tehniski sarežģītākām automašīnām un bieži salīdzinoši mazās sadursmēs cieš daudz un dažādas mazas detaļas, kas savukārt katra ir dārga.

Piemēram, E klases (2003.g.) priekšējais buferis sastāv no 17 detaļām. Salīdzinājumam, Honda Accord (2003) priekšējais buferis sastāv no 5 detaļām, bet Toyota Avensis (2003) priekšējais buferis sastāv no 7 detaļām.

Visbiežāk – gandrīz pusē gadījumu nelaime būs saistīta ar ceļu satiksmes un līdzīga rakstura negadījumiem, savukārt ceturtajā daļā apdrošināšanas gadījumu Mercedes-Benz vadītājiem būs nepieciešama kāda veida tehniska palīdzība uz ceļa.

Savukārt piektā daļa apdrošināšanas gadījumu ir saistīta ar Mercedes-Benz apzagšanu (nevis nozagšanu).

Mercedes-Benz un zagļi

Paradoksāli, ka viena no dārgākajām automašīnām ir viena no vismazāk zagtajām. Tomēr, īpaši izceļams ir Mercedes-Benz detaļu zādzību risks. Būtība šī ir tikpat liela stihija kā BMW detaļu zādzība.

Tomēr, atšķirībā no BMW, tad Mercedes-Benz galvenais iemesls detaļu zagšanai ir jaunu, oriģinālu detaļu dārdzība. Pieprasījums pēc lietotām detaļām nav tik noteicošs faktors, jo vienkārši Mercedes-Benz nav tas populārākais zīmols Latvijā.

Piemēram, Mercedes-Benz ML klases (2006.g.) pašaptumšojošais spoguļu stikls jauns, oriģināls maksā aptuveni Ls 250.

Visvairāk zog tieši spoguļu stiklus, parkošanās sensorus un buferu moldingus. Tāpat kā BMW gadījumā, arī Mercedes-Benz spoguļu stiklus zog visiem modeļiem, izņemot A,B klasēm un automašīnām, kas ir vecākas par 1998.gadu.

Tāpat kā BMW, arī Mercedes-Benz gadījumā ar vienkāršu plakano skrūvgriezni var nozagt ne tikai spoguļu stiklus, bet arī buferu moldingus un parkošanās sensorus. Ļoti reti ir agresīvi apzagšanas gadījumi, kā piemēram, stikla izsišana un TV ekrāna izzagšana.

No šiem riskiem var izvairīties, lai gan izslēgt tos pilnībā nevar. Spoguļu zādzības risku mazina to marķēšana, bet tāda, lai pie vāja apgaismojuma marķējums ir saredzams.

Grūtāk būs ar moldingu un parkošanās sensoru zādzības risku mazināšanu. Ir bijuši gadījumi, kad moldinga līsti (parkošanās sensori ir tajā iemontēti) ielīmē buferī, tomēr mums nav izdevies pārliecināties, cik šāds paņēmiens ir efektīvs.

Mercedes-Benz KASKO cenas

Viennozīmīgi Mercedes-Benz KASKO apdrošināšanas cenas būs vienas no dārgākajām. Iemesli ir trīs – automašīnas dārdzība, lielais detaļu zādzības risks un automašīnas remonta dārdzība.

Orientējoši KASKO cena par jaunu C klases Mercedes-Benz būs diapazonā no Ls 500 līdz 700, atkarībā no apdrošinātāja, kuru izvēlēsieties un risku segumu, kādu vēlēsieties, lai apdrošina.

Tāpat kā BMW, arī Mercedes-Benz ir kategorijā, kurā apdrošinātāji nepiedāvā zemus pašriskus (izņemot A klasi). Tirgū vidējais rādītājs būs Ls 100 pašrisks bojājumu riskiem un 10-15% pašrisks zādzības riskam (t.sk. detaļu zādzības risks).

Spriedums

Apkopojot visu, secinājumi par Mercedes-Benz no apdrošinātāja viedokļa ir sekojoši:

  • mazāk uzticams;
  • ļoti komfortabls un praktiski vienmēr labi aprīkots;
  • reti zog;
  • dārgs KASKO;
  • liels detaļu zādzību risks
Padomi:
  • padomāt, kā izvairīties no tipiskajām spoguļu stiklu, moldingu un parkošanās sensoru zādzībām.
  • apdrošiniet KASKO.
Apdrošināšanas fakti:
  • jāpievērš uzmanība drošības ierīču prasībām līguma noteikumos;
  • jāpievērš uzmanība zādzības pašriskam. Orientējoši 10-15% ir vidējais tirgus piedāvājums.
  • Bez pašriska bojājumiem, apdrošināšanas prēmija būs ievērojami augstāka.

Lasi Mercedes-Benz testus...



Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Mercedes-Benz C klase

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Daudzi konkurenti pārspēj C klasi interjera kvalitātes ziņā, taču tai ir arī savas stiprās puses, īpaši C300e plug-in hibrīda versijā. C300e ir liels elektriskais diapazons, padarot to pievilcīgu uzņēmu autoparkiem, un tā standarta pneimobalstiekārta dara brīnumus, panākot smalku līdzsvaru starp braukšanas komfortu un stabilitāti līkumos.