Testa brauciens

Iemēģināts: Hyundai i40

Testa brauciens ar Hyundai i40 universāli
1,7 litru CRDI dzinējs ar 136 ZS
Modeļa cena, sākot no 20 890 eiro

Iepērkoties lielveikalā, daudzi, kas nevēlas lieki tērēt naudu, izvēlas preces ar lielveikala logo. Piemēram, Rimi sieru vai kaut ko ar Optima zīmolu konkurējošajā veikalu tīklā Maxima. Prece jau tā pati, taču maksā nedaudz lētāk nekā preces ar „atzītiem” zīmoliem, vienalga vai tas būtu Valmieras vai Cesvaines piens. 

Līdzīga situācija ilgus gadus bijusi ar Hyundai, pozicionējot sevi kā „to pašu, bet par mazāku cenu”. Taču tikko klajā nākušais i40, kas pārstāv dienvidkorejiešu ražotāja jauno modeļu paaudzi, sola šo koncepciju mainīt. Tas vairs nav pats lētākais universālis, taču tik un tā izmaksās mazāk, nekā ekvivalents Ford Mondeo vai Volkswagen Passat.

Dizains, praktiskums

Hyundai i40 pilnīgi noteikti izskatās daudz labāk, nekā Sonata, ko tas aizvieto. Līdzās, piemēram, i30 universālim tas izskatās krietni dinamiskāks un pilnvērtīgāks auto.  

Arī interjers ir salīdzinoši labi nostrādāts, kvalitatīvs, kaut gan, raugoties uz apdares materiāliem, uzreiz redzams, kur Hyundai ir mēģinājuši ieekonomēt.  Taču, salīdzinot ar iepriekšējo paaudžu modeļiem, ir labāk. Priekšējais panelis vizuāli nedaudz atgādina Opel Insignia, taču izskatās sarežģītāks, kaut gan patiesībā tāds nav - pie vadības ierīču izvietojuma var pierast ātri.

Ietilpības ziņā Hyundai i40 ir starp labākajiem - bagāžniekam ir 553 litru tilpums, kas to padara par vienu no lielākajiem klasē.  Pat ja priekšā būs ērti iekārtojušies divi cienījama izmēra pieaugušie, tāda paša kalibra pilsoņiem vietas kājām netrūks arī aizmugurē.  Divatā gan aizmugurē būs ērtāk, taču, ja vajag, var sasēsties arī trīs.  

Dinamika, gaitas īpašības, komforts

Whatcar.lv devās testa braucienā ar dārgāko i40 universāļa modifikāciju, kura 28 940 eiro cenā ietilpa ne vien jaudīgākais, 136 ZS 1,7 litru CRDI dīzeļdzinējs, bet arī  metāliskā krāsa, tonēti logi un adaptīvie ksenona lukturi.  

Ņemot vērā dzinēja tilpumu, paātrinājums nav slikts, turklāt Hyundai ir lieliski apslāpējuši visus iespējamos trokšņus – dzinēju praktiski nedzird, piekares un ceļa trokšņi ir minimāli, arī pretvēja šalkoņa ir labi apslāpēta. Garākos braucienos tas ir ļoti komfortabls – vienīgi sēdekļi varēja būt drusku ērtāki. Arī patēriņš ir iespaidīgi ekonomisks – reālajā dzīvē tie paši 6 litri, kā norādījis ražotājs.  Pa šoseju, labi pacenšoties, var „izspiest” pat 4,8 litrus uz 100 km.  

Hyundai i40 stūres reakcija šķiet pārāk mākslīga, lai provocētu uz azartisku braukšanu. Taču gaitas komforta ziņā šim auto nav daudz, ko pārmest - Latvijas ceļu ielāpus un bedres tas absorbē labi, un ir pietiekami stabils arī uz grants ceļu „trepes”. 

Spriedums

Lai arī Hyundai i40 vairākās jomās atpaliek no Ford Mondeo un VW Passat, tas piedāvā labu vērtības un cenas līdzsvaru un tam pilnīgi noteikti ir potenciāls kļūt par vienu no iekārojamākajiem dienvidkorejiešu ražotāja modeļiem. Ģimenes cilvēki to sapratīs – auto ir ekonomisks, drošs un tam ir 5 gadu garantija. Diez vai sūdzēsies arī tie, kam i40 universālis tiks piešķirts darba vajadzībām.

Jums patiks: plašs aprīkojums par šo cenu, ekonomisks dīzeļdzinējs

Jums nepatiks: domāt par to, kāda būs auto cena pēc 5 gadiem  

Lasi detalizētu Hyundai i40 universāļa testu, salīdzini cenas, modifikācijas un aprīkojumu šeit

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Hyundai Inster

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Hyundai Inster ir lielisks kompaktais elektromobilis, kas nodrošina ērtu braukšanu, konkurētspējīgu cenu un garāku akumulatora darbības diapazonu nekā konkurenti. Mēs uzskatām, ka tā ir lieliska izvēle pircējiem, kas meklē pilsētas apvidus automobili. Mēs izvēlētos In versiju, jo, lai gan tā maksā nedaudz vairāk, tā ir daudz universālāka.