Testa brauciens

Testa brauciens: Opel Ampera

Whatcar.lv izmēģina Opel Ampera
Elektroauto ar "Plānu B"
Cena ap 43 tūkstošiem eiro

Sāksim ar sliktajām ziņām (nosacīti) – Opel Ampera Latvijā būs pieejams tikai no nākamā gada vidus. 

Labā ziņa ir tā, ka mēs devāmies uz Nīderlandi un to izmēģinājām jau tagad. Slēdziens – ir vērts pagaidīt, jo neko labāku šajā segmentā mēs vēl neesam redzējuši.

Dzinējs

Tas nav auto ar hibrīddzinēju, kā, piemēram Toyota Prius. Ampera benzīna dzinējs darbojas tikai un vienīgi kā ģenerators, lai ražotu enerģiju elektromotoram.  Tas notiek tā – ar parastu kabeli auto tiek pieslēgts pie parastas rozetes un uzlādēts.

To var darīt garāžā, vai kādā citā vietā, kur pieejama 220 V rozete. Uzlādes laiks ir trīs stundas un ar to pietiek, lai auto varētu veikt apmēram 60 kilometrus lielu distanci tikai ar elektrību vien.

Taču, ko darīt, ja ir jābrauc tālāk, vai arī – ja jāveic negaidīts brauciens un baterijas vēl nav uzlādējušās? Lūk, šis ir tas brīdis, kad tiek aktivizēts "Plāns B" - talkā nāk benzīna motors, ģenerējot elektrību kustībā. Ar vienu bāku var veikt 500 kilometru distanci.

Opel ir izrēķinājuši, ka šādā kombinācijā auto vidējais patēriņš ir 1,6 litri uz 100 kilometriem.  Braucot pa Nīderlandes Ziemeļjūras piekrastes šosejām un pilsētām, Whatcar.lv izdevās, īpaši nepiedomājot, tikt cauri ar 2,2 litru vidējo patēriņu.  

Jāatzīst, ka tas tik un tā ir cienījams rādītājs, kas liek ikvienam „hibrīdam” sarkt un bālēt, īpaši ņemot vērā, ka ierobežotajā laika posmā, kas bija atvēlēts braukšanai, centāmies izmēģināt arī auto dinamikas, gaitas un vadāmības īpašības.  

Uz ceļa

Vispirms – Ampera ir ārkārtīgi kluss auto. Elektromotors nav dzirdams vispār, arī brīdī, kad sāk darboties benzīna dzinējs, tā troksnis ir ļoti labi izolēts.  Ceļa trokšņi arī ir labi apslāpēti, taču jāsaprot, ka mēs braucām pa Nīderlandes super-gludajiem ceļiem. Jā pretvēja šalkoņu brīžiem var dzirdēt, taču tikai tāpēc, ka viss pārējais ir tik kluss. 

Ampera piedāvā četrus braukšanas režīmus. „Normal” ir, tātad, normāls, un automātiski aktivizējas, ieslēdzot auto, bet „Sport” saasina gāzes pedāļa reakciju - ļaujot braukt dinamiskāk. „Mountain” režīms domāts baterijas resursu taupīšanai, braucot stāvās uzkalnēs (kaut vai daudzstāvu autostāvvietā), bet „Hold” režīms ļauj uzreiz likt lietā benzīna dzinēju, taupot baterijas resursu īpašiem brīžiem.

Dinamika nav problēma – 150 zirgspēku elektromotora griezes moments ir pieejams, līdzko tiek nospiests gāzes pedālis, ļaujot līdz 100 km/h ieskrieties apmēram 9 sekundēs.  

Piekare ir mīksta, kas lieliski saskan ar Ampera kluso, mierīgo raksturu. „Gulošie policisti” un kanalizācijas lūku vāki ambiento noskaņojumu salonā netraucē, savukārt uz šosejas auto demonstrē pietiekami pārliecinošu stabilitāti.  Jā, līkumaini ceļi nedaudz akcentē to, ka šis nav auto azartiskiem braucējiem, tomēr saķere ar ceļu ir laba. Kopumā braukšanas pieredzē Ampera vairāk nekā vienu reizi mums lika iedomāties par Opel Astra. 

Interjers

Salonā – tikai infodispleji, nekādu analogo ciparnīcu, kas vairo ilūziju, ka šis ir īstens „nākotnes auto”. Visi auto notiekošie procesi atainoti ar kustīgām grafikām, skaidrojot kurā brīdī un kā tiek lādēta – vai izlādēta Ampera bateriju paka.  

Arī uz viduskonsoles nav slēdžu un pogu kā parastā auto – viss ir skārienjūtīgs, pastiprinot sajūtu, ka atrodies lidojošā šķīvīša kokpitā.  Lai arī auto apdarē nav izmantoti paši augstvērtīgākie materiāli, viss izskatās atbilstoši un pats galvenais – liecina par labu montāžas kvalitāti.

Iekārtoties pie stūres ir ērti, vietas netrūkst, taču aizmugurē gan ir tikai divas sēdvietas. Braucienam uz būvmateriālu veikalu Ampera nederēs, jo bagāžnieka tilpums ir vien 300 litri, taču ar to vajadzētu pietikt ikdienas vajadzībām.   

Spriedums

Tiem, kam interesē elektroauto, bet nav pacietības un rakstura, lai nepārtraukti rūpētos par tā uzlādēšanu, Ampera ir ideāls variants. To vari uzlādēt, kad ir iespēja un vēlēšanās, bet pārējā laikā izmantot degvielas uzpildes staciju pakalpojumus.  Un, ja tie ir tikai 1,6 litri uz 100 kilometriem, tas nebūs pārāk bieži.

Jums patiks: apskaužama degvielas ekonomija, trokšņu izolācija, pievilcīgs dizains

Jums nepatiks: valdības atbalsta trūkums videi draudzīgu auto pircējiem

Lasi detalizētu Opel Ampera testu

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.