Testa brauciens

Ford Kuga ar dīzeļdzinēju un automātisko pārnesumkārbu

Whatcar.lv dodas testa braucienā ar Ford Kuga
2,0 TDCi un PowerShift automātiskā pārnesumkārba
Pārdošanā - tagad

Ford kā apvidus auto ražotājs Latvijā reiz bija pazīstams ar tādiem amerikāņu benzīna rijējiem kā Expedition un uz tā bāzes veidoto Lincoln Navigator, kura iegāde Latvijas municipālās policijas vajadzībām lika saraukt ne vienu vien pieri pat laikos, kad benzīns bija krietni lētāks nekā tagad.

Tie laiki sen ir aizmirsti un pēc salīdzinoši neveiksmīga eksperimenta ar Maverick, Eiropas pircējiem Ford jau pāris gadus piedāvā kompakto Kuga krosoveru, kas konkurē ar Toyota RAV4 un Honda CRV.

Nerakstīts likums gan vēsta – ja vēlies gūt veiksmi šajā tirgus segmentā, tev jāpiedāvā dīzelis un „automāts”. Un Ford beidzot to ir izdarījuši.

Whatcar.lv devās testa braucienā ar Kuga, kam zem motora pārsega bija uzlabots 2,0 litru Duratorq TDCi dīzeļdzinējs, kas savienots ar PowerShift sešpakāpju automātisko transmisiju.  

Jau pazīstamais agregāts kļuvis jaudīgāks, attīstot 163 ZS, un tagad spēj no 0 līdz 100 km/h ieskrieties mazāk kā 10 sekundēs. Kā jau dīzelis, tas savu potenciālu pilnībā atklāj vidējā apgriezienu diapazonā, kad jāveic apdzīšanas manevrs uz šosejas.  Taču labākais šajā stāstā ir tas, ka vidējais degvielas patēriņš turas zem 7 litriem uz 100 km.

Ford PowerShift divsajūgu transmisijai jau veltījām labus vārdus pēc testa brauciena ar Mondeo.  Kuga gadījumā to papildina funkcijas, kas padara to piemērotāku izaicinošākiem braukšanas apstākļiem, piemēram, stāvēšana kalnā un atpakaļ ripošanas novēršana.

Lai gan Kuga un bezceļu braukšana ir tas pats, kas „dziedošās ģimenes” un pankroks, šis papildinājums nav gluži zemē metams.  Turklāt ir iespējams pārslēgt pārnesumus arī manuālajā režīmā.

Spriedums

Līdz šim vienīgais Kuga ar automātisko pārnesumkārbu bija 2,5 litru turbo benzīna dzinējs. Tas, nenoliedzami, ir dinamisks agregāts, taču – kāpēc maksāt vairāk? Kuga ar dīzeli un automātu ir gana straujš auto, turklāt tērē teju uz pusi mazāk degvielas.

Atšķirība cenā Trend līmenī ir ap 500, bet Titanium – ap 1000 latiem (dīzeļversija  ir dārgāka). Izrēķini, kurš variants tev ir izdevīgāks, izmantojot šo kalkulatoru.

Jums patiks: dīzeļdzinēja ekonomija, dinamika, vienmērīga automātiskā pārnesumkārba

Jums nepatiks: dažiem konkurentiem ir spēcīgāks imidžs

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Ford Focus RS

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Ford Focus RS ir ārkārtīgi aizraujošs auto sportiskas braukšanas entuziastiem, tam ir trases cienīga vadāmība un nevainojama dinamika