Testa brauciens

BMW X1 xDrive23d

Whatcar.lv brauc ar BMW X1 xDrive23d
2,0 dīzeļdzinējs ar 204 ZS
Bāzes cena no 41 170 eiro

Tas ir jaunais BMW kompaktais apvidus auto, kam šobrīd īsti nav konkurentu – tas ir pakāpi prestižāks nekā Honda vai Toyota „parketnieki” un teorētiski vairāk līdzinās tādiem auto kā Land Rover LRX un Audi Q3, kas dienasgaismu ieraudzīs vien, ātrākais, nākamgad. Līdz tam laikam tuvākais BMW X1 līdzinieks ir Volkswagen Tiguan.  

Atšķirībā no Volkswagen, BMW X1 ir premium kategorijas produkts, ko BMW vēlas pozicionēt kā 1.sērijas pārstāvi. Tas patiešām tiek ražots tajā pašā rūpnīcā Leipcigā, kur top 1.sērijas Coupe un kabriolets, taču X1 tehniski ir krietni radniecīgāks 3.sērijas BMW, kas, starp citu, arī tiek ražots tajā pašā rūpnīcā.

Abiem auto ir identiska riteņu bāze, arī X1, tāpat kā 3.sērijas BMW, var izvēlēties gan ar pilnpiedziņu, gan aizmugures piedziņu.  

Gaita un vadāmība

BMW apgalvo, ka X1 nodrošina „izcilu manevrētspēju”, salīdzinot ar citiem konkurentiem kompaktajā apvidus auto segmentā. Tas varbūt ir mazliet par skaļu teikts, taču vadāmība patiešām ir konkrēta, turklāt xDrive (pilnpiedziņa, aizmugures piedziņas modifikācijas sauc par sDrive) nodrošina nevainojamu saķeri ar ceļu.

Stūre ir komunikatīva, tāpat kā 3.sērijas BMW, kas savukārt vedina domāt, ka mūsdienās, kad tik daudz auto tiek izmantotas tās pašas platformas un citi mehāniskie komponenti, nemaz nav tik sarežģīti saglabāt zīmola vienojošo DNS – kas BMW gadījumā ir vadāmība.

Iedomājieties, ka X1 ir nedaudz augstāks 3.sērijas BMW ar mazliet lielāku sasveri līkumos – un jums apmēram būs skaidrs, kāds tas ir. Gaita varbūt brīžiem šķiet pacieta, taču tā ir cena, kas jāmaksā par labo vadāmību.

Komforts

Līdzīgi kā radniecīgajā 3.sērijas BMW, arī X1 salons ir labi pasargāts no ārējiem trokšņiem, arī pretvēja šalkoņa lielākā ātrumā netraucēs. Tomēr 2,0 litru dīzeļdzinējs, kāds bija Whatcar.lv iemēģinātajā xDrive23d šķiet mazliet skaļāks, nekā tāds pats dzinējs 3.sērijas sedanā.  

X1, tāpat kā citi BMW modeļi, ir apveltīts ar lielisku vadītāja sēdpozīciju un kārtīgiem sēdekļiem, kas nodrošina nevainojamu atbalstu. Sēdēšana gan nav tik augstu, kā reālā apvidus auto, taču pārredzamība nav slikta.

BMW cenšas pozicionēt X1 kā auto sportiskiem, aktīviem ļaudīm, kas no auto sagaida funkcionalitāti, taču patiesībā X1 nav daudz praktiskāks kā viens otrs ģimenes hečbeks, kas maksā uz pusi lētāk. Vietas galvai ir daudz, taču aizmugurē sēdošajiem kājas nāksies pievilkt ciešāk. Arī transmisijas tunelis un riteņu arkas bagāžniekā ierobežo praktiskumu. Tomēr bagāžnieka izmērs ir pieņemams, arī aizmugures sēdekļus ir viegli nolocīt, atbrīvojot vēl plašāku telpu.

Tādā veidā X1 iekārtojums un funkcionalitāte būs pazīstama ikvienam, kas jau braucis ar kādu citu neliela izmēra BMW. Montāžas un apdares kvalitāte arī nav nekāds pārsteigums – materiālu izvēle ir tieši tāda, lai attaisnotu premium cenu.

Visapkārt ir mīksta materiāla virsmas, pāris cietu plastmasas elementu atrodami vien viduskonsoles lejasdaļā. Katrā ziņā, salona apdares kvalitāte ir augstāka, nekā jau labi pazīstamajam BMW kompaktajam apvidus auto, kas arī veidots uz 3.sērijas bāzes - X3.

Cena un lietošanas izmaksas

Whatcar.lv iemēģinātā xDrive23d aprīkojumā bija 2,0 litru dīzeļdzinējs, automātiskā pārnesumkārba, pilnpiedziņa, ādas salona apdare, divzonu klimatkontrole, CD atskaņotājs ar USB pieslēgvietu, distances sensors un vēl daudz kas cits (izņemot navigācijas ierīci un iDrive), kas auto cenu palielināja līdz 53 tūkstošiem eiro.

Ņemot vērā iepriekš nosaukto skaitli, X1 nav lēts auto, jo īpaši ņemot vērā tā necilos izmērus.  Taču lietošanas izmaksām nevajadzētu būt augstām, jo īpaši, ja izvēlēsieties modifikāciju bez pilnpiedziņas. Arī tālākpārdošanas vērtība šim auto tiek prognozēta diezgan stabila, jo auto ir gana iekārojams, ņemot vērā auto pircēju nerimstošo interesi par apvidus auto, vai transportlīdzekļiem, kas vizuāli atgādina apvidus auto.

Spriedums

Zemās lietošanas izmaksas un precīzā vadāmība ir BMW mazākā apvidnieka plusi, taču salons varēja būt plašāks un kvalitatīvāks. Cenas ziņā tas ir mazliet dārgāks (un praktiskāks) nekā 1.sērijas BMW, bet nav tik dārgs kā 3.sērijas BMW Touring.

Varbūt tas nav tik pilnvērtīgs kā 3.sērijas BMW, taču tiem, kam ir vēlēšanās sēdēt mazliet augstāk nekā citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, tā nav slikta izvēle. 

Lasi detalizētu BMW X1 testu, salīdzini cenas un aprīkojumu

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

BMW X5

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Jaunais BMW X5 ir lielisks luksusa SUV. Bavārietis nav tik praktisks kā plaši zināmie konkurenti, bet tas izceļas ar vairākām citām kvalitātēm – interjera apdari, sportiskām gaitas īpašībām un lielisku multimediju sistēmu. xDrive45e ir viens no šī brīža iespaidīgākajiem plug-in hibrīdiem, demonstrējot apskaužamus efektivitātes rādītājus.