Ziņas

Mazda piedāvā jauno Start-Stop tehnoloģiju i-stop

Jauna i-stop tehnoloģija
Ieekonomē līdz 14 procentiem degvielas
Kopā ar Mazda3 MZR 2.0 DISI

Mazda turpina sekot savai “Ilgtspējīgajai Zoom-Zoom” stratēģijai, iepazīstinot ar jauno, videi draudzīgo un efektīvo Start-Stop tehnoloģiju, sauktu par  i-stop, kas tiek pielietota jaunajā Mazda3 MZR 2.0 DISI. Šī jaunā sistēma kopā ar tiešās degvielas iesmidzināšanas tehnoloģiju ļauj vairāk ieekonomēt uz degvielas tēriņu rēķina.

Unikālā sistēma izmanto sadegšanas enerģiju, lai dzinēju piestartētu ātri un tikai ar nelielu startera palīdzību. Aizdedze kopā ar impulsu uz kloķvārpstu ļauj dzinēju iedarbināt teju nemanāmi un taupot degvielu. Tādējādi dzinēju iespējams piedarbināt divreiz ātrāk nekā tradicionālajās Start-Stop sistēmās.

Jaunā sistēma kopā ar tiešās iesmidzināšanas benzīna dzinēju, aerodinamiskajām optimizācijām un citiem degvielas taupību veicinošiem jaunievedumiem ļauj Mazda3 ar 2.0 DISI dzinēju kombinētajā ciklā ekonomēt 14 procentus degvielas, salīdzinot ar ierasto 2.0 litru benzīna dzinēju.

Sistēma tiek aktivizēta automātiski, kad automobilis tiek iedarbināts. Ja vadītājs vēlas, viņš var sistēmu manuāli izslēgt. Sistēmu nevar pamanīt, kamēr automašīna nav pirmo reizi apstājusies. Kad vadītājs nospiež sajūga pedāli, lai mašīna darbotos tukšgaitā, dzinējs automātiski tiek izslēgts. Zaļā gaisma instrumentu panelī liecina, ka dzinējs nestrādā. Šajā brīdī motors nepatērē degvielu. Kad braucējs vēlas izkustēties, viņš atkal nospiež sajūga pedāli un dzinējs tiek automātiski ieslēgts.

Jaunā Mazda3 2.0 i-stop patērē vidēji 6,8 litrus benzīna uz 100 km, bet izmešu daudzums ir 159 grami uz kilometru, kas iekļaujas Euro 5 standartos. Neskatoties uz to, Mazda 3 dzinējam ir 151 zirgspēku liela jauda un 191 ņūtonmetru liels griezes moments.

Lai nodrošinātu sistēmu nepārtrauktu darbību, Mazda3 2.0 i-stop ir divi akumulatori. Viens domāts visām automašīnas elektrosistēmām, kamēr otrs – tikai dzinēja restartēšanai. Kad ‘i-stop’ noslāpē dzinēju, apgaismojums, audio sistēma un visi pārējie elektropatērētāji turpina strādāt. Pat klimata kontrole strādā, kā ierasts, ja tobrīd nedarbojas maksimālā dzesēšanas režīmā.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Mazda MX-5

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

MX-5 ir lielisks divvietīgais kabriolets ar iespaidīgām braukšanas īpašībām, turklāt tā iegāde un uzturēšana neizmaksās dārgi.