Testa brauciens

Dodge Journey 2,0 CRD

Whatcar.lv testē Dodge Journey
2,0 litru dīzeļdzinējs un DSG "automāts"
Septiņas sēdvietas

Pirms diviem gadiem Dodge Journey bija viens no spilgtākajiem eksponātiem kompānijas stendā Frankfurtes autošovā – auto, uz kuru liktas lielas cerības. Jau vairāk nekā gadu tas nopērkams arī Latvijā, taču, atšķirībā no sava nopietnākā konkurenta – Ford S-Max - par ierastu parādību uz mūsu valsts ielām tas pagaidām nav kļuvis, neraugoties uz faktu, ka tas bruņots ar pārbaudīto Volkswagen 2,0 litru 140 ZS dīzeļdzinēju, kas savienots ar sešpakāpju DSG automātisko pārnesumkārbu.

Kāds tas ir?

Atslēgvārdi – minivens, dīzelis, un „automāts” parasti nostrādā brīdī, kad nepieciešams transports garākam ģimenes ceļojumam. No ārienes Journey izskatās tīri simpātisks, pat stilīgs. Pateicoties lielajiem riteņu diskiem tas nebūt neatgādina septiņvietīgu minivenu, bet gan apvidus auto. Tomēr apvidus auto tas nav – arī divas papildvietas trešajā rindā iesakām izmantot vien galējas nepieciešamības gadījumā, jo, mūsuprāt, ja jūsu ģimenē nav vairāk par četriem cilvēkiem, prātīgāk ir izvēlēties piecvietīgo versiju un lielāku kravas nodalījumu.  

Salonā Dodge ir mēģinājuši pēc iespējas vairāk tuvināties Eiropas standartiem. Interjers ir  pārdomāts, turklāt salonā ir daudz nodalījumu sīklietām – Whatcar.lv ilgtermiņa testā īpaši noderīgi izrādījās divi – viens, kas atrodas zem priekšā sēdošā pasažiera sēdekļa, otrs – zem tepiķīša pie aizmugurē sēdošo kājām. Ja citi nodalījumi ir piebāzti ar dokumentiem, kartēm un bukletiem, šīs ir vietas, kur netraucēti var paslēpt fotoaparātu vai mazās sulu paciņas un dažādus kārumus bērniem, lai auto salons garākā braucienā neizskatītos pēc piedrazotas noliktavas.     

Kā patīkams komforta elements jāmin trīszonu klimata kontrole ar visnotaļ plašām regulējuma iespējām – aizmugurējo zonu var arī atslēgt pavisam, vai arī regulēt gaisa plūsmu atbilstoši situācijai. Savukārt vidējo sēdekļu rindu var bīdīt uz priekšu un atpakaļ, manipulējot ar vietu bagāžai, vai otrajā rindā sēdošo ērtībām. 

Nebūs nekāds pārsteigums, ja salonā kaut kas sāks grabēt – lai gan montāžas kvalitāte nav slikta, tā nav ideāla. Kamēr ceļa segums ir līdzens, problēmu nav. Līdzko parādās bedrītes – kaut kas šur un tur liek par sevi manīt.

Uz ceļa

2,0 litru dīzelim nav slikts uzrāviens, taču tas nav spridzeklis - līdz brīdim, kad ieslēdzas turbīna, tas ir salīdzinoši gauss. Whatcar.lv gan pārliecinājās, ka jaudas diapazons gan ir pietiekams, lai saprāta robežās veiktu apdzīšanas manevrus, pat, ja mašīnā atrodas četri cilvēki un viņu bagāža nedēļu ilgam ceļojumam.

Pilsētas režīmā dīzeļdzinējs ir skaļš. Nelielos pārbraucienos no luksofora līdz luksoforam tas tarkšķ uz nebēdu, taču situācija kļūst krietni vien labāka, līdzko Journey pārvietojas ar vienmērīgu ātrumu – troksnis gandrīz pilnībā izzūd, pārvēršoties par attālu fona dūkoņu.

Par spīti tam, ka reālajā dzīvē degvielas patēriņš ir mazliet lielāks nekā ražotāja norādītais, tas nav kritisks - Whatcar.lv testa laikā tas bija vidēji 8,5 litri uz 100 km. 

Par gaitas komfortu nevar sūdzēties – Journey pārliecinoši turas uz ceļa, neatkarīgi no seguma. Tomēr no Avenger un Sebring gūtās piekares īpatnības, lai arī ir pilnībā adekvātas šim auto, neiedvesmo uz sportisku braukšanu. Ar manevrēšanu stāvvietās jauzmanās - atpakaļskata pārredzamība nav ideāla.

Spriedums

Dodge Journey noteikti ir apsvēršanas vērts variants, ja jums nepieciešams stilīgs ģimenes transportlīdzeklis, kas nav pārāk dārgs, taču funkcionāls un labi aprīkots.  Taču vadāmība nav tik laba kā dažiem konkurentiem. 

Jums patiks: aprīkojums, dizains

Jums nepatiks: daži konkurenti ir praktiskāki

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!