Škoda Yeti: pirmais brauciens
What Car? testē Škoda Yeti Norvēģijā
Veidots uz Octavia bāzes
Latvijā gaidāms rudenī

Škoda šoruden papildinās savu modeļu klāstu ar vēl vienu
jaunpienācēju – Yeti. Šāds netipisks vārds dots Škoda kompaktajam apvidus auto.
Tas būs pieejams gan pilnpiedziņas, gan priekšpiedziņas versijās. Cenas Eiropā tiks darītas zināmas jūnijā, taču jau tagad neoficiāli tiek lēsts, ka Yeti cena sāksies no 13 tūkstošiem eiro.
To, ka cenas būšot konkurētspējīgas, konkrētus skaitļus neminot, atzīst arī Škoda pārstāvniecībā Latvijā - Karlo Motors. Latvijā Škoda Yeti gaidāms ne ātrāk kā septembrī vai oktobrī.
Kas tas ir?
Yeti pamatā ir Octavia Scout, taču tam ir īsāka priekšējā un aizmugurējā pārkare, augstāks jumts un augstāka sēdpozīcija – „kā džipā”. Tieši tāds arī ir Škoda nolūks, mēģinot saasināt konkurenci kompakto apvidnieku segmentā, kurā dominē Honda CR-V, Toyota RAV-4 un relatīvi nesenais jaunpienācējs no mazo ģimenes auto klases - Nissan Qashqai hečbeks.
Būdams ne īsti minivens, ne universālis, un, par spīti pilnpiedziņai – ne īsti apvidus auto – Yeti mēģinās pievilināt tos pircējus, kam nepieciešama Octavia ietilpība un praktiskums, bet ar kompaktam apvidniekam raksturīgu paaugstinātu klīrensu un sēdpozīciju.
Kāds tas ir?
Pirmajā braucienā ar Škoda Yeti What Car? pārliecinājās, ka, lai arī salons aizlienēts no jau pazīstamā Roomster, Yeti ir plašāks un ietilpīgāks. Arī apdares kvalitāte ir pakāpi augstāka.
Būdams mazliet vairāk kā 4,2 metrus garš, Yeti ir kaut kas vidējs starp Kia Soul un Suzuki SX4 no vienas puses un Qashqai un CR-V no otras puses. Platāks kā Octavia un arī augstāks, tas var uzņemt piecus braucējus – ieskaitot vadītāju.
Vadāmība – viegla, stabila, intuitīva un patīkama, kas nav pārsteigums, jo Yeti pamatā ir Octavia. Tas piedāvā pārsteidzoši augstu gaitas komforta un trokšņu izolācijas līmeni.
Yeti tiks ražots ar vismaz diviem benzīna dzinējiem – 1,2 litru
un 1,8 litru turbo dzinēju, kā arī trīs 2,0 turbodīzeļiem ar dažādiem jaudas
parametriem. Benzīna dzinējus būs iespējams komplektēt ar sešpakāpju manuālo
vai septiņpakāpju divsajūgu pusautomātisko pārnesumkārbu, kamēr dīzeļi būs pieejami ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu.
What Car? pārliecinājās, ka bezceļos Yeti var paveikt vairāk, nekā varētu noprast no tā salīdzinoši mērenās ārienes. Tas nepārvarēs klinšu trases, taču šādus tādus piedzīvojumus tas garantē. Neoficiāli Škoda apgalvo, ka tas var šķērsot pat 50 centimetru dziļas straumes.
Atšķirībā no vairākiem citiem pseido-apvidniekiem, Yeti pilnpiedziņas modifikācijām ir Haldex sajūgs, kas jau tiek uzstādīts arī pilnpiedziņas Superb un Octavia modeļiem. Normāli tas novirsa 95% jaudas uz priekšējiem riteņiem, taču nepieciešamības gadījumā tas var padot līdz pat 85% jaudas tikai vienam ritenim, ja apstākļi to prasa.
Komforts un praktiskums
Aizmugures sēdvietas iespējams nolocīt vai izņemt palielinot 410 litru bagāžnieka ietilpību līdz 1760 litriem. Viscaur atrodami āķīši, tīkli un sīklietu nodalījumi, lai atvieglotu bagāžas pārvadāšanu.
Škoda nedomā Yeti apdalīt, ekonomējot uz komforta elementiem
– par attiecīgu samaksu būs pieejama sistēma, kas palīdz novietot auto
stāvvietā, distances sensori, divzonu klimatkontrole, multifunkcionāla stūre un
navigācijas sistēma ar skārienjūtīgu ekrānu.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...