Ziņas

Pirmie iespaidi: Chevrolet Cruze

Whatcar.lv testē Chevrolet Cruze
Divi benzīna dzinēji, viens dīzeļdzinējs
Cena no 13 582 eiro

Pārdošanā: aprīļa beigas

Jums patiks: pievilcīgs dizains, kvalitatīvs salons, dāsns aprīkojums, cena

Jums nepatiks: Cruze uzvedība uz ceļa, benzīna dzinēju vājā dinamika

General Motors uzsver, ka Cruze ir pirmais Chevrolet, kas radīts īpaši ņemot vērā eiropiešu gaumi. Nenoliedzami, pievilcīgais dizains ir viens no šī auto lielākajiem plusiem, turklāt labā ziņa ir tā, ka šādā dizaina valodā „runās” arī nākamie Chevrolet modeļi. Tā pamatā ir General Motors jaunā kompaktauto platforma, uz kuras tiks veidots ne vien 4,6 metrus garais Cruze, bet arī jaunais Opel Astra.

Kāds tas ir?

Sarunā ar Chevrolet dizaina komandas vadītāju auto starptautiskajā prezentācijā Santandērā, Spānijā, Whatcar.lv noskaidroja, ka, lai arī automašīnas tapšanas procesā nācies daudz ko upurēt no tās sākotnējām skicēm, galarezultāts vienalga esot ļoti tuvs oriģinālajai idejai. Katrā ziņā – izdevies saglabāt tā nedaudz agresīvo, neliela muskuļauto veidolu.  

Arī salonā Cruze pārsteidz ar visnotaļ pieņemamu interjera risinājumu. Apdares materiālu kvalitāte ir pilnībā pieņemama, jo īpaši ņemot vērā, ka auto cena sākas no 13,5 tūkstošiem eiro. Lai gan Volkswagen līmenis vēl nav sasniegts, Chevrolet ir spēruši lielu soli uz priekšu - nekas neliecina par to, ka kaut kas varētu sākt grabēt ātrāk, nekā automašīnās, kas maksā teju reizes divas dārgāk. Nevilšus nākas vilkt paralēles ar Opel Insignia, kas ir vairāku Cruze salonā redzamo slēdžu un stūres donors.

Dzinēji

Ja Cruze Eiropā būtu pieejams arī ar divlitru benzīna turbomotoru, kas tiks iekļauts šī auto komplektācijā ASV tirgum, tas spētu radīt pārdomas ne vienā vien potenciālajā Opel Insignia pircējā. Pagaidām skaidrs, ka Cruze galvenie konkurenti vispirms tomēr ir Mazda 3, Škoda Octavia un Toyota Corolla, kā arī Ford Focus.

Dzinēju klāstā – 1,6 litru benzīna dzinējs ar manuālo pārnesumkārbu, 1,8 litru dzinējs, ko pēc izvēles var komplektēt arī ar automātisko pārnesumkārbu un 2,0 litru dīzeļdzinējs, kas pieejams gan ar manuālo pārnesumkārbu, gan ar „automātu”.

1,8 litru benzīna versija ar 140 ZS, kas pamataprīkojumā savienota ar piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu nav nekāds spridzeklis, taču par nelietojami kuslu to arī nevar nosaukt. Būs korekti, ja sauksim to par adekvātu. Modifikācija ar automātisko pārnesumkārbu gan nav pārāk atsaucīga – pilsētā tās dinamika ir pietiekama, taču uz šosejas nākas pārdomāt turpmākos manevrus, jo, spēcīgāk nospiežot gāzes pedāli, Cruze vispirms atbild ar skaņu un tikai tad – ar darbību.

Mūsuprāt, optimāls variants ir 2,0 litru dīzeļdzinējs ar 140 ZS jaudu. Šīs modifikācijas cena Latvijā būšot no 15 838 eiro. Tā jauda vidēju apgriezienu diapazonā ir lielāka nekā abiem benzīna dzinējiem, un apdzīšanas manevrus tas spēj īstenot pārliecinošāk.

Par gaitas komfortu īsti nav, ko sūdzēties – virsbūves sasvere ir minimāla, vienīgi stūres reakcija varēja būt konkrētāka. Tā rezultātā cieš auto vadāmība – par aizraujošu to grūti nosaukt, tāpēc šajā jomā Cruze krietni atpaliek no, piemēram, Ford Focus.

Spriedums

Kopumā jāatzīst, ka Cruze nebūt neatstāj tipiska budžeta auto iespaidu – tas ir kluss un neuzkrītošs auto, kas lieliski piemērots ikdienas transporta funkciju veikšanai. Ja jūs neaizrauj sportiska braukšana un auto vajadzīgs vien, lai nokļūtu no punkta A punktā B, Chevrolet Cruze ir visnotaļ interesants piedāvājums – par konkurētspējīgu cenu.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

What Car? Vērtē Novērtēts ar 0 no 5

Lietota auto tests