Testa brauciens

Jaunais Lexus RX: pirmie iespaidi

Whatcar.lv izmēģina jauno Lexus RX
Cena, sākot no 55 990 eiro
Pārdošanā tagad

AutorsKārlis Auza

Šis ir jaunais, ceturtās paaudzes Lexus RX – luksusa SUV, kura konkurentu vidū ir gan Volvo XC90, gan BMW X5.  Te gan jāatgādina, ka tieši Lexus RX aizsāka luksusa krosoveru segmentu, tālajā 1998.gadā laižot klajā pirmo RX, gadu pirms BMW laida klajā uz toreizējā 5.sērijas sedana bāzes veidoto X5.

Lexus RX vienmēr ir bijis populārs, pateicoties klasiskajām Lexus iezīmēm – to vidū uzticamībai, kvalitātei un komfortam. Tajā pat laikā reti kurš ir izvēlējies Lexus RX tā praktiskuma vai braukšanas īpašību dēļ. Daži Lexus hibrīdversiju īpašnieki secinājuši, ka reālajā dzīvē patēriņš ir lielāks, nekā sola japāņu autoražotājs.

Tāpēc, veidojot jauno, ceturtās paaudzes RX, Lexus ir centušies reaģēt uz visām līdz šim izskanējušām sūdzībām. Tas ir garāks, platāks un – ietilpīgāks, uzlabota aerodinamika un motori ļauj ietaupīt vairāk degvielas, bet veiktās izmaiņas balstiekārtā sola labāku līdzsvaru starp gaitas komfortu un vadāmību.  Mēs devāmies uz Portugāli, lai to izmēģinātu.

Salons, komforts, praktiskums

Jaunais RX ir lielāks, ērtāks un elegantāks nekā jebkad agrāk – citiem vārdiem sakot, patiešām iespaidīgs. Sarunā ar vienu no Lexus dizaineriem secinājām, ka zīmols beidzot ir atradis un nostiprinājis savu identitāti – masīvā radiatora reste tagad ir viens no galvenajiem Lexus dizaina elementiem, ļaujot to nekļūdīgi atšķirt no konservatīvajiem vācu konkurentiem.

Salīdzinot ar līdzšinējo RX, jaunais modelis par 12cm garāks, ļaujot palielināt salona ietilpību. Aizmugurējos sēdekļus var pabīdīt atpakaļ, atbrīvojot vēl lielāku vietu kājām aizmugurē sēdošajiem.

Vadītāju no blakussēdētāja šķir jauna, paaugstināta, elegantiem apdares materiāliem rotāta  viduskonsole ar maināma dziļuma glāžu turētāju.  Audiosistēmas kontroles slēdži tagad ir labāk atšķirami no klimatkontroles funkciju regulētājiem, bet 12,3 collu platekrāna infosistēmas monitors (dārgākajās RX modifikācijās) joprojām ir viens no lielākajiem klasē, turklāt tajā ir daudz jaunu noderīgu funkciju.

Orientēšanās šajās funkcijās būtu ērtāka, ja Lexus būtu nākuši klajā ar kādu citu risinājumu līdzšinējās, datora “pelei” līdzīgās Remote Touch kontroles sviras vietā. Tomēr tas nav noticis, tāpēc nereti informācijas ievade prasa lielāku uzmanību, nekā Audi MMI vai BMW iDrive sistēmās.

Bezvadu uzlādes sistēma tālrunim ir standarta aprīkojumā dārgākajās RX modifikācijās, Lexus ir arī izveidojuši parocīgu kabatu planšetdatoram priekšējā pasažiera pusē.

Bagāžas nodalījums nav no lielākajiem klasē, it īpaši RX450h modifikācijā, jo noteiktu vietu prasa hibrīdsistēmas baterijas.  Tā ietilpība ir tikai 443 litri, kas ir jūtami mazāk nekā, piemēram 650 litri, ko piedāvā BMW X5i. Taču pat šādā konfigurācijā vietas bērnu ratiņiem vai golfa somai un iepirkumu maisiņiem pietiks, turklāt tajā ir dažādi stiprinājumi un pakaramie, lai priekšmetus būtu vieglāk organizēt.

Dinamika, gaita, vadāmība

RX pieejams ar diviem motoriem – divlitru turbodzinēju (RX 200t) ar 238 ZS priekšpiedziņas vai pilnpiedziņas versijā vai ar vai 3,5 litru hibrīdmotoru (RX 450h), kura kopējā jauda ir 313 ZS. Kā prognozē Lexus, tad populārākā noteikti būs 450h versija ar hibrīdmotoru, kas turklāt pieejama tikai ar pilnpiedziņu.

Jaudīgākā modifikācija ir arī mūsu favorīts. Uzreiz gan jāteic, ka par spīti zirgspēkiem, sportiskas braukšanas izjūtas no Lexus RX nav vērts gaidīt. Hibrīdsistēma ne vienmēr acumirklī saprot, kas no tās tiek prasīts, pat braucot SPORT+ režīmā. 

Tomēr, braucot mierīgāk, RX450h kļūst par patīkamu sabiedroto garām distancēm – tas ir pietiekami jaudīgs, lai veiktu straujus apdzīšanas manevrus, gaitas īpašības ir relaksētas, ar ļoti minimāliem balstiekārtas trokšņiem, savukārt pateicoties lieliskajai skaņas izolācijai, ceļa un vēja trokšņi  pat lielā ātrumā dzirdami minimāli. Tas ir ideāls auto garām distancēm.   

Vai to ir vērts pirkt?

Azartiskas braukšanas piekritējiem, kas meklē sportisku apvidus auto, būs jāgriežas citur, taču tiem, kurus interesē kluss, komfortbals, elegants, kvalitatīvs, uzticams SUV, kurā sēžot, atliek vien baudīt mieru un apkārtnes ainavas, jaunais RX būs lieliska izvēle.  

Lexus RX200t maksā, sākot no 55 990 eiro, savukārt 450h versija no 64550 eiro, dārgākajā Luxury versijā sasniedzot 82 420 eiro.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.