Testa brauciens

Iemēģināts: Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee Overland
3,0 litru dīzeļdzinējs
Cena - 53 366 eiro

Jaunais Jeep Grand Cherokee pirmoreiz mūsu redzeslokā nonāca pagājušoziem, kad metāmies art sniegotos laukus ar 360 zirgspēku mašīnu, kurai zem motora pārsega bija 5,7 litru V8 spēkstacija.

Skaņa ir fantastiska, bet tikpat cienījams ir arī degvielas patēriņš – reālajā dzīvē ap 17 litriem uz 100 km. Tas gan nav jaudīgākais Jeep, ko var iegādāties pie jaunā Jeep dīlera Autobrava. Eksistē arī  471 ZS SRT-8 modifikācija ar 6,4 litru V8 motoru, ja nudien ir vēlme kosties, piemēram, ar BMW X6 xDrive50i.

Savukārt, ja ir nepieciešams apvidnieks ikdienai, tīri labi var iztikt ar 3,0 dīzeļdzinēju, ko iemēģinājām šajā testa braucienā.  

Kāds tas ir?

Vispirms, Jeep ir pelnījuši uzslavu par ievērojamo progresu, kādu demonstrē šis modelis. Šķiet, pirmo reizi Grand Cherokee 18 gadu ilgajā pastāvēšanas vēsturē Jeep ir izdevies radīt patiešām konkurētspējīgu apvidus auto, tiesa gan, ne bez palīdzības no ārpuses.

Kamēr iepriekšējās paaudzes Grand Cherokee bija veidots uz Jeep platformas ar Mercedes-Benz 3,0 litru dīzeļdzinēju, jaunākais modelis faktiski ir jaunais Mercedes-Benz ML ar Jeep dzinēju. Par Jeep dzinēju gan to var saukt nosacīti – tas ir kompānijas mātesuzņēmuma Chrysler lielākā akcionāra Fiat dzinējs, kas tapis sadarbībā ar itāļu kompāniju VM Motori.

Jāatzīst, ka šis 241 ZS agregāts ir ļoti civilizēts, tam piemīt patīkama, ne pārāk dīzeliska skaņa, kas turklāt ir itin labi apslāpēta. Jaudas netrūkst – 550 Nm griezes moments labi „ceļ” divarpus tonnas smago auto, kad vien tas ir nepieciešams.  

Jā, rāviens no nulles varbūt nav tik izteiksmīgs, kā 5,7 litru V8 agregātam, taču vidējā apgriezienu diapazonā dinamika ir apmēram tāda pati. Degvielas patēriņš ir adekvāts – šo rindu autors no Siguldas līdz Jūrmalai (cauri Rīgai) pamanījās nobraukt ar vidējo patēriņu 8,2 litri/100km. Braucot pārsvarā tikai pa pilsētu, patēriņš, dabiski, būs lielāks – apmēram 12 litri uz 100km, skatoties gan, kas tā par pilsētu.

Gaita ir diezgan pamīksta, nedaudz radot „ūdensgultas sajūtu", kas gan šīs markas auto pazinējiem nebūs nekāds pārsteigums. Saķere ar ceļu ir laba, taču stūre varēja būt informatīvāka.

Savukārt, ja runa ir par braukšanu mežā, to noteikti nevajadzētu baidīties darīt. Blakus pārnesumslēgam atrodas braukšanas režīmu izvēlne, kas ļauj ar vienu klikšķi pielāgot Grand Cherokee piekari, diferenciāļus un stabilitātes kontroles sistēmu attiecīgajiem ceļa/bezceļa apstākļiem.

Salonā

Bagātīgāk aprīkotajā Overland modifikācijā  komforta un drošības aprīkojuma netrūkst. Viss ir elektriski regulējams – sēdekļi, stūre, bagāžas nodalījuma vāka atvēršana/aizvēršana, ir arī sēdekļu ventilācija, regulējama pneimopiekare (ar iespēju paaugstināt klīrensu par 7cm) un daudz kas cits. 

Skārienjūtīgais infodisplejs, kas ietver arī navigācijas ierīci, nav no pārskatāmākajiem, turklāt tas dažiem var šķist mazliet par spožu – tāpat kā pogu un slēdžu apgaismojums, kura zaļganā mirgoņa diennakts tumšajā laikā ir mazliet uzbāzīga.

Kopumā par interjera apdares kvalitāti sūdzību nav, jo īpaši, ja salīdzina ar iepriekšējo paaudžu Grand Cherokee. Tomēr vācu konkurenti, tai skaitā donors Mercedes ML, demonstrē augstvērtīgāku interjera apdares materiālu izvēli.

 Spriedums

Šis ir pirmais Grand Cherokee, ko patiešām var diezgan droši pirkt. Tas ir labs variants, ja nepieciešams liels, komfortabls apvidnieks ar plašu aprīkojumu un vēl senāku bezceļu braukšanas pieredzi, nekā Land Rover.

Jums patiks: komforts salonā

Jums nepatiks: salona apdare (par šo cenu) varēja būt vēl labāk nostrādāta


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Jeep Grand Cherokee

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Jeep fani būs laimīgi, taču, ja pārsvarā jābrauc pa asfaltu, ir pieejamas arī citas alternatīvas ar labākām vadāmības īpāšībām.