Testa brauciens

Pirmais brauciens: Chevrolet Orlando

Whatcar.lv iemēģina Chevrolet Orlando
Pārdošanā 2011.gadā
Cena, sākot no Ls 10 970

Jēdziens „minivens” pie mums ir ievazāts no ASV, kopā ar tādiem auto, kā Chrysler Grand Voyager, kas tik ir liels kā pati Amerika.

Arī Eiropai ir līdzīga izmēra miniveni, piemēram Volkswagen Sharan, taču tos biežāk pazīst kā MPV, jeb multi-purpose-vehicle un tiem obligāti nav jābūt 5 metrus gariem un 2 metrus platiem. Pat mazāki būdami, tie ir ļoti populāri, tāpēc jābrīnas, ka Chevrolet, kas ir amerikāņu zīmols, līdz šim ignorējis šo tirgus segmentu.

Taču beidzot tas brīdis ir pienācis un Chevrolet jau nākamā gada sākumā pircējiem Latvijā un citviet Eiropā piedāvās Orlando. Tas ir septiņvietīgs auto uz platformas, ko jau izmanto Opel Astra un Chevrolet Cruze, un, cik mums zināms, tā būs arī nākamās paaudzes Opel Zafira pamatā. 

Tātad Orlando ir zīmīgāks, nekā sākumā varētu šķist, tāpēc Whatcar.lv devās to iemēģināt pa saules pielietās Spānijas Vidusjūras piekrastes ceļiem.

Izskats un interjers

No ārpuses Orlando drīzāk izskatās pēc krosovera, līdzīgi kā Dodge Journey, kas ir visnotaļ svaigs piegājiens šim tirgus segmentam, kurā dominē pārsvarā neizteiksmīgi auto, kam jau „uz sejas” rakstīts – esmu praktisks.

Salonā viss izskatās cenu līmenim pilnīgi pieņemams (Orlando cena Latvijā būs, sākot no Ls 10 970) – apdares materiāli nav paši dārgākie, taču montāžas kvalitātei grūti ko pārmest.

Par spīti kopīgajai platformai ar Astra/Cruze, Orlando rada iespaidu, ka tas ir vismaz vienu izmēru lielāks. Sajūta pie stūres ir kā īstenā minivenā, sēdpozīcija ir augsta, visapkārt ir pietiekoši daudz vietu sīklietām.

Pati savdabīgākā novitāte ir slepens nodalījums viduskonsolē – nospiežot pogu panelis paceļas kā miniatūri garāžas vārti, dodot iespēju noslēpt vērtīgas mantas ierindas garnadžiem nezināmā vietā.

Orlando ir tā pati Flex7 sēdvietu sistēma, kāda ir pašreizējā modeļa Zafira – divas sēdvietas priekšā, trīs otrajā rindā un divas, grīdā paslēptas papildvietas aizmugurē.  Tam gan ir savi plusi un savi mīnusi.

Jā, pirmajās divās sēdvietu rindās vietas netrūkst.  Taču trešajā rindā iekāpt (un izkāpt no tās) nav diez ko viegli. Izņēmums ir neliela (maksimums 1,70m) auguma cilvēki ar vieglatlēta lokanību.

Jāņem vērā, ka gadījumā, ja visas 7 sēdvietas būs aizņemtas, vietas bagāžai praktiski neatliks – ja vien nav runa par došanos uz pikniku, kur vienīgās līdzņemamās mantas ir trīs dūšīgi lielveikala iepirkumu maisi. Pārējais būs jātur rokās, bet bagāžnieka kravas pārvalks jānovieto otrajā sēdekļu rindā pie braucēju kājām.

Tāpēc labāk Orlando uztvert kā ērtu piecvietīgu braucamo, kurā, ja apstākļi spiež, ir vēl divas sēdvietas.

Dzinēji un dinamika

Lai arī Orlando nebūt nav domāts, lai sniegtu braukšanas baudu, dzinēju palete slēpj pāris pārsteigumus.

Bāzes versijas 1,8 litru dzinējs ir vienmērīgs un, līdz 110 km/h, arī kluss. Tad rodas vēlme aktivizēt sesto pārnesumu, taču, diemžēl, ir tikai pieci. Tas arī nav pārāk dinamisks, tāpēc rodas pārliecība, ka šis agregāts nebūs piemērots tiem, kam regulāri jāvadā kravas vai ģimene – jaudas varētu nepietikt.

 To gan nevar teikt par abiem dīzeļdzinējiem. Ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu pieejams 2,0 litru 130 ZS agregāts, kas labi tiek galā ar saviem pienākumiem, taču tāda paša tilpuma 163 ZS agregāts, kas savienots ar automātisko pārnesumkārbu, ir vienkārši lielisks.  

Orlando ir gana kluss, lai garāks ceļojums tajā paietu bez lieka stresa. Tas nav domāts azartiskas braukšanas piekritējiem, taču demonstrē pieņemamu stabilitāti. Vienīgi stūre mazliet atgādina par Playstation – tai ir pārāk viegla reakcija. Manevrējot pilsētā tas ir pat labi, taču uz šosejas tas brīžiem traucē.   

Jāatzīst, ka Spānijas šoseju asfalta segums pārsvarā ir nevainojams – salīdzinot ar Latvijas ceļiem tur ir teju ne paraugšosejas. Tāpēc galīgo verdiktu par Orlando gaitas īpašībām atklāsim pēc testa brauciena pa dzimtenes ārēm.

Spriedums

Orlando ir laba alternatīva tiem, kam nepieciešams septiņvietīgs auto par saprātīgu cenu. Tiesa gan, Orlando vislabāk izbaudīt komplektā ar dīzeļdzinēju un automātisko pārnesumkārbu, kas padara braukšanu bezrūpīgu un patīkamu.

Trīs gadu garantijai vajadzētu kliedēt neuzticību, ko dažiem varētu radīt fakts, ka auto ir ražots Korejā. Turklāt Orlando ir ļoti vilinoša cena.

Jums patiks: cena, ietilpība, spēcīgs dīzeļdzinējs

Jums nepatiks: tālākpārdošanas vērtības kritums

Lasi izvērstu Chevrolet Orlando testu

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!