Ziņas

McLaren F1 pēctecis – jaunais T.50 ar V12 motoru

McLaren F1 pēctecis
Vieglākais superauto pasaulē
663 ZS V12 Cosworth dzinējs

Vairāk nekā pusgadsimtu ilgajā karjerā šīs ir Gordona Mareja 50. auto dizains un tieši šī iemesla dēļ superauto ieguvis nosaukumu - T.50. Tas tiek saukts par leģendārā McLaren F1 pēcteci, kas dienasgaismu ieraudzīja 1992.gadā. Gluži kā reaktīvajā iznīcinātājā, arī šeit vadītāja sēdpozīcija atrodas kokpita centrā. Tāpat starp šiem diviem modeļiem manāmas līdzības to ārienē – kompakta izmēra virsbūve, uz augšu veramas durvis un gaisa atvere uz jumta.

Aizmugurē redzamas masīvas izplūdes trupas, apjomīgs radiatora režģis V12 motora dzesēšanai, gigantisks difuzors un 400mm ventilators. To darbina 48V elektriskā sistēma un tā uzdevums ir radīt piespiedējspēku automašīnai strauji paātrinoties. Pats auto ražotājs atzīst, ka šis pilnībā maina to, kā esam līdz šim raudzījušies uz automašīnu aerodinamikas pamatiem.

Tas ir apbrīnas vērts vairāku iemeslu dēļ. Jaunais T.50 ir ne tikai vieglākais superauto, kāds jebkad izražots – tā pašmasa ir vien 968 kg, no kuriem mazāk nekā 150 kg sver virsbūve un tās paneļi.

Aiz trīsvietīgā salona atrodas V12 atmosfēriskais 4,0 litru Cosworth dzinējs, kas attīsta vairāk nekā 650 ZS, bet tahometrā sarkanās iedaļas sniedzas līdz pat 12 100 apgr/min. Motors savienots ar sešpakāpju mehānisko transmisiju, kas tālāk visu jaudu nosūta uz aizmugures tiltu. Nirburgringas trases rekordus Marejs gan nevēloties uzstādīt, jo šāds triumfs viņam nešķietot svarīgs. Tā vietā ražotājs koncentrējies uz superauto radīšanu, kas vadītājam sniegs vispilnvērtīgāko braukšanas pieredzi.

Neraugoties uz iespaidīgajiem tehniskajiem rādītājiem, Marejs norāda, ka T.50 ir piemērots ikdienas lietošanai. Tam ir plašāks salons nekā McLaren F1, savukārt grīda ir plakana, atvieglojot iekāpšanu centrālajā sēdeklī. Tāpat tam ir lielāka bagāžas telpa un vieglāka apkopju veikšana. Interesanti, ka šī transmisija ir par 10 kg vieglāka nekā F1 pārnesumkārba, bet V12 Cosworth dzinējs par 60 kg vieglāks nekā F1 BMW izmantotais. Salīdzinot ar Ferrari, starpība ir vēl lielāka.

Superauto, sākot no nākamā gada, tiks ražots Surrejas rūpnīcā Anglijā, bet klienti pirmās piegādes saņems 2022. gadā. Kopumā paredzēts izlaist vien 100 britus superauto eksemplārus. Katrs no tiem maksās aptuveni 3 miljonus eiro. Lielāko daļu no tiem jau rezervējuši auto kolekcionāri Japānā un Amerikā, iemaksājot 650 000 eiro depozītu.

Pēc tam, kad būs beigusies šo 100 eksemplāru ražošana, T.50 tiks piedāvāts vēl īpašākā versijā, kas paredzēta tikai trases apstākļiem. Šim nolūkam tiks veltīti 25 eksemplāri.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.