Highlander ieguvis to, ko Toyota nokristījusi par pašlādējošo hibrīdu. Tas nozīmē, ka SUV aprīkots ar mazas ietilpības akumulatoru, kas tiek lādēts ar benzīna dzinēju vai bremžu reģenerācijas procesā.
Vairumā situāciju Highlander prasmīgi izmanto gan iekšdedzes dzinēju, gan akumulatorā uzkrāto enerģiju. Uzsākot braukt nesteidzīgi, SUV pilnībā paļausies tikai uz elektrību, kas īpaši noderīgi būs sastrēgumu laikā. Salīdzinot ar konkurentiem, Hyundai Santa Fe un Kia Sorento hibrīda versijas retāk pilnībā paļausies uz akumulatora enerģiju.
Vadītājam pastāv iespēja pašrocīgi aktivizēt pilnībā elektrisko režīmu, taču tas iespējams vien noteiktās situācijās. Pat gadījumos, kad ceļš ir pilnībā līdzens, benzīna tiks ieslēgts jau pēc pārsimts metriem. Atšķirībā no pilnībā elektriskiem auto vai plug-in versijām, Highlander akumulatora kapacitāte ir pavisam neliela.
Nospiežot akseleratora pedāli, Highlander paātrinās bez lielas minstināšanās. Ieskrējiens līdz 100 km/h ilgst aptuveni 8 sekundes, kas ir nedaudz ātrāk nekā Santa Fe un Sorento.
Brīdī, kad vēlaties iegūt maksimālu paātrinājumu, Highlander šķietami “iesprūst” pirmajā pārnesumā. Benzīna dzinējs kļūst ļoti vokāls, sasniedzot augstu motora apgriezienu diapazonu. Mierīgas braukšanas piekritējiem nebūs jāsatraucas, jo citkārt iekšdedzes agregāts uzvedīsies rāmi - klusāk par saviem Dienvidkorejas konkurentiem.