Auto tests
Nissan
GT-R coupe
Šis modelis Baltijas valstīs oficiāli piedāvāts netiek, lai to iegādātos pie dīlera, jābrauc uz Eiropu. …
Toyota kā šī auto konkurentu ir nolikusi Porsche 718 Cayman, taču patiesībā GR Supra ir atšķirīgs auto – un tas atšķiras arī no Alpine A110. Tas nav tik izveicīgs kā abi minētie, svara ziņā vieglākie auto, taču tas ir ļoti labi līdzsvarots, kompetents sporta auto, kas spēj sniegt reālu braukšanas baudu. Tas ir pietiekoši komfortabls un praktisks, lai to izmantotu arī kā ikdienas auto.
Kā autobūves Frankenšteins, arī Toyota, šķiet, netrūkst apņēmības celt ārā jaunus modeļus no “mirušajiem”.
Nopietni – jo GR Supra ir jau trešais auto Toyota modeļu katalogā, kura nosaukums jau ilgus gadus ir bijis aizmirsts – bet tagad piestiprināts pilnīgi jaunam auto.
Tāpat kā ikviens cits līdzšinējais Supra, arī A90 (tā Toyota iekšēji dēvē jauno GR Supra) radīts pēc vienkāršas receptes. Zem motora pārsega – jaudīgs sešcilindru motors, aizmugures piedziņa, taču pirmoreiz tas ir tikai divvietīgs. Manuālā pārnesumkārba nav pieejama, tikai astoņpakāpju automāts ar pārnesumslēgiem aiz stūres – tiem, kam gribas sajust auto vadīšanas prieku.
Toyota nolūks atdzīvināt Supra vārdu, laižot klajā leģendārās kupejas jaunākās paaudzes versiju, kļuva zināms jau pirms pāris gadiem, radot patīkamu satraukumu auto entuziastu aprindās. Papildus intrigu tam piešķīra 2012. gadā noslēgtā sadarbības vienošanās starp japāņu autoražotāju un BMW.
Tā ir patiesība. Ņemot vērā, ka peļņas procents sporta auto segmentā ir niecīgs, Toyota šo modeli ir radījusi kopā ar BMW. Nosacīti kopā – līdz noteiktam posmam, ņemot vērā spēkā esošos konkurences likumus. Taču motors, pārnesumkārba, svara sadale starp asīm, kā arī balstiekārtas pamata iestatījumi abiem auto ir identiski.
Interjerā līdzību ir vēl vairāk. Slēdži, pogas, dažādas citas vadības ierīces – daudz kas šeit ir no BMW. Pat infosistēma ir iDrive, tikai labi maskēta. Taču, lai arī Supra kaislīgākie fani varētu šķendēties par līdzībām ar BMW, faktiski Toyotra ir diezgan daudz paveikuši, lai GR Supra būtu Toyota, nevis BMW Z4 – veidojot paši savu dizainu un arī balstiekārtas galīgo risinājumu. Un fakts, ka GR Supra ir vieglāka un stingrāka, nekā Z4 ar mīksto jumtu, nebūt par sliktu nenāk.
Kā Toyota GR Supra ierindojas pašreizējā sporta kupeju piedāvājumā? Kas ir tā galvenie konkurenti un – cik labs pirkums tas ir, lasi vairāk šajā testā.
€
Ferrari California rodsters |
€ 160 000 |
|
||
Ferrari F12 Coupe |
|
|
||
Lamborghini Aventador Coupe |
|
|
||
Lexus LC |
€ 110 000 |
|
||
Maserati GranTurismo Coupe |
€ 118 000 |
|
||
McLaren MP4-12C Coupe |
|
|
||
Nissan GT-R coupe |
€ 85 857 |
|
||
Porsche 718 Cayman |
|
|
||
Subaru WRX STI sedans |
€ 35 990 |
|
||
Toyota GR Supra |
€ 49 990 |
|
Auto tests
Šis modelis Baltijas valstīs oficiāli piedāvāts netiek, lai to iegādātos pie dīlera, jābrauc uz Eiropu. …
Auto tests
Maserati Granturismo ir apveltīts ar lielisku skaņu, jaudīgiem dzinējiem un apburošu izskatu. …
Auto tests
California vairāk atgādina komfortablu svētdienas kabrioletu kā sporta auto asu izjūtu ķeršanai …
Auto tests
Lexus LC ir ātrs un ļoti iekārojams “grand tourer” ar sportisku raksturu, turklāt pārsteidzoši praktisks. LC 500 modifikācijas V8 motors ir fantastisks. …