Testa brauciens

Peugeot 508: testa brauciens

Izmēģinam jauno Peugeot 508
Franču autoražotāja modeļu paletes flagmanis
Ievērojams progress, salīdzinot ar līdzšinējo modeli

AutorsKārlis Auza

Savulaik par ģimenes auto sauktie sedani un universāļi – tādi, kā Ford Mondeo, Mazda6, Volkswagen Passat, Toyota Avensis un citi, tai skaitā Peugeot 508 – savu līdzšīnējo ģimenes auto statusu ir zaudējuši dažnedažāda izmēra krosoveru ietekmē, paliekot galvenokārt kā uzņēmumu autoparku sastāvdaļa.

Šī iemesla dēļ ar katru jauno paaudzi ražotāji cenšas tos tuvināt biznesa klasei – gan ar komforta aprīkojumu, gan braukšanas īpašībām. Ir parādījies tāds modelis kā Volkswagen Arteon, Toyota ir no jauna radījuši Camry, kas aizstās Avensis, bet Opel var lepoties ar Insignia Grand Sport. Tāpēc daļa no tiem atkal kļūst interesanta privātajiem pircējiem, kas kaut kādu iemeslu dēļ nebrauc ar Audi, Mercedes vai BMW.

Jaunais Peugeot 508 ir spilgts piemērs – ražotājs to sauc par fāstbeku, piecdurvju kupeju, visādi uzsverot faktu, ka tas vairs nav tas savā ziņā pat mazliet garlaicīgais auto, kāds bija līdzšinējās paaudzes modelis. To uzsver gan jaunā 508 dizains, gan salona arhitektūra, gan tādas aprīkojuma ekstras, kādas vēl pirms dažiem gadiem bija rezervētas tikai luksusa auto.

Kāds tas ir?

Ja tev patīk Peugeot 508 ārējais izskats, tev patiks arī interjers. Šis ir modelis, kurā i-Cockpit interjera arhitektūra, mūsuprāt visveiksmīgāk ir sabalansēta ar eksterjeru, radot iespaidu, ka šis patiešām ir jauns, moderns auto. Sēdpozīcija ir ērta, turklāt ar plašām regulēšanas opcijām, pielāgojot to gan lielāka, gan mazāka auguma vadītājiem.

Jaunā Peugeot 508 ekstravagantajam dizainam gan ir viens upuris – atpakaļskata pārredzamība, taču to atvieglo kameras, sensori un citas opcijas, bez kurām mūsdienās nav iedomājams neviens jauns auto. Interjera kvalitāte izskatās labi nostrādāta, viscaur izmantoti mīksti apdares materiāli un dārgākajās modifikācijās – arī tīri pieņemama ādas apdare. Drošības aprīkojumā ir visas šobrīd aktuālās ekstras - autonomā ārkārtas bremzēšanas sistēma, joslu maiņas sensors, aklās zonas sensors, kaudze ar drošības spilveniem un pat tāda funkcija kā nakts redzamības sistēma – šajā segmentā tas ir jaunums.

Modifikāciju klāstā ir pieejami divi benzīna un trīs dīzeļa motori. Visiem (izņemot bāzes versijas 1,5 litru dīzeli) standarta aprīkojumā ir astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba. Peugeot plānos ir arī hibrīddzinējs ar uzlādi no elektrības rozetes, kas būs tiešs VW Passat GTE konkurents. Tomēr tieši dīzeļdzinēji ir tas, ko visbiežāk izvēlas Peugeot pircēji un franču autoražotājs uzskata, ka jaunais 508 šo tendenci nemainīs.

Modifikāciju klāsts sākas ar 130 ZS 1,5 litru HDi dīzeļdzinēju, kas varētu būt viens no autoparku un auto nomas uzņēmumu favorītiem. Tam nav ne vainas – līdzīgi kā 1,6 litru dīzeļmotors līdzšinējā modelī, tas nevainojami tiek galā ar 508 svaru, demonstrējot labu degvielas ekonomiju.

Mēs vēl neesam izmēģinājuši 163 ZS 2,0 litru tilpuma dīzeļmotoru, taču šī motora 175 ZS versija ir nevainojama. Gaitas komforts ir labs pat ar 18 collu diskiem – tikai patiešām nejaukas bedres var izsist 508 no līdzsvara. Izvēloties papildaprīkojumā pieejamo adaptīvo balstiekārtu, gaitas komfortu var regulēt atbilstoši braukšanas stilam – Eco, Sport, Comfort un Normal, vai arī izveidot pats savu konfigurāciju režīmā Manual.

Stūres reakcija ir viegla un ātra, līdzīgi kā radniecīgajos 5008 un 3008 krosoveros. Braukt ar to ir patīkami, jo trokšņu izolācija ir ļoti laba, arī astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba lieliski saskan arī ar 508 motoriem, nav ne raustīšanās, ne kavēšanās, kādu citkārt varēja novērot vecāka modeļa automašīnās ar piecpakāpju vai sešpakāpju automātiem.

Vai to ir vērts pirkt?

Lai arī cenas vairs nav vakarējās un tas acīmredzami ir kļuvis dārgāks, jaunais Peugeot 508 izskatās diezgan labs pirkums – tam ir stilīgs izskats, nevainojama trokšņu izolācija, komfortabla gaita, izsmalcinātas jaunās tehnoloģijas un labas braukšanas manieres. Salīdzināt 508 ar to braukšanas baudu, kādu piedāvā, piemēram, BMW 3. sērija, būtu diezgan pārspīlēti, taču savā līgā – starp citiem šobrīd pārdošanā esošajiem priekšpiedziņas sedaniem – tas ir viens no labākajiem.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Peugeot Rifter

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Rifter mēģina lauzt robežas starp krosoveru un komerctransporta segmentu, piedāvājot fantastiski iespaidīgu praktiskumu komplektā ar jaunākajām komforta un drošības tehnoloģijām.