Testa brauciens

Hyundai i30 Fastback: pirmie iespaidi

Izmēģinam Hyundai i30 Fastback
Interesants dizains, plašs aprīkojums, laba vadāmība
Cena, sākot no 19 990 eiro

Kā jau liecina šī modeļa nosaukums, tas nav ne hečbeks, ne universālis. Tas ir fāstbeks, jeb kaut kas pa vidu starp iepriekšminētajiem virsbūves tipiem.

Hyundai to sauc arī par “piecdurvju kupeju”, netieši rosinot vilkt paralēles ar tādiem modeļiem, kā, piemēram, Audi A5 Sportback. Tiesa gan, pēc izmēriem spriežot, i30 Fastback drīzāk ir pielīdzināms Audi A3 Sportback, taču daudz reālāks salīdzinājums ir radniecīgā korejiešu zīmola Kia piedāvātais ProCeed.

Atšķirībā no hečbeka, i30 Fastback ir mazliet sportiskāk noregulēta balstiekārta, bet motori gan ir tie paši – 120 ZS 1,0 un 140 ZS 1,4 litru tilpuma benzīna turbomotori, no kuriem jaudīgākais pieejams ar Hyundai pašu ražoto septiņpakāpju automātisko transmisiju.

Tas, kas ikvienu Hyundai modeli padara vēl intriģējošāku, joprojām ir aprīkojums. Pat bāzes modeļiem tas ir salīdzinoši dāsns, ietverot 8 collu izmēra skārienjutīgu infosistēmas ekrānu ar Apple CarPlay un Android Auto savienojumu viedtālruņiem. Mūsu testa auto bija arī viedtālruņu bezvadu lādēšanas opcija, atpakaļskata kamera, LED lukturi, kā arī – sēdekļu apsilde un ventilācija, papildus virknei citu ekstru.

Ir vērts atzīmēt, ka arī drošības aprīkojums ir vienlīdz adekvāts – joslu maiņas brīdinājuma sistēma, sadursmes brīdinājuma sistēma un autonomā ārkārtas bremzēšanas sistēma ir iekļauta visos i30 Fastback, taču papildus opciju sarakstā ir arī aklās zonas brīdinājuma sistēma.

Jau pirms pāris gadiem klajā nākusī i30 hečbeka jaunākā versija demonstrēja labu gaitas komforta un vadāmības līdzsvaru, taču Fastback versijā ražotājs to ir pilnveidojis vēl tālāk. Izteikti sportiskāks tas nav palicis, taču braukt ar to ir viegli un patīkami –1,4 litru tilpuma benzīna dzinējs ir kluss, turklāt apmēram tikpat ekonomisks, kā nedaudz mazāk jaudīgais 1,4 TSI no VW Golf arsenāla.

Jāņem vērā, ka Hyundai i30 Fastback, par spīti nosaukumam, nav radīts ātrumam – tam domāts i30 N variants – taču apdzīšanas manevru veikšana nebūs jāplāno pusstundu iepriekš, jo 0-100 km/h paātrinājumu tas veic 9,5 sekundēs.

Tas ir arī praktisks - bagāžas nodalījuma ietilpība ir vismaz 450 litri. Priekšā sēdošajiem par vietas trūkumu nebūs jāsūdzas un arī aizmugurē pasažieri jutīsies ne sliktāk, kā i30 hečbekā.  

Vai to ir vērts pirkt?

Tas ir intriģējošs. Hyundai ir paņēmuši vienu no pašiem tradicionālākajiem hečbeku klases pārstāvjiem un piešķīruši tam interesantāku izskatu un labāku vadāmību. Šķiet, ka tieši dizains ir tas, ar ko i30 Fastback iekaros pircēju sirdis, kaut gan, objektīvi vērtējot, tas praktiski nedod nekādu pamatu sūdzēties arī citās pozīcijās.

Cena šķiet pieņemama, ņemot vērā tajā iekļauto aprīkojumu, turklāt reti kurš konkurents var piedāvāt tādus pašus garantijas noteikumus kā Hyundai. Tiem, kas domā par VW Golf, Škoda Octavia vai līdzīga izmēra auto iegādi, bet vēlas kaut ko interesantāku, noteikti būtu vērts izmēģināt arī šo.   

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Hyundai Tucson

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Hyundai Tucson ir laba vērtības un cenas proporcija, pievilcīgs vizuālais izskats un plaša labu motoru izvēle, taču gaitas un vadāmības īpašību ziņā tas atpaliek no dažiem konkurentiem.