Testa brauciens

Lexus ES 300h: testa brauciens

Izmēģinam jauno Lexus ES 300h Spānijā un Latvijā
Pieejams tikai ar priekšpiedziņu un hibrīddzinēju
Pārdošanā tagad, :exus ES cena - sākot no 45 300 līdz 61 200 eiro

AutorsKārlis Auza

Lexus ES parādīšanās Eiropas tirgū iezīmē autoražotāja taktikas maiņu - japāņu luksusa zīmola vadība ir nolēmusi, ka šis ir īstais brīdis sākt reālu cīņu ar vācu konkurentiem, kas līdz šim nebija Lexus galvenā prioritāte. Jaunajam ES, kas pieejams tikai bar priekšpiedziņu, šajā ofensīvā būs galvenā loma. Modelis, kas iepriekš bija zināms tikai ASV un Āzijas tirgū, mūsu reģionā ienāk jau savā septītajā paaudzē, klusi nomainot Lexus GS.

Kāpēc? Lai arī GS šeit izturēja veselas četras paaudzes, tam tā arī neizdevās pārņemt kontroli konservatīvajā biznesa klases sedanu segmentā. ES ir daudz lielāks potenciāls kāpināt pārdošanas apjomus un palielināt Lexus daļu tirgū, jo atšķirībā no aizmugures piedziņas GS tam ir pieejamāka cena, kas ļauj konkurēt ar tādiem autoparku favorītiem kā Mercedes, Audi un BMW. Cenu izdevies samazināt, izmantojot tehniskos risinājumus no populārā Toyota Camry jaunākās paaudzes modeļa. Par spīti tam, ka tas ir lētāks, tas var lepoties ar labāku aprīkojumu nekā pēdējais GS - un šajā segmentā tā ir ļoti reta parādība.



Kāds tas ir?

Lexus uzsver, ka jaunais ES ir daudz kas vairāk, nekā vienkārši “luksusa Camry”, kaut gan dizaina līdzības ir acīmredzamas. Vispirms, Lexus ES platformā izmantojuši vieglāku tēraudu un stingrākus korpusa savienojumus, nekā radiniekam no Toyota. Otrkārt, ja tic Lexus inženieriem, jaunajā ES ir vairāk skaņas izolācijas materiāla nekā jebkurā citā Lexus modelī zīmola vēsturē. Turklāt Lexus ES ir izsmalcinātāka balstiekārta nekā Camry.

Protams, tas viss var šķist “pilnīgi garām” tiem pircējiem, kas nepirks ES kaut vai tāpēc, ka tam ir priekšpiedziņa. Mūsuprāt, pirms izdarīt šādu pārsteidzīgu spriedumu, to noteikti būtu jāizmēģina. Nobraukuši simtiem kilometru pa Spānijas ceļiem un tikpat daudz tepat Latvijā, secinājām, ka ES ir pārsteidzoši līdzsvarota gaita, kaut gan protams - 5. sērijas BMW tas nav.



Fakts, ka Lexus ES ir fokusēts uz komfortu, ir redzams jau pēc pirmajiem nobrauktajiem metriem - ārējie trokšņi ir ļoti labi apslāpēti, jaunā hibrīdsistēma ir klusa un vienmērīga, arī gaitas komforta un vadāmības līdzsvars ir Lexus standartiem atbilstošs. Lai arī stūre nav izteikti informatīva, tās smagnējā reakcija un precīzā darbība iedveš patīkamu drošības sajūtu. Brīžos, kad auto priekšgals tomēr sāk zaudēt saķeri, atliek vien atlaist gāzes pedāli un ES savācas vēl pirms elektronikas iejaukšanās.

Jāteic gan, ka šis ir auto, ko ieteicams baudīt nesteidzīgi - un viens no iemesliem ir CVT transmisija, kuras ieradumu atgādināt par sevi ikreiz, kad auto strauji paātrinās, Lexus inženieriem nav izdevies izskaust. Pārnesumslēga sviras aiz stūres nespēj jūtami uzlabot situāciju. Otrkārt, teju 9 sekunžu paātrinājums no 0-100 km/h ir labākajā gadījumā raksturojams kā viduvējs.


Viss pārējais ir OK. Lexus ES ir garāks, platāks, un mazliet zemāks, nekā GS, vietas daudzums aizmugurē sēdošajiem šķiet vairāk nekā pietiekams, bet par priekšējiem sēdekļiem vispār nav vērts matus skaldīt - viss ir kārtībā, turklāt mūsu testa auto bija aprīkots arī ar “sēdekļu klimatu”, kas automātiski tos sasilda vai atvēsina, atkarībā no gaisa temperatūras.

Salona apdare ir gandrīz perfekta. Montāžas kvalitātei piesieties nav kur, paneļa centrā esošajam infosistēmas ekrānam (8 vai 12,3 collas atkarībā no aprīkojuma līmeņa) ir labāka izsķirtspēja, jaunas izvēlnes un vēl pāris uzlabojumi, kaut gan līdz BMW iDrive vai Audi MMi vienkāršībai tai vēl ir tālu.



Vai to ir vērts pirkt?

Šis ir viens no pašiem labākajiem priekšpiedziņas auto, kādu mums jebkad nācies testēt. Braukšanas sajūtu ziņā tas pat ir pielīdzināms E-Klases Mercedes-Benz un pilnīgi noteikti ir labāks nekā Volvo S90. Diemžēl, Lexus to piedāvās tikai ar hibrīddzinēju, tāpēc tiem, kas meklē kaut ko jaudīgu vai vienkārši vēlas plašāku motoru izvēli, būs jāmeklē kaut kas cits. Pārdošanā tagad.





Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus ES

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Ir daudz iemeslu, kuru dēļ Lexus ES ir vērts ieteikt. Galvenokārt tādēļ, ka tas ir komfortabls, ietilpīgs, turklāt ar ļoti labu trokšņu izolāciju. Nākamais punkts ir lietošanas izmaksas – šajā ziņā hibrīddzinējs ir laba alternatīva konkurentu dīzeļmotoriem. Tomēr, lai arī Lexus ES ļauj braukt arī sportiskā režīmā, nevar noslēpt faktu, ka hibrīddzinējam trūkst tās elastības, kāda ir vecajiem, labajiem dīzeļiem. Par ļoti konkurētspējīgu cenu Lexus ES ir pieejams plašs un neapšaubāmi biznesa klases cienīgs aprīkojums, taču infosistēmas lietošana ir daudz neērtāka, nekā vācu konkurentu modeļos.