Testa brauciens

Kia Proceed: testa brauciens

Kia Proceed 2019. gada modelis
Konkurētspējīga ietilpība, pievilcīgs izskats, labs aprīkojums
Cenas sākas no 23 590 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Kia Proceed ir jau trešais virsbūves tips, kas papildina jaunā Ceed modeļu paleti, sekojot tradicionālajam hečbekam un universālim. Tas faktiski aizstāj līdzšinējās paaudzes Proceed, kas bija kaut kas starp trīsdurvju hečbeku un kupeju.

Kāpēc šāds virsbūves tips? Prezentācijā Barselonā, kur veicām šī modeļa testa braucienu, Kia skaidroja – pētījumi liecina, ka tuvāko gadu laikā universāļu segments turpinās augt un īpaši populāri būs modeļi ar lielāku individualitāti dizainā. Jo visiem tagad ir lielāks vai mazāks krosovers vai apvidnieks un tas jau sāk palikt garlaicīgi, tāpēc korejiešu autoražotājs jaunajam Proceed izvēlējies tā dēvēto „shooting brake” tipa virsbūvi.

Tas gan nenozīmē, ka Kia liks punktu krosoveriem – arī Ceed modeļu palete tiks paplašināta vēl tālāk ar kompaktu krosoveru, par ko mēs esam dzirdējuši, bet pagaidām tikai aptuveni varam iedomāties, kāds tas izskatīsies.

Par Proceed. Tas īsti nav „shooting brake” šī jēdziena klasiskajā izpratnē, tātad – tā nav kupeja ar universālim līdzīgu virsbūvi, ko pārdod ierobežotā skaitā par smieklīgi augstu cenu. Proceed drīzāk atgādina Mercedes CLA versiju par „shooting brake”. Un, lai arī šis Mercedes modelis nekļuva par bestselleru, kas varētu iedvesmot desmitiem mēģinājumus to atdarināt, Kia ievēroja, ka Mercedes to pārdod par 25% dārgāk nekā standarta CLA – un tas mudināja korejiešu ražotāju apstiprināt Proceed projektu, lai ietu savu ceļu.

Kia uzskata, ka Ceed CW un Proceed pircējiem daudz svarīgāks par vietu aizmugurē sēdošajiem būs bagāžas nodalījuma tilpums. Proceed elektroniski vadāmais bagāžas nodalījuma vāks paver 594 litru ietilpību, kas ir vien par 31 litru mazāk nekā universālim. Tomēr vieta aizmugurē sēdošo kājām upurēta nav – tā ir tikpat liela, kā Ceed. Aizmugures sēdekļu atzveltnes ir nolokāmas proporcijā 40:20:40.

Mēs izmēģinājām visas trīs peejamās modifikācijas – 1,6 litru tilpuma T-GDi, 1,4 litru tilpuma T-GDi un 1,6 litru CRDI dīzeļversiju.

Kāds tas ir?

Proceed būs nopērkams tikai ar plašu aprīkojumu GT vai GT-Line versijā. Sēdekļi ir ļoti ērti, īpaši sportiskā garā ieturētajiem GT modeļiem, sēdpozīcija gan nav zemāka, kā citiem Ceed, taču viens mīnuss, kas uzreiz tika pamanīts, ir – zemā jumta līnija aizmugurē ierobežo atpakaļskata pārredzamību un, piemēram, aizmugurē braucošo policijas auto jūs atpazīsiet nevis pēc bākugunīm uz jumta, bet gan tām, kas atrodas radiatora restē. Vai tas ir svarīgi visiem autovadītājiem, grūti spriest, taču daudzi autovadītāji ir pieraduši nepārtraukti kontrolēt visu perimetru, kas ir pilnīgi normāli. Katrā ziņā, šim apstāklim būtu jāpievērš uzmanība testa braucienā.

Mūsu favorīts Proceed modifikāciju sarakstā ir 1,6 T-GDi GT. Iedarbinot motoru, atskan jauks, sulīgs motora baritons – daļēji šī patīkamā skaņa radīta, pateicoties vārstuļiem izplūdes caurulēs, bet lielākoties – no audiosistēmas. Lai arī tā ir sintētika, tas nav gluži tas pats, kas koncertā dziedāt „uz fonogrammas”, tāpēc nebūt nav uzskatāms par mīnusu.

Alberts Bīrmans, bijušais BMW M nodaļas vadītājs, bet tagad – dinamikas speciālists Hyundai-Kia koncernā, pavadījis pusgadu, lai kopā ar Proceed projekta autoriem pieslīpētu šī auto gaitas komforta un vadāmības līdzsvaru. Rezultātu var just jau pēc pirmajiem metriem pie Proceed 204 ZS GT versijas stūres. Šī modifikācija ir aprīkota ar stingrākām atsperēm un amortizatoriem nekā līdzšinējais Ceed GT, tāpēc ceļa negludumus tas pārvar ar lielāku izsmalcinātību, neupurējot gaitas komfortu.

Ir divi braukšanas režīmi – Normal un Sport, kas atbilstoši izmaina stūres pastiprinātāja, akseleratora un pārnesumkārbas reakciju. Tomēr vislabāk par Sport režīma izvēli liecinās motora/sintezatora radītā skaņa salonā. Vadāmība ir līdzsvarota un precīza, arī priekšējo riteņu saķere ar ceļu nevienā brīdī nekļūst par problēmu, pateicoties vilkmes kontroles sistēmai.

Kia 7-DCT divsajūgu automātiskā transmisija ir izstrādāta turpat Dienvidkorejā, sadarbībā ar Hyundai un vislabāk sevi pierāda klasiskā, automātiskā režīmā, nevis mēģinot mainīt pārnesumus ar svirām aiz stūres, kas strādā mazliet gausāk, nekā varētu vēlēties. Taču mums ir aizdomas, ka lielākā daļa Proceed pircēju tās praktiski neizmantos.

Vai to ir vērts pirkt?

Slovakijā ražotais Kia Proceed ir ietilpīgs auto ar labām braukšanas manierēm, plašu aprīkojumu un 7 gadu garantiju – un tas viss ir ietērpts pievilcīgā ārējā veidolā. Kamēr 1,6 litru tilpuma benzīna turbomotors piesaistīs tos pircējus, kam ir svarīga dinamika, visiem pārējiem pilnībā pietiks ar 1,4 litru tilpuma motoru, kas ir lētāks. 1,6 litru dīzeļdzinējs būs laba izvēle, ja nepieciešams ikdienā veikt lielus attālumus. Cenas sākas no 23 590 eiro par patiešām bagātīgi aprīkotu auto – kas gan tur varētu nepatikt?

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Kia Stonic

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Kia Stonic ir uz mazauto platformas veidots kompakts krosovers ar salīdzinoši labu aprīkojumu, labām braukšanas īpašībām un ilgu garantijas termiņu. Tiesa gan, tas varēja būt mazliet lētāks un praktiskāks.