Testa brauciens

Jaunais Hyundai Santa Fe: testa brauciens

Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI AWD, 7 sēdvietas
Cena, sākot no 39 990 eiro
Pārdošanā tagad

AutorsIvo Goldmanis

Šis ir pats lielākais Hyundai, kādu var nopirkt Latvijā un fakts, ka tas ir pieejams ar septiņām sēdvietām, turklāt – salons un vizuālais izpildījums ir ievērojami izsmalcinātāks, kā līdz šim, noteikti ieintriģēs daudzus potenciālos pircējus. Ceturtās paaudzes Santa Fe idejiski seko sava priekšteča pēdās, taču uzlabojumi ir acīmredzami – jau sākot ar to, ka tas beidzot izskatās pēc normāla apvidus auto, par kuru nav žēl maksāt.

Hyundai ir viena interesanta īpatnība – tas ārkārtīgi strauji pilnveido savu modeļu dizainu. Kamēr daudzi ražotāji cenšas turēties pie jau nostiprinātās identitātes, Hyundai, šķiet, joprojām ir tās meklējumos – taču jaunais Santa Fe jau ir tāds, par kuru varētu teikt – stop, šis jau ir labs diezgan. Arī interjera arhitektūra izskatās gandrīz pabeigta, turklāt salona apdare ir kvalitatīvāka un, lai arī šur tur prasītos vēl glītāki materiāli, nekas nerada ne mazākās aizdomas par to, ka ar laiku kaut kas varētu sākt grabēt.

Korejiešu autoražotāja stiprā puse vienmēr ir bijis aprīkojums, konkrēti – tā pārbagātība. Laikā, kad citi autoražotāji lielās ar tādiem drošības asistentiem, kas patiesībā bija aktuāli jau pirms pieciem gadiem, Hyundai ir klusi papildinājuši Santa Fe aprīkojumu ar tādām inovatīvām ekstrām, kā aktīvā joslu maiņas brīdinājuma sistēma, kas vienkārši neļauj izbraukt blakus joslā, ja no aizmugures tuvojas kāds cits transportlīdzeklis. Ģimenes tēviem patiks opcija, kas šādos gadījumos neļauj arī atvērt aizmugures durvis – ļoti aktuāli pie skolām rītos, kad samiegojušies vecāki cenšas piebraukt pēc iespējas tuvāk mācību iestādes durvīm.

Tas ir arī lielāks, tātad – ietilpīgāks, turklāt aizmugurējās papildvietas var lietot arī pieaugušie. Sēdpozīcija ir augsta un ērta, head-up displejs ir normāls, tāds kā tam jābūt (ātrums un citas pozīcijas tiek projicētas uz priekšējā stikla, nevis uz kaut kādas mistiskas organiskā stikla plāksnītes, kas izbīdās virs mērinstrumentu paneļa kā senās zinātniskās fantastikas filmās par „nākotni”). Šo sarakstu var vēl turpināt, taču īsumā – viss ir kārtībā. Arī klimata kontroles sistēma ir labāka, nekā, piemēram, Nissan vai Opel modeļos, bet Krell Premium audiosistēma (1295 eiro papildaprīkojums) ir vienkārši fantastiska, ļaujot sadzirdēt sīkākās nianses tādos sarežģītos ierakstos, kā, piemēram, Mettalica „And Justice For All”, taču arī Red Hot Chilli Peppers, The Pixies un faktiski – jebkas no tavas Spotify kolekcijas skanēs lieliski.

Jaunajam Santa Fe ir arī Hyundai HTRAC pilnpiedziņas sistēma, kas sadala griezes momentu starp riteņiem pēc nepieciešamības – atkarībā no ceļa apstākļiem. Tā strādā tīri labi – izmēģinājām gan dziļā sniegā, gan uz apledojuša ceļa. Platforma, uz kuras būvēts jaunais Santa Fe, ir izveidota pilnībā no jauna, taču zem motora pārsega ir jau no iepriekšējā modeļa pazīstamais 2,2 litru dīzeļdzinējs. Atkarībā no noskaņojuma, var mainīt braukšanas režīmus – Eco, Sport un tml., mēs galvenokārt pārvietojāmies Sport režīmā, iegūstot 8,2 litru/100km vidējo degvielas patēriņu. Šķiet, tas nebūt nav slikts rādītājs tik lielam auto ar automātisko pārnesumkārbu.

Vai to ir vērts pirkt?

Jaunajam Hyundai Santa Fe ir ļoti daudz pozitīvu iezīmju, kas būtu jāņem vērā, ja ir interese pirkt kaut ko līdzīgu Škoda Kodiaq, Peugeot 5008 vai Kia Sorento. Ceturtās paaudzes modelis dzīvē izskatās pat labāk, nekā fotogrāfijās, braukt ar to ir patīkami, pateicoties lieliskai trokšņu izolācijai un labi sabalansētai vadāmībai un gaitas komfortam. Taču cena arī vairs nav tāda kā pirmskrīzes laikos – Santa Fe maksā atbilstoši konkurencei tirgū, tātad – priekšpiedziņas versijas maksās, sākot no 39 990 eiro, bet pilnpiedziņas Santa Fe maksā, sākot no 45 990 eiro.  

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Hyundai Tucson

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Hyundai Tucson ir laba vērtības un cenas proporcija, pievilcīgs vizuālais izskats un plaša labu motoru izvēle, taču gaitas un vadāmības īpašību ziņā tas atpaliek no dažiem konkurentiem.