Testa brauciens

Porsche Macan: izmēģinām atjaunināto 2018. gada modeli

Porsche Macan atjauninātais modelis
Uzlabots izkats, plašāks aprīkojums
Dīzeļdzinējs vairs nav pieejams

Vai Macan ir īsts Porsche? Šis ir jautājums uz ko nav viegli atbildēt, jo tas ir modelis, kura vēl pirms pieciem gadiem Porsche katalogā vispār nebija. Taču, pēc skaitļiem spriežot, pircējiem atbilde uz šo jautājumu patiesībā nemaz neinteresē – 2017. gadā Macan pārdošanas apjomi bija lielāki, nekā skaitlis, ko iegūtu, ja saskaitītu visus togad pārdotos 911, 718 Boxster un Cayman, kā arī Panamera kopā. Faktiski – 40% no visiem 2017.gadā izgatavotajiem auto ar Porsche logo bija Macan.

Skeptiķi varbūt centīsies aizrādīt, ka visiem jaunajiem modeļiem dzīves ciklā pirmie gadi ir veiksmīgākie – un tad pamazām pārdošanas rādītāji sākt sarukt. Taču ar Macan tā nav. 2014. gadā klajā laistais modelis ar katru gadu kļūst arvien populārāks, pārsniedzot savus iepriekšējā gada pārdošanas apjomus. Tāpēc mēs negribētu atrasties to cilvēku vidū, kas Porsche gaiteņos bija atbildīgi par pērn klajā laistā Macan „feislifta” izstrādi – jo rīkojums no vadības acīmredzami bija vienkāršs – lūdzu, nesačakarējiet to! Iespējams, ar drukātiem burtiem un vairākām izsaukuma zīmēm.

Pārsteidzoši, bet izskatās, ka uzdevums ir izpildīts lieliski. Vizuāli jaunais Macan izskats šķiet ievērojami pievilcīgāks, kaut arī nekas radikāls tajā nav mainīts, ja neskaita aizmugurējo lukturu bloku, jaunus buferus, radiatora resti un difuzoru aizmugurē.

Salonā pārmaiņu ir vēl mazāk – analogos mērinstrumentu paneļus ir nomainījuši digitālie displeji, paneļa centrā ir 10,9 collu izmēra skārienjutīgs infosistēmas ekrāns, taču tas ir arī viss – pogas un slēdži vēl aizvien ir analogi nevis skārienjutīgi kā jaunajā Panamera, Cayenne vai – piemēram, konkurentā Jaguar E-Pace. Skaidrs, ka Porsche kaut kas bija jāpataupa nākamās paaudzes modelim, nevis jāizšauj visi ieroči uzreiz un – atceroties par iepriekšminētajiem pārdošanas apjomiem, „ja tas nav salūzis, tas nav jāremontē”.

Aprīkojuma klāstā gan Macan var palepoties ar dažādiem jaunumiem – to vidū „sastrēguma režīmu” kruīzkontrolei, bezceļu navigācijas aplikāciju, jaudīgiem LED lukturiem un daudz ko citu – iesakām rūpīgāk papētīt piedāvāto sarakstu pie tuvākā Porsche dīlera - taču viena lieta, ko Macan pircēji vairs neatradīs, ir dīzeļdzinējs. Par spīti tam, ka jaunākā parauga dīzeļdzinēji ir tikpat tīri un videi draudzīgi kā benzīna motori, ka tiem ir tāds griezes moments, kas krosoveriem un kompaktiem apvidniekiem ir vienkārši ideāls, turklāt – degvielas patēriņš ir mazāks, Porsche šim degvielas tipam ir uzgriezuši muguru.

Vai tas ir Dīzeļgeitas iespaidā, vai kāda cita iemesla dēļ – uz to mēs šobrīd nevaram atbildēt. Taču skaidrs ir viens – fakts, ka vairums Macan konkurentu joprojām ir pieejami ar dīzeļdzinējiem, populārā Porsche krosovera dzīvi vieglāku nepadarīs. Jo Porsche plānos, vismaz pagaidām, nav arī Macan hibrīdversija, kas varētu kaut kādā veidā kompensēt dīzeļdzinēja iztrūkumu.

Tā vietā būs pieejams Macan (šajā testa braucienā izmantotais auto ar 2,0 litru benzīna turbomotoru), Macan S (ar 3,0 litru V6 benzīna motoru) un Macan Turbo (ar vismaz 430 ZS 2,9 litru benzīna turbomotoru). Protams, gaidāma arī GTS versija.

Kāds tas ir?

Porsche cer, ka vairums potenciālo Macan pircēju – to, kas līdz šim izvēlējās dīzeļdzinēju - būs mierā ar šo, 2,0 litru benzīna motoru, kura jaudas parametri šķiet nevainojami. Varētu padomāt, ka šī ir pirmā reize, kad Macan modifikāciju klāstā ir šāds motors, bet tā nav taisnība – tas vienmēr ir bijis pieejams, tiesa gan – vācu sporta auto ražotājs to nav īpaši reklamējis.

Tagad ir otrādi – tieši šis ir izvirzīts par galveno Macan motoru. Tas ir motors, kas ir pazīstams no citiem VW grupas modeļiem, tai skaitā Golf, taču, kamēr Golf tas ir pieejams arī vairāk nekā 300 ZS izpildījumā, Macan gadījumā tam ir 245 ZS. Turklāt komplektā ar uzlaboto PDK automātisko transmisiju tas nebūt nav uzskatāms par gausu, it īpaši ņemot vērā faktu, ka tas ir ievērojami vieglāks nekā apmēram 100 ZS jaudīgākā Macan S V6 benzīna motors. Arī skaņa ir patīkamāka, nekā „vecajam” 3,0 litru dīzeļdzinējam.

Jā, uzsākot gaitu, varbūt gribētos vēl lielāku dinamiku, taču nevar noliegt faktu, ka ikdienas satiksmei šāds Macan ir pilnībā piemērots, jo īpaši, ja ar to pārsvarā brauks tava mīļotā sieviete. Un tajās reizēs, kad tev ar to ir jāaizbrauc līdz degvielas uzpildes stacijai papildināt bākas saturu, tu kaunā nepaliksi – jo gaitas komforta un vadāmības līdzsvars joprojām ir perfekts, turklāt pilsētai tā kompaktais izmērs šķiet daudz labāk piemērots, nekā Cayenne. Mūsu testa auto bija aprīkots ar bezceļu braukšanai paredzētu funkciju, kas ļauj palielināt tā klīrensu – mēs nevilcinājāmies to izmēģināt, secinot, ka „tas strādā” un Macan ir lietojams arī vietās, kur ātrāk par 40 km/h pat nav iespējams pabraukt.

Vai to ir vērts pirkt?

Ja tu vēlies saprast, ko īsti nozīmē jēdziens „laba vadāmība”, tad atjauninātais Macan noteikti ir jāizmēģina – jo mūsuprāt, tas šajā ziņā ir pats labākais modelis SUV segmentā. Turklāt Macan šī statusa sasniegšanai nav upurējis gaitas komfortu – tas ir pilnībā pieņemams pat ar liela izmēra diskiem, atšķirībā no, piemēram, BMW X4, kas ar M Sport pakotni atgādinās par ikvienu ceļā esošu kanalizācijas lūkas vāku vai asfalta ielāpu. Porsche brīnumainā veidā māk šīs pozīcijas sabalansēt ar mākslas darba cienīgu meistarību un pierādījums tam ir jebkurš cits vācu autoražotāja modelis, kas sniedz tikai šim zīmolam raksturīgo braukšanas baudu.

Lēts tas, protams, nav un, iespējams, skatoties uz cenām, tevi pilnībā apmierinās arī radniecīgais Audi Q5, kas turklāt joprojām ir pieejams ar dīzeļdzinēju. Taču, ja tu vēlies pašu labāko sportisko SUV, kāds šobrīd ir nopērkams un esi gatavs par to maksāt, tad Porsche Macan būs pareizā atbilde.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!