Testa brauciens

Škoda Kodiaq RS: pirmie iespaidi

240 ZS biturbo TDI motors
Sportiski apdares elementi
Nirburgringas trases rekords

Šis ir čehu zīmola pirmais krosovers ar īpašo apzīmējumu RS, kas nozīmē “rallija sports” un pirmo reizi tika izmantots 1974. gadā uz diviem Škoda rallija prototipiem, 180 RS un 200 RS.

1975. gadā šie  prototipi pārtapa par modeli 130 RS; 1977. gadā sporta kupeja, pazīstama arī kā “Austrumu Porsche” ieguva divas uzvaras savā klasē leģendārajā Monte Karlo rallijā un uzvarēja arī Akropoles rallijā. Savukārt 2000. gadā Škoda laida klajā pirmo RS sērijveida modeli - Octavia RS.

Parīzes auto izstādē atklātajam Kodiaq RS arī ir, ar ko palepoties – Nirburgringas trasē tas ir kļuvis par „ātrāko septiņvietīgo SUV”. Te gan ir vērts atzīmēt, ka neviens cits ražotājs pagaidām nav izmēģinājis septiņvietīgu krosoveru Nordšleifē, tāpēc Kodiaq RS rezultāts – vairāk nekā deviņas minūtes no starta līdz finišam Nordšleifē – ir vienīgais. 



Zem motora pārsega tam ir jaudīgākais dīzeļdzinējs Škoda vēsturē – 2,0 litru BiTDI, kam ir 240 ZS un 500 Nm griezes moments. Bruņots ar septiņpakāpju DSG automātisko pārnesumkārbu un pilnpiedziņu, Kodiaq RS spēj veikt 0-100 km/h paātrinājumu 7 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir 240 km/h.

Tiesa gan, salīdzinot ar VW Tiguan Allspace, kam ir tieši tas pats motors, Škoda 100 km/h sprintā ir par 0,3 sekundēm lēnāks, arī maksimālais ātrums ir par 8 km/h zemāks, nekā šī Volkswagen krosovera jaudīgākajai modifikācijai.



Škoda Kodiaq RS eksterjers

Kā atšķirt RS modifikāciju no standarta Kodiaq? Līdzīgi kā lielākā daļa autoražotāju, kas piedāvā ierindas modeļu sportiskās versijas, Škoda šo uzdevumu ir atvieglojuši, izmantojot melnus ārējās apdares akcentus. Metāliskā radiatora reste aizstāta ar melnu, melnas krāsas akcenti redzami arī priekšējā buferī, kam ir arī atšķirīgs dizains.

Ja ar to vēl šķiet par maz, par modeļa sportisko būtību atgādina logotips priekšā un aizmugurē. Sānu spoguļu ietvari, jumta sliedes, sānu logu moldingi arī ir spīdīgi melnā krāsā, tāpat kā īpašie, tikai RS modifikācijai pieejamie 20 collu riteņu diski, aiz kuriem labi saskatāmi 17 collu bremžu diski ar sarkanas krāsas bremžu uzlikām.

Kodiaq RS aizmugurē norādes uz šīs modifikācijas sportisko garu ir mazāk izteiktas – ja neskaita logotipu, par to atgādina vien hromētās, nedaudz lielākās izpūtēja caurules un difuzoram līdzīgs elements buferī. Un, atšķirībā no standarta Kodiaq, RS modifikācijai standarta aprīkojumā ir LED optika lukturos.



Tātad, lai arī Kodiaq RS sportiskums nav tik agresīvi izcelts kā BMW M sērijas vai Mercedes AMG modeļos, tas ir pietiekami sportisks, ja salīdzina ar citiem septiņvietīgajiem SUV savā cenu kategorijā.

Interjers

Kodiaq RS interjers daudz neatšķiras no standarta modeļa, taču Škoda to ir paspilgtinājuši ar atsevišķiem elementiem, lai radītu sportisku atmosfēru. Redzamākais no tiem ir ekskluzīva dizaina sporta sēdekļi ar labāku sānu atbalstu, alkantaras apdari un sarkanām apšuvuma līnijām.

Tas pats sarkanais apšuvums redzams arī roku balstos durvīs, kā arī uz stūres, kurai turklāt ir trapecveida forma un modifikācijas logo. Sarkanās krāsas akcenti iezīmējas arī digitālajā mērinstrumentu panelī, izvēloties Sport režīmu.


Dažviet salona apdarē izmantoti arī oglekļa šķiedras imitācijas plastmasas paneļi. Tie varbūt neizskatās tik labi kā īstas oglekļa šķiedras paneļi, taču jebkurā gadījumā tas ir patīkams papildinājums automašīnā, kas nepretendē uz premium līmeni. Priecē arī tas, ka griestu apšuvums ir melnā krāsā, bet uz pedāļiem ir metāliskas nerūsējošā tērauda uzlikas. Tā tam vajadzētu būt.

Neraugoties uz sportisko stilu, Kodiaq RS nav zaudējis savu praktiskumu - to var pasūtīt ar 5 vai 7 sēdvietām, bagāžas nodalījuma ietilpība ir 600 litri, ko var palielināt līdz 2005 litriem – un tas ir vairāk nekā šī modeļa tiešajiem konkurentiem.

 Motors

Sākotnēji klīda baumas, ka Kodiaq RS nebūs dīzeļdzinējs. Zināms pamats tam ir, jo ir nedaudz savādi asociēt šo degvielas tipu ar sportiskumu un dinamiku, taču, kā izrādās – tieši tas jau no paša sākuma bija Škoda plānos. RS Parīzē debitēja ar dīzeļdzinēju, nevis uztūnētu četrcilindru benzīna motoru.


2,0 litru TDI faktiski arī bija pieejams jau līdz šim, taču RS versijā tam ir 240 ZS. Tiesa gan, tas nav ekskluzīvi atvēlēts tikai Kodiaq RS – Škoda to vienkārši aizņēmās no Volkswagen Tiguan. Jebkurā gadījumā, tas ir pats jaudīgākais dīzeļdzinējs, kāds jebkad izmantots Škoda modeļos. 

Nevajadzētu aizmirst, ka vēl salīdzinoši nesenā pagātnē šādi jaudas parametri bija tikai 3,0 dīzeļdzinējiem. Tas vēl nav viss – sportiskas braukšanas garu rosinās arī uzlabotā septiņpakāpju DSG transmisija, pilnpiedziņa un tā dēvētā “progresīvā” stūre, kas pielāgo reakciju atbilstoši braukšanas ātrumam. Kodiaq RS ir arī iespēja regulēt gaitas komfortu atbilstoši savam braukšanas stilam, izvēloties Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual vai Snow režīmu.

Ņemot vērā, ka četrcilindru dīzeļdzinējiem nemēdz būt agresīva skaņa, Škoda papildinajusi Kodiaq RS ar funkciju, ko sauc par Dynamic Sound Boost – izmantojot audiosistēmas skaļruņus, tā mākslīgi padara motora rūkoņu dobjāku. Šī funkcija darbojas saskaņā ar izraudzīto braukšanas režīmu – piemēram, Eco režīmā motors praktiski neliks par sevi manīt.



Vai to ir vērts pirkt?

Škoda zīmols pēdējo gadu laikā ir jūtami nostiprinājis savu reputāciju – un pircēju skatījumā tam par labu runā arī fakts, ka čehu zīmola modeļu paletē ir jau 3 krosoveri. SUV ar RS logo šķita loģisks turpinājums – un Škoda to īstenoja. Protams, Škoda RS nav gluži tas pats, kas Audi RS, taču sportiskajam - un joprojām praktiskajam Kodiaq ir labas izredzes ieintriģēt tos pircējus, kas vēlas nedaudz vairāk jaudas par nepārspīlētu cenu.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Škoda Scala

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Nenovērtējiet Scala par zemu tikai tā cenas dēļ. Vairākās kategorijās tas ir labāks pat par cenas ziņā dārgākiem ģimenes auto – tam ir patīkama gaita, pienācīga vadāmība, moderna multimediju sistēma un iespaidīgs plašums gan aizmugurē sēdošajiem, gan bagāžnieka nodalījumā. Tā vienīgie trūkumi ir dažviet lētā salona apdare un tālākpārdošanas vērtība, kas nav tik augstā kā dažiem konkurentiem.