Hyundai Kona: izmēģināts!
Hyundai Kona testa brauciens
Plaša motoru izvēle, ļoti plašs aprīkojums
Cenas sākas no 16 990 eiro
Hyundai pārsteidzoši ilgi kavējās ar reālu konkurentu tādiem modeļiem, kā Opel Mokka X, Renault Captur un Nissan Juke – vienubrīd pat šķita, ka vienīgais, ar ko korejiešu ražotājs plāno sacensties ar minētajiem auto, ir i20 Active, kas patiesībā nemaz nav krosovers, bet gan mazauto ar krosovera vizuālo noformējumu. Taču beidzot ir klāt Kona, modelis, kas Kia un Hyundai tandēmā izmanto pilnīgi jaunu platformu (atšķirībā no Kia Stonic, kura pamatā ir Rio). Tas ļāvis to piedāvāt arī ar pilnpiedziņu, turklāt šī platforma ir pietiekoši universāla, lai tajā varētu ievietot arī bateriju paku un elektromotoru, radot Kona elektroauto.
Pagaidām gan Latvijā (arī Igaunijā un Lietuvā) populārākie
solās būt Kona ar tradicionālajiem motoriem. Izvēle ir plaša – divi dīzeļdzinēji,
kā arī divi benzīna motori. Šķiet, ka vairums pircēju tēmēs uz lētākajām Kona
variācijām, tātad 1,0 litru benzīna motoru un priekšpiedziņu. Šo duetu izmēģinājām
jau i20 Active un neredzam iemeslu to neieteikt.
Taču šajā testa braucienā mūsu
rīcībā nonāca maksimāli aprīkots Kona ar 1,6 litru tilpuma benzīna motoru,
pilnpiedziņu, bloķējamu diferenciāli, nogāžu pārvarēšanas asistentu un septiņpakāpju
divsajūgu transmisiju, kā arī tik plašu aprīkojumu, par kādu nesūdzētos pat 3.
sērijas BMW pircēji (sēdekļu ventilācija un head-up displejs jau vien kaut ko
izsaka). Turklāt šāds Kona maksā vien ap 24 tūkstošiem eiro, kas patiesībā
nemaz nav daudz, ņemot vērā tā pielietojamību arī mērenos bezceļa apstākļos.
Kāds tas ir?
Gaitas
komforta un vadāmības ziņā Kona šķiet sportiskāks, nekā daži no tā konkurentiem. Te gan jāatzīmē,
ka pilnpiedziņas versijām ir neatkarīgā aizmugurējā balstiekārta un tas izsaka
daudz – Hyundai kompaktā krosovera stabilitāte šādā konfigurācijā ir jūtami
labāka, nekā modifikācijās ar priekšpiedziņu, it īpaši ņemot vērā faktu, ka
krīzes situācijās visu riteņu piedziņa izlīdzina braukšanas trajektoriju. par
to pārliecinājāmies, izmēģinot Kona teju uz visa veida ceļu segumiem, kādi Latvijā
ir atrodami. Klīrenss ir 17 centimetri – ar to pietiek, lai diezgan droši
pārvietotos arī vietās, kur ceļa nav.
Septiņpakāpju automātiskā transmisija un 1,6 litru motors strādā perfektā tandēmā, tās reakcija ir ātra, īpaši Sport režīmā. Lai gan tā acīmredzami ir noregulēta lielākai efektivitātei, pat nelielos ātrumos tā pārslēdzas uz atbilstošo pārnesumu bez liekas kavēšanās, necenšoties saglābt pēdējo pili degvielas. Trokšņu izolācija ir laba – protams, jāņem vērā, ka tas nav Audi Q2, bet gan krosovers, kas maksā apmēram divas reizes lētāk.
Pārlaižot skatienu interjeram, priecē fakts, ka Hyundai
godīgi izvēlējušies Kona apdarē izmantot parastus plastmasas paneļus bez
jebkādām pretenzijām uz premium līmeni, ar ko grēko daudzi citi ražotāji. Jā,
mēs redzam, ka Kona nav no dārgā gala, taču apdare nav tik brutāla, kā Duster,
vai aizkustinošā „viltus piano black” kā atsevišķos konkurentos. Jo tie, kas ir
redzējuši īstu „piano black” uzreiz redzēs atšķirību. Kona iet to pašu ceļu, ko
savulaik aizsāka Renault ar Clio – krāsaini akcenti plastmasā spēj darīt
brīnumus – galu galā, tas ir tikai auto un visi zina, ka tas nav Bentley.
Tā vietā Hyundai ir likuši akcentu uz plašu aprīkojumu un
jaunajām tehnoloģijām – ekrāni un elektronika, kā zināms, pārsvarā tiek ražota tieši Āzijas reģionā un
Kona no šī fakta ir ieguvējs. Atšķirībā no aprīkojuma līmeņa pieejami dažāda
izmēra displeju, līdz pat 8 collu izmēram, bet Bluetooth savienojums ir jau
bāzes versijās. Ir atpakaļskata kamera, Apple CarPlay un AndroidAuto, kā arī
virkne citu ekstru.
Ietilpības ziņā Kona atbilst konkrentu līmenīm - bagāžas nodalījuma tilpums ir 361 litrs, taču, nolaižot aizmugurējos sēdekļus tā tilpumu var palielināt līdz 1143
litriem.
Vai to ir vērts pirkt?
Kona ir viens no jaunākajiem un neapšaubāmi pašiem
interesantākajiem piedāvājumiem piesātinātajā krosoveru segmentā, ko droši
varam rekomendēt ikvienam, kas prāto, piemēram, par Opel Crossland X, Nissan
Juke vai Peugeot 2008 – vai līdzīgiem auto.
Tas varbūt nav ģimenes krosovers – izmērs ir diezgan kompakts, taču mūsuprāt divi pieaugušie un viens vai divi bērni tajā jutīsies pietiekami komfortabli arī garākos braucienos un gan jau atradīs veidu, kā funkcionāli izmantot Kona piedāvāto ietilpību. Taču – ja brauc vienatnē vai divatā – Kona ir absolūti pieņemams pilsētas krosovers ar labu aprīkojumu, stilīgu ārieni un patiešām pievilcīgu cenu.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...