Testa brauciens

Jaguar E-Pace: pirmie iespaidi

Testa braucienā izmēģinam kompakto Jaguar krosoveru
E-Pace konkurenti ir BMW X2, Mercedes GLA un Volvo XC40
Cena, sākot no 35 700 eiro

Kamēr Jaguar bija tikai tādi modeļi kā XF un XJ, proti - biznesa un luksusa klases pārstāvji, Latvijas pircēju interese par šo zīmolu bija salīdzinoši niecīga - taču, pirms pāris gadiem parādoties F-Pace, situācija izmainījās. Ne tikai Latvijā, arī citviet Eiropā uz ceļiem biežāk redzams šis krosovers - jo šobrīd viena paša F-Pace pārdošanas apjomi ir lielāki, nekā visam Jaguar bija pirms tam. Tāpēc modeļu klāstu tagad papildinājis arī izmēros (un cenas ziņā) nedaudz mazākais E-Pace, kas konkurē ar Mercedes-Benz GLA un BMW X2.

Kāds tas ir?

Mūsu testa auto ir viss potenciāls kļūt par pieprasītāko E-Pace versiju - pilnpiedziņa, 180 ZS dīzeļmotors, automātiskā pārnesumkārba un R-Dynamic vizuālā apdares pakotne (melnie griesti un citi sportiski elementi). E-Pace ir pieejams arī ar priekšpiedziņu, taču tad jāizvēlas mazāk jaudīgs dīzeļmotors.

Tiesa gan, testa brauciena laikā pārliecinājāmies, ka pamatā arī AWD versija izmanto tikai priekšpiedziņu - kamēr vien priekšējie riteņi nesāk izslīdēt. Tad pieslēdzas arī aizmugurējie, glābjot situāciju. Tāpēc arī braukšanas sajūtas būtībā ir kā pie priekšpiedziņas auto stūres - atšķirībā, no teiksim, Audi Q3 quattro vai Mercedes GLA 4Matic.

Turpinot par braukšanas īpašībām, ir vērts atzīmēt, ka Jaguar E-Pace tehnisko risinājumu “donors” ir Land Rover Discovery Sport, jeb modelis, kas ar daudziem uzlabojumiem ir atvasināts no vecā Freelander, kura arhitektūras saknes savukārt meklējamas Ford izstrādātā platformā, kas cita starpā kalpojusi arī par Mondeo pamatu. Labā ziņa ir tā, ka E-Pace, atšķirībā no citiem Jaguar modeļiem, tiek ražots Magna Steyr rūpnīcā Austrijā, kas ir sava veida kvalitātes garants. Šāds lēmums pieņemts, jo visas Jaguar Land Rover rūpnīcas Lielbritānijā ir pārslogotas un strādā trīs maiņās, cauru diennakti, septiņas dienas nedēļā.

Neko sportisku “īstena Jaguar” garā no E-Pace braukšanas manierēm negaidiet – šeit lielāks uzsvars likts uz gaitas komfortu, nevis spēju lielā ātrumā strauji mainīt joslas. 2,0 litru tilpuma 180 ZS dīzeļdzinējs teorētiski ir jaudīgs, taču 0-100 km/h sprintā E-Pace knapi iekļaujas 10 sekundēs, kamēr par 200 kg vieglākais BMW X1 to veic 7,6 sekundēs.

Tomēr šķiet, ka šī modeļa pircēju vairākumam šis faktors pat būs mazāk svarīgs, nekā imidžs. Ar to viss ir kārtībā. Par spīti tam, ka E-Pace nav tik izsmalcināta vadāmība, kā atsevišķiem vācu konkurentiem, ar to ir patīkamāk braukt pa sliktas kvalitātes asfaltu, kāda Latvijā netrūkst. Turklāt Jaguar piemīt tāda interjera stila izjūta, kas vāciešiem nereti pietrūkst.

Vispirms, tas no ārpuses izskatās lielāks, nekā patiesībā ir - un to var konstatēt tikai, apsēžoties pie stūres. Taču ne priekšā, ne aizmugurē sēdošajiem par komforta trūkumu sūdzēties nevajadzētu – sēdekļi ir ērti, viss izskatās gaumīgi un kvalitatīvi. Arī bagāžas nodalījuma tilpums šķiet vairāk nekā pietiekams ceļasomām tālākiem braucieniem. Premium atmosfēru akcentē arī nevainojamā trokšņu izolācija – tā ir ievērojami labāka, nekā varētu gaidīt no modeļa ar četrcilindru dīzeļdzinēju.

Vai to ir vērts pirkt?

Mierīga braukšanas stila piekritējiem E-Pace kalpos par ļoti patīkamu vietu, kur pavadīt laiku ikdienas braucienos. Tam ir pieejams ļoti plašs aprīkojums, bet izskats – gan no ārpuses, gan salonā - ir atsvaidzinoši atšķirīgs no vienveidīgajiem vācu konkurentiem. Lai arī premium krosoveru segmentā valda asa konkurence un ļoti augsti standarti, E-Pace tiem šķiet pilnībā atbilstošs – turklāt Jaguar zīmols neprasa komentārus, atšķirībā no, piemēram Volvo, kas ar savu XC40 arī vēlas būt tā konkurentu vidū – līdzās BMW X2, Mercedes GLA un Audi Q3.

Apskati Jaguar E-Pace cenu lapu šeit!

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!