Testa brauciens

Jaguar I-Pace: izmēģināts!

Testējam Jaguar I-Pace pirmsražošanas versiju
400 ZS un ātrās uzlādes opcija
Vairāk kā 400 km ar vienu uzlādi

AutorsLaura Kuncberga

Vai I-Pace ir krosovers? Vai tas ir sedans? Varbūt tas ir četrdurvju kupeja? Skatoties uz to, nav viegli izsecināt. Bet, kā norāda Jaguar dizaina šefs Īans Kallums, tas nav svarīgi. Un viņam varētu būt taisnība. Šobrīd autotirgū ir virkne modeļu, kurus nav viegli klasificēt pat industrijas ekspertiem, un, ja ražotājs nav savās mārketinga relīzēs jau nospraudis kursu, kā pareizi domāt, tad tiem, kas pērk šos auto, segmentam tiešām vairs nav nozīme. Tas, kas ir svarīgi, ir fakts, ka I-Pace ir elektroauto. Turklāt patiešām ilgi gaidīts modelis, kam ir potenciāls salauzt ledu šķietami jaunā līmenī - premium līmeņa elektroauto pircēju teritorijā.

Vispirms, tam ir prestižs zīmols, tas ir pieteikoši elegants, lai attaisnotu savu cenu (mūsu testa auto tā ir 80 tūkstoši eiro), turklāt - tas ir arī jaudīgs - pamēģini atrast tirgū kaut ko tādu, kam ir 400 ZS un tik liels nobraucamais attālums (vairāk nekā 400 km) ar vienu uzlādes ciklu. Šie ir galvenie dati, kas būtu jāzina.



Kāds tas ir?

Jaguar pašiem nebija īpašas pieredzes elektroauto ražošanā, tāpēc britu zīmols nolīga Volfgangu Zībertu, kas iepriekš strādāja BMW un cita starpā arī Artega (diezgan eksotisks autoražotājs, ko pamatā var redzēt tikai Ženēvas autoizstādes stendos). Viņam tika dots “vienkāršs” uzdevums - radīt pašu labāko elektroauto uz šīs planētas.
Zībarts vēlāk intervijā atzina, ka pēc būtības, elektroauto princips jau nav nekas sarežģīts - šasija, bateriju bloks un elektromotors. Taču I-Pace gadījumā tie ir divi - pa vienam uz katras ass. Tas bija nepieciešams, lai riteņus novietotu tur, kur ražotājs vēlas, nevis pakļaujot to novietojumu viena elektromotora standartiem. Tādējādi tas ieguva pilnpiedziņu un perfektu svara sadalījumu starp asīm, vienlaikus iepriecinot dizaineri Kallumu, kurš varēja atļauties uzlikt I-Pace tik lielus diskus, kā vēlējās, neupurējot arī kopējo dizainu.



I-Pace faktiski ir diezgan kompakts - būdams 4,68 m garš, tas ir tikai 1 cm garāks, nekā XE, taču riteņu bāze ir par 3 cm garāka, nekā XF.  Alumīnija I-Pace konstrukcijā ir vairāk nekā jebkurā citā Jaguar, kas ļāvis samazināt tā svaru un nodrošinājis 90kWh bateriju tandēmām demonstrēt iespaidīgu nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi.
Tomēr, tas cik bieži I-Pace jāuzlādē ,dienas beigās tomēr ir atkarīgs no tā, cik smaga ir tava labā kāja. 400 ZS tomēr ir 400 ZS un šo potenciālu gribas izmantot vēl un vēl, it īpaši ņemot vērā, ka brauc tas tiešām labi - jā, ir sajūta, ka tas nav klasisks auto, kaut kur ir jūtams bateriju svars, taču I-pace ir tik sportisks, cik vien sportisks var būt elektroauto ar Jaguar logo.

Vietas salonā pilnībā pietiks četriem cilvēkiem - par šaurību kājām nebūs jāsūdzas arī aizmugurē sēdošajiem. Salona iekārtojums ir šim zīmolam atbilstošs - tas nav sliktāks, kā E-Pace, vai F-Pace. Jaunās tehnoloģijas šogad nozīmē - elektroniskie displeji un skārienjutīgie slēdži. Tādu I-Pace netrūkst - ja kāds mēģinās uz I-Pace rēķina palielīties ar Tesla, lai padomā divreiz. Te ir praktiski viss tas pats, un ne sliktāk.



Vai to ir vērts pirkt?

Mēs šobrīd esam izmēģinājuši tikai I-Pace pirmsražošanas prototipu. Var teikt, ka tas ir par 90% atbilstīgs gaidāmajai ražošanas versijai, kas Latviju sasniegs rudenī. Tāpēc rezervēsim mūsu spriedumu brīdim, kad būsim I-Pace patestējuši ilgākā laika periodā un izvērtējuši tā uzlādi, nobraukumu un braukšanas dinamiku atbilstoši reāliem apstākļiem. Taču jau šobrīd ir skaidrs - īstu konkurentu Jaguar I-Pace šobrīd nav - tas ir pagaidām vienīgais elektroauto, kas varētu patikt arī pircējiem, kam cena un degvielas ekonomija nav tik svarīga kā jauda, imidžs un sajūta “es braucu ar elektroauto”.



Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!