Testa brauciens

Porsche 911 Carrera 4 GTS: izmēģināts!

Testa braucienā izmēģinām Porsche 911 Carrera 4 GTS
Vēl aizraujošāks, vēl ātrāks, nekā 911 Carrera vai Carrera S
Pārdošanā tagad

To, ka Porsche 911 tiek uzskatīts par vienu no visu laiku labākajiem sporta auto, zina daudzi, taču fakts ir arī tas, ka šis modelis ir arī viens no visu laiku veiksmīgākajiem sporta auto.

Vizuāli tas no paaudzes paaudzē mainās vēl lēnāk, nekā arktiskie ledāji globālās sasilšanas ietekmē, taču Porsche acīmredzot zina, ko dara – un dara to pareizi. Jo par spīti tam, ka ierindas pilsoņiem visi Porsche 911 izskatās vienādi, tā nebūt nav – pircējiem ir iespēja izvēlēties teju 20 dažādas šī modeļa variācijas atbilstoši savām vajadzībām un braukšanas stilam, ar papildu opcijām tās individualizējot pēc sirds patikas.    

Tas nozīmē, ka savu Porsche 911 varēs atrast ikviens – sākot no bāzes versijas Carrera līdz pat Turbo S kabrioletam vai ekstrēmajam GT3. Nu, varbūt, ne gluži ikviens – jo pat bāzes versijas 370 ZS Carrera maksā turpat 100 tūkstošus eiro, kamēr Turbo – vismaz divas reizes vairāk.

Viena no variācijām, kas Porsche 911 modifikāciju (un cenu) sarakstā atrodas apmēram pa vidu, ir Carrera GTS. Tas pieejams ar aizmugures piedziņu vai pilnpiedziņu, manuālo vai PDK automātisko transmisiju, turklāt kupejas, kabrioleta vai Targa versijā. Mūsu testa auto - 911 Carrera 4 GTS, tātad kupeja, pilnpiedziņa, automātiskā transmisija.

Kāds tas ir?

Visiem GTS modeļiem ir nedaudz platāka virsbūve, kas tradicionāli ir raksturīga pilnpiedziņas 911 modeļiem, taču 3,0 litru sešcilindru turbomotora jauda ir identiska – 450 ZS. Vēl viena kopīga iezīme – sporta balstiekārta, kas ir par 10mm zemāka nekā standarta Carrera, taču GTS kupejām (atšķirībā no Targa un kabrioleta versijām) tā papildināta ar PASM (Porsche Active Suspension Management) sistēmu, kas ļauj mainīt tās iestatījumus, izvēloties “normālu” vai sporta režīmu.

Visiem GTS aprīkojumā ir iekļauta arī sporta izplūdes sistēma un Sports Chrono pakotne, kas cita starpā ietver arī dinamiskos motora balstus. Braucot sporta režīmā, tie kļūst stingrāki, neļaujot motora svārstībām ietekmēt vadāmību.    

Standarta aprīkojumā ir arī 20 collu izmēra diski ar 245mm platām riepām priekšā un 305mm platumu aizmugurē, lielāki bremžu diski – kas, patiesībā ir svarīgi, jo 0-100 km/h šajā testa braucienā izmēģinātais Carrera 4 GTS (ar PDK transmisiju) sasniedz 3,6 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir virs 300 km/h. Šķiet, te nav jēga uzsvērt, ka apdzīšanas manevri problēmas nesagādās – viss atkarīgs no vadītāja saprāta robežām.

Salonā – pievilcīga alkantaras apdare stūrei, griestiem, kā arī virkne citu elementu, kas atgādina, ka šis ir GTS. Taču tieši daudzās tehniskās nianses un to kopējais efekts uz braukšanas sajūtām ir tās, kas to atšķir no bāzes versijas 911. Stūre ir vēl informatīvāka, ļaujot sajust pat vissīkākās nianses ceļa segumā, bet vadāmība ir tik droša, paredzama un aizraujoša, ka tev ik rītu būs prieks mosties un doties uz darbu, zinot, ka maršrutā pavadītais laiks tev būs nākamais patīkamais mirklis pēc kafijas, dušas un brokastīm.

Vai to ir vērts pirkt?

Nav tā, ka standarta Carrera vai Carrera S ir kaut kādā ziņā sliktāki par GTS – ikviens Porsche 911 būs labs pirkums, kas savu vērtību turēs ilgi. GTS standarta cena (bez PVN) sākas no apmēram 110 tūkstošiem eiro, taču jāņem vērā, ka tajā jau iekļauta virkne elementu, kas iepriekšminētajām modifikācijām būtu papildaprīkojums.

Turklāt tas ir auto, kura konkurentu vidū ir gan Audi R8, gan Nissan GT-R, kas varbūt ir interesanti trasē, taču ne tuvu nav tik ērti un patīkami ikdienas lietošanā, kā 911 Carrera 4 GTS.

  

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!