Testa brauciens

Jaunais Nissan Leaf: vērtē pircēji

Elektroauto lietotāji iepazīstas ar jauno Nissan Leaf
Ekspertu viedokļi par elektroauto perspektīvām Latvijā
Plašāku materiālu lasi žurnālā "TOP 100 GAIDĀMIE AUTO 2018"

Kā jauno Nissan Leaf vērtē tie, kas  elektroauto izmanto ikdienā? Kā viņi vērtē lietošanas ērtības un to lietošanas izmaksas? Un – kāds ir viņu skatījums uz elektroauto segmenta izaugsmes iespējām Latvijā?

Šos jautājumus Nissan Leaf testa brauciena laikā Whatcar.lv uzdeva gan privātpersonām, gan uzņēmējiem, gan autoparku menedžeriem. Lūk, viņu viedokļi šajā reportāžā!

Kārlis Mendziņš, privātpersona:

"Jaunais Nissan Leaf, manuprāt, ir vispraktiskākais, visērtākais elektroauto, kāds šobrīd ir pieejams, ņemot vērā arī tā ārkārtīgi plašo aprīkojumu ar dažādām jaunajām tehnoloģijām, to skaitā autonomās braukšanas sistēmu ProPilot. Interesants jaunieviesums ir Leaf e-pedālis, kas faktiski ir akseleratora un bremžu pedāļa apvienojums vienā. Pierast pie tā var ātri – bremžu pedālis vairs nav jāspiež. Tas samazina noslodzi uz bremzēm, paildzinot to kalpošanas laiku starp servisa apkopes intervāliem."

"Pašam jau vairāk nekā gadu pieder elektroauto. Būdams rīdzinieks, to izmantoju kā normālu ikdienas auto – braucu uz darbu, uz mājām, kā arī ar ģimeni uz laukiem. Pieredze ir pozitīva. Dzīvoju centrā, tāpēc izbaudu faktu, ka bezmaksas autostāvvieta ir teju visur. Mani varbūt mazāk ietekmē iespēja izmantot sabiedriskā transporta joslas, jo mans ikdienas maršruts ved pa citām ielām, taču tad, kad nepieciešams, tas ir liels atvieglojums – sastrēgumus var izbraukt krietni ātrāk".

"Pie mājas man nav iespējas auto uzlādēt, tāpēc daru to pa dienu, kamēr esmu darbā, atstājot auto lielveikala Domina stāvvietā, – rozešu ir papilnam. Gada laikā, kopš braucu ar elektroauto, par “degvielu” esmu samaksājis vien mazliet vairāk nekā 3 eiro. Citas izmaksas: logu šķidrums, lupatiņas, ar ko mašīnu tīrīt, būtībā sīkumi."

"Jaunajam Leaf ir arī vislielākā distance, ko iespējams nobraukt ar vienu uzlādi. Tas spēj droši nobraukt vairāk par 200 kilometriem. Latvijas apstākļiem ar to pietiek, tāpēc daudzi jau droši var nomainīt savus auto ar iekšdedzes dzinējiem pret jauno Leaf. Turklāt Leaf ir ļoti praktisks – bagāžas nodalījums vien ir iespaidīgs. Tas man ļoti svarīgi, svarīgāk nekā auto zīmols vai klase."

Rolands Šuksts, uzņēmējs

"Mums – uzņēmumam Rigacars.com – pieder vairāki desmiti automašīnu, to skaitā pieci elektroauto, kas mums ir jau kopš 2014. gada. Dzīvoju Pierīgā, privātmāju rajonā, un par elektroauto uzlādes problēmu beidzu satraukties jau pirmajā lietošanas nedēļā. Pārbraucu mājās, uzlieku lādēties savu mobilo telefonu un tāpat – arī automašīnu. No rīta telefons ir uzlādēts un auto arī. Tā tas notiek katru reizi. Pat visu dienu braucot, vakarā automašīnas akumulatoram ir vēl vismaz 30–40% atlikums."

"Ikdienā nobraucu līdz 100 kilometriem, vidējais eiropietis privātām vajadzībām nobrauc 26, amerikānis – 35 kilometrus dienā. Pēc šiem cipariem var spriest, cik tad īsti tev tas nobraucamais attālums ir svarīgs. Elektroauto lietošanas izmaksas ir krietni zemākas. Neskaitot riepu maiņu, gadā uz vienu elektroauto pat 100 eiro neesmu iztērējis. Jo nekādas eļļas tur nav, nekādu hidropastiprinātāju un citu nianšu, kas citiem auto nolietojas, tur nav."

"Es domāju, elektroauto segments Latvijā piedzīvotu pamatīgu uzplaukumu, ja valdība atkal piešķirtu līdzfinansējumu to iegādei, kā tas bija 2014. gadā. Tas toreiz bija vienīgais iemesls, kāpēc tos nopirku. Uz pusi zemāka cena – tā bija galvenā motivācija. Ja tas atkal būtu iespējams, es pirktu Leaf."

"Jaunais Leaf var braukt tālāk ar vienu uzlādi, tas nozīmē, ka cilvēkiem būs lielāka interese tos pirkt. Tad gan valdībai būs jāiespringst un jāveido plašāks uzlādes punktu tīkls. Ar to uzlādes vietu skaitu, kāds šobrīd ir, galīgi nepietiek. Vismaz 5–10 stacijas tuvākā gada laikā galvaspilsētā ir jāizveido."

Jānis Bite, “Latvijas Valsts meži”

"Pirmos četrus elektroauto mēs iegādājāmies 2014. gadā. Tolaik Latvijā praktiski vispār nebija elektroauto, tāpēc nebija arī lielas pieredzes to lietošanā. Man teorētiski bija skaidrs, ka elektroauto varētu būt konkurētspējīgs ekspluatācijas ziņā, jo elektromotora lietderības koeficients ir ievērojami augstāks nekā dīzeļdzinējam."

"Šobrīd varu teikt – ņemot vērā cenu, par kādu mēs šos elektroauto nopirkām, mēs būsim plusos, pat ja izlemsim šos četrus auto pārdot. Pētot elektroauto cenas otrreizējā tirgū, var secināt – tās nebūt nekrītas tik radikāli, bet krītas proporcionāli to vērtībai. Arī nobraukumi nav lieli, un tiem var daudzmaz ticēt, ja vien auto nav kalpojis par taksometru Igaunijā."

"Jaunais Nissan Leaf uzskatāmi pierāda – elektroauto var būt gan praktisks, gan komfortabls, ar plašu drošības aprīkojumu. Vairs nav aprīkojuma atšķirību no mašīnām ar benzīna vai dīzeļa motoriem, un tas ir ļoti svarīgi. Taču, lai es pierunātu darbiniekus par savu dienesta auto izvēlēties elektroauto, nepieciešams attīstīt infrastruktūru, veidot plašāku uzlādes staciju tīklu."

Jānis Rapa, “Lattelecom”

"Nissan Leaf ir ērts, ļoti labi aprīkots – šajā ziņā tā jau vairs nav kompaktklase, tas ir tuvu biznesa klases līmenim. Interjers labi pārdomāts, kluss. Jau pirmās paaudzes Nissan Leaf bija labs sākums, bet šis – otrās paaudzes – modelis ir galvastiesu pārāks."

"Es domāju, nevienam nav šaubu, ka elektroauto ir nākotnes auto. Mums šobrīd apritē ir divi, bet tūlīt būs arī trešais elektroauto, tāpēc uzstādījām savu lādēšanas staciju. Pašlaik mēs elektroauto lietojam tikai pilsētas režīmā, darbadienas laikā ar tām brauc visi, kam nepieciešams, izmantojot visas priekšrocības, kādas šobrīd ir: sabiedriskā transporta joslas, bezmaksas autostāvvietas un bezmaksas uzlādi tur, kur tā pieejama."

"Piedāvājums elektroauto tirgū šobrīd ir liels un cenas ir kritušās. Tagad jau pie dīleriem var dabūt tādas cenas, kādas cilvēki maksāja 2014. gadā ar visu valsts līdzfinansējumu. Taču, manuprāt, tās vēl ir nedaudz par augstu, lai dabūtu pozitīvu TCO aprēķinu (TCO ir metodoloģija, kurā ņemtas vērā visas auto izmaksu pozīcijas auto dzīves cikla laikā, lai aprēķinātu vidējās auto izmaksas mēnesī – red.). Vienlaikus gan es paredzu – pieaugot konkurencei, šīs cenas kritīsies vēl vairāk. Jau šobrīd ir pircēji, kam ir šī zaļā domāšana un cena nav šķērslis, drīzāk šķērslis ir minētais infrastruktūras trūkums."

"Mūsu pieredze ar elektroauto ir tikai daži mēneši, tāpēc vēl nevaru komentēt to, cik izdevīgs šāds pirkums ir attiecībā pret auto ar benzīna vai dīzeļa motoriem. Taču es esmu optimistisks – elektroauto var kalpot kā labs pilsētas auto, tajā skaitā privātajiem pircējiem, kam tas varbūt nebūs vienīgais auto ģimenē, taču sava vieta tam noteikti būs. Īstenojot plānu paplašināt uzlādes staciju tīklu gan uz šosejām, gan lielajās pilsētās, elektroauto skaits tuvākā gada, divu laikā strauji pieaugs."

Edgars Džeriņš, jurists

"Nissan Leaf ir kluss, ļoti dinamisks. Izmaksas ir ļoti zemas, pat ja uzlāde tiek veikta mājās. Braucot rekuperācijas režīmā, pat bremžu uzlikas nav jāmaina, arī eļļa, filtri nav jāmaina. Tā mašīna varbūt nav lēta, taču, parēķinot izmaksas uz vairākiem gadiem, ietverot faktu, ka nav jāmaksā par stāvvietām Rīgas centrā, tas atmaksājas."

"Man pieredze ar elektroauto ir jau trīs gadus, viss man ir skaidrs, viss patīk, un es esmu apmierināts. Izvēle tirgū kļūst arvien plašāka, un Nissan Leaf ir konkurētspējīgs piedāvājums. Ļoti laba skaņas izolācija, pat sēžot aizmugurē, labs gaitas komforts – iebraucot bedrēs, nav trokšņu no balstiekārtas. Nekas negrab. Ļoti patīkams iespaids, turklāt cena arī kļuvusi zemāka salīdzinājumā ar to, ko par to piedāvā Leaf. Tāpēc apsveru tā iegādi, ņemot vērā īpašo cenas piedāvājumu korporatīvajiem klientiem."

"Domāju, uzlādes tīklam attīstoties, arvien lielāka interese par elektroauto būs arī premium līmeņa auto pircējiem. Jo dinamika ir ļoti svarīgs faktors, to pierāda tādi elektrosuperkāri kā, piemēram, Rimac, kas dragreisā spēj apsteigt tradicionālos sporta auto ar benzīna motoriem. Maksimālais elektroauto griezes moments ir pieejams jau uzreiz. Protams, premium pircējiem būs svarīgs arī prestižs zīmols, kvalitāte un aprīkojums. Domāju, tuvāko pāris gadu laikā elektroauto iegāde būs ekonomiski pamatota izvēle jebkuram lietotājam."

Plašāku materiālu par jauno Nissan Leaf un elektroauto perspektīvām Latvijā lasi žurnālā "TOP 100 GAIDĀMIE AUTO 2018"

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Nissan Qashqai

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Nissan Qashqai ir lielisks neliela izmēra krosovers, ar kuru nebūs grūti sadzīvot. Kā mazas ģimenes auto tas ir labs pirkums.