Testa brauciens

Ford Ecosport: testa brauciens

Whatcar.lv izmēģina 2018. gada Ford Ecosport
125 ZS benzīna turbomotors, automātiskā pārnesumkārba
Cena, sākot no 15 730 eiro

Ecosport nav pilnībā jauns modelis – tas tika laists klajā jau 2013. gadā, un līdzšinējā versija bija pieejama arī Latvijā. Tagad klajā nākusi jauna šā modeļa interpretācija, un, salīdzinot ar priekšteci, kompaktais Ford krosovers jau ir vērā ņemams konkurents daudziem citiem līdzīgiem piedāvājumiem tirgū.

Nav šaubu, ka vārds “krosovers” patlaban iemieso teju maģisku skanējumu auto dīleru salonos – arī Ford prognozē, ka jau līdz 2020. gadam trešā daļa pārdoto jauno auto būs tieši šā segmenta pārstāvju. Turklāt lielu daļu no tiem veidošot tieši kompakta izmēra krosoveri – kā Ecosport.

Kāds tas ir?

2018. gada modelim, salīdzinot ar līdzšinējo Ecosport, esot vismaz 2300 jaunu detaļu, kaut gan virsbūves formu ziņā tas būtiski nav mainījies. Virkne kosmētisku izmaiņu gan padarījušas Ecosport ārieni ievērojami pievilcīgāku, piešķirot tam jauneklīgu, sportisku raksturu, uz ko jau vedina domāt tā nosaukums. Rumānijā ražotā Ford krosovera balstiekārta veidota, domājot par Eiropas pircējiem, kuru maršrutos ir ne tikai pilsētas, bet arī ātrgaitas šosejas.



Motoru klāstā ir 1,0 litra tilpuma Ecoboost benzīna turbomotors ar 125 un 140 ZS, bet vienīgais dīzeļdzinējs ir 1,5 TDCi. To būs iespējams komplektēt arī ar pilnpiedziņu, kas faktiski krosoveru segmentā kļūst arvien lielāks retums, it īpaši tik kompakta izmēra auto kā Ecosport.

Kāds tas ir?

Sagaidāms, ka tieši modifikācija ar 125 ZS benzīna motoru būs populārākais Ecosport Eiropas tirgū – un tieši šo versiju, turklāt ar automātisko pārnesumkārbu, izmēģinājām šajā testa braucienā. Aprīkojums ir pilnībā atbilstīgs potenciālo pircēju prasībām – ērti lietojams skārienekrāns paneļa centrā ar visām iespējamajām viedtālruņu un to aplikāciju savienojuma iespējām, ko piedāvā jaunā Ford Sync 3 infosistēma.

OK, šim testa auto nebija ādas sēdekļi, taču pat šādā izpildījumā interjers izskatās tīri pievilcīgs, un to noteikti novērtēs tie pircēji, kas par galveno automašīnā uzskata tās funkcionalitāti, nevis greznību. Tie, kas ir braukuši ar kādu no Ford modeļiem, zina, ka šis ražotājs prot apvienot labu vadāmību ar gaitas komfortu. Tas  jūtams arī Ecosport, tikai jāņem vērā, ka perfekto līdzsvaru starp abām minētajām pozīcijām ierobežo šā krrosovera dizaina īpatnības.



Tam ir augstāks klīrenss, augstāka sēdpozīcija, kas, protams, nodrošina labu ceļa pārredzamību un ļauj drošāk pārvietoties arī bezceļa apstākļos, taču veicina lielāku virsbūves sasveri. Secinājums – straujāki manevri jāveic uzmanīgāk nekā ar, piemēram, jauno Fiesta. Stūres reakcija ir informatīva un precīza, tāpēc izteikti sportiska braukšana ir iespējama, cik vien to atļauj trīscilindru motora un transmisijas tandēms. Taču Ecosport vairāk būs piemērots tiem, kas nesteidzas.

Jebkurā gadījumā tas necieš no līdzīgu maza izmēra auto problēmām trokšņu izolācijas ziņā – ārējās skaņas ir labi apslāpētas, turklāt tās var pilnībā iznīcināt ar lielisko audiosistēmu. Vietas pilnībā pietiks četriem cilvēkiem, arī bagāžas nodalījuma ietilpība šķiet pietiekama, lai tur saliktu ceļasomas, iepirkumu maisus un vēl šo to.

Vai to ir vērts pirkt?

Ecosport ir mazs, simpātisks un praktisks krosovers ar vilinošu sākumcenu un plašām aprīkojuma iespējām, to skaitā ir ne tikai jaunākās tiešsaistes tehnoloģijas, bet arī pilnpiedziņa. Mūsuprāt, tā iegādi noteikti vajadzētu apsvērt tiem, kas domā par, piemēram, Kia Stonic, Nissan Juke, Renault Captur vai Peugeot 2008 iegādi.


 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!