Testa brauciens

Mitsubishi Eclipse Cross: testa brauciens

Whatcar.lv izmēģina Mitsubishi Eclipse Cross
Laba vadāmība, plašs salons, pieejams ar pilnpiedziņu
Cana, sākot no 24 900 eiro

Mitsubishi Eclipse Cross ir vēl viens apliecinājums jaunai tendencei krosoveru segmentā – ja vēlies piesaistīt pircēju uzmanību, ar paaugstinātu sēdpozīciju un pievilcīgu cenu vien būs par maz. Savulaik piedzīvotie Nissan Juke panākumi ir rosinājuši arī citus autoražotājus izmēģināt veiksmi ar netipiskiem dizaina risinājumiem un spilgts piemērs ir gan Toyota C-HR, gan Peugeot 3008, gan arī Volkswagen T-Roc.

Daudzi, kas redzējuši Eclipse Cross tikai fotogrāfijās, būs pārsteigti, redzot cik liels tas patiesībā ir. Pēdējais simtprocentīgi Mitsubishi radītais modelis pirms ražotāja nonākšanas Nissan paspārnē ir veidots uz tās pašas platformas arhitektūras, kāda ir nedaudz lielākajam Outlander. Tas nozīmē, ka 4,4 metrus garais Eclipse Cross ir garāks nekā Nissan Qashqai, un manāmi lielāks, nekā Toyota C-HR. Faktiski, tas ir apmēram tikpat liels kā VW Tiguan, Škoda Karoq vai Toyota RAV4.


Tieši šī iemesla dēļ Eclipse Cross ir praktiskāks, nekā daži citi konkurenti šajā segmentā. Priekšā sēdošajiem vietas netrūkst, aizmugurē ir vieta diviem pieaugušajiem vai trīs bērniem, bet bagāžas nodalījuma ietilpība izskatās pietiekama, lai tajā satilptu viss nepieciešamais tālākam ceļojumam. Ērti iekārtoties pie stūres varēs ne tikai Mairis Briedis, bet arī Kristaps Porziņģis, turklāt sēdpozīcija ir tik augsta, ka, piebraucot līdzās Audi Q7, tu atrodies apmēram tajā pašā līmenī kā šī vācu premium klases auto īpašnieks, baudot to pašu ceļa pārredzamību un drošības sajūtu.   

Ja runājam par premium, tad Mitsubishi nekad nav bijis tas ražotājs, kas kaut kādā veidā ir centies uzsvērt savu automašīnu “tuvināšanos biznesa klasei”. Japāņu zīmola pamatvērtības gadu desmitiem ilgi ir bijušas saistītas ar izturību un praktiskumu. To apliecina arī Eclipse Cross interjers  - apdarē pārsvarā izmantota cieta plastmasa, taču montāžas kvalitāte ir laba, nekas negrab. Kopējo atmosfēru uzlabo dažādi metāliska spīduma un oglekļa šķiedras imitācijas akcenti.

Vairāku simtu kilometru garajā testa braucienā pa Latvijas ceļiem izmēģinājām visdārgāko Eclipse Cross modifikāciju, kuras cena ir nedaudz virs 30 tūkstošiem eiro. Plašais aprīkojums nebūt nelika justies slikti – pilnpiedziņa, stūres apsilde, sēdekļu apsilde, patiešām laba klimata kontroles sistēma, dažādas drošības funkcijas šķiet galvenais, kas varētu interesēt lielāko daļu pircēju, kuriem nav vēlēšanās maksāt divreiz lielāku cenu par tikpat liela izmēra auto. Eclipse Cross aprīkojuma iespējas lieliski ilustrē šis video:


Dīzeļdzinējs gaidāms vēlāk, bet pašlaik vienīgā pieejamā motora tilpums ir 1,5 litri un tas pārtiek no benzīna. Var izvēlēties priekšpiedziņu vai pilnpiedziņu un manuālo vai CVT transmisiju. Mūsu auto bija pilnpiedziņa un CVT. Turbīna, 163 ZS un 250 Nm griezes moments ļauj šādam Eclipse Cross sasniegt 100 km/h 9,8 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir 200 km/h. Mitsubishi norāda, ka vidējais degvielas patēriņš ir 7 litri uz 100 km, mums sanāca vairāk, taču ar degvielas ekonomiju īpaši neaizrāvāmies, tā vietā izmēģinot citas Eclipse Cross braukšanas īpašības.

CVT transmisija, proti – bezpakāpju variators, nevis klasiska automātiskā pārnesumkārba, šajā segmentā nav retums. Mitsubishi Eclipse Cross gadījumā tā ir starp labākajām, kādu mums nācies redzēt. Ar elektronikas palīdzību tiek imitēta daudzpakāpju automātiskās pārnesumkārbas darbība, tādējādi, piespiežot akseleratora pedāli, paātrinājums ir diezgan stabils un vienmērīgs. Ir iespēja “pārnesumus” mainīt manuāli, ar slēdžiem, kas fiksēti pie stūres kolonnas, taču mēs secinājām, ka tas neko būtiski paātrinājumā nemaina, ja neskaita papildus troksni salonā. Tā ir vēl viena nianse, ko ir vērts atzīmēt – dažiem auto ar CVT transmisiju pirmais ir troksnis un tikai tad paātrinājums, bet Eclipse Cross gadījumā tā nav. Motora skaņa ir neuzbāzīgi dobja, arī ceļa trokšņi ir labi apslāpēti. Vienīgi pretvēja šalkoņa gar sānu spoguļiem var kļūt dzirdama, ātrumam pārsniedzot 100 km/h slieksni. 

Vadāmības ziņā Eclipse Cross atstāj nedaudz labāku iespaidu, nekā, piemēram, Mazda CX-5 vai Peugeot 3008. Asākas virziena maiņas notiek ar mazāku virsbūves sasveri, nekā atsevišķiem konkurentiem, arī stūres reakcija – kaut arī viegla, tā tomēr ir pietiekami informatīva, lai radītu papildus drošības sajūtu. Gaitas komfortu objektīvi novērtēt šobrīd nevaram, jo esam izmēģinājuši tikai tādus Eclipse Cross, kam ir 18 collu diski ar 225/55 izmēra riepām. Iespējams, ka tieši disku izmērs ir tas, kas brīžiem padara Eclipse Cross gaitu nemierīgu – it īpaši, ja ceļa segums ir izraibināts ar asfalta ielāpiem un nevienmērīgi piesegtiem kanalizācijas lūku vākiem.  Mazākais iespējamais izmērs ir 16 collas.

Par spīti uzrakstam Super All Wheel Control uz aizmugurējā loga, Mitsubishi Eclipse Cross pilnpiedziņas sistēma vairāk domāta lielākai drošībai uz slidena ceļa, nevis piedzīvojumiem bezceļa apstākļos. Tomēr ņemot vērā senās japāņu autoražotāja tradīcijas pilnpiedziņas auto jomā un tādiem vispāratzītiem bezceļu braukšanas paraugiem kā L200 pikaps un Pajero apvidnieks., tā noteikti ir priekšrocība, jo daudziem šīs klases pārstāvjiem šāda opcija vispār nav pieejama.  

Vai to ir vērts pirkt?

Salīdzinot ar citiem līdzīgas ietilpības un izmēra piedāvājumiem tirgū – to vidū Peugeot 3008, Opel Crossland X, Škoda Karoq  - Eclipse Cross sākumcena – 24 900 eiro - šķiet adekvāta, it īpaši ņemot vērā plašo aprīkojumu, kas pieejams jau bāzes versijai. Ja tev nav nepieciešama pilnpiedziņa un salona ādas apdare, turklāt vari iztikt ar manuālo pārnesumkārbu, neko vairāk arī nevajadzēs piemaksāt. Faktiski, optimāli aprīkotu Eclipse Cross var iegādāties jau zem 30 tūkstošiem eiro.

Mēs ieteiktu rūpīgi izvērtēt to, ko jūs sagaidāt no sava nākamā auto, kāda ietilpība jums ir vajadzīga un kādas ir sajūtas pie stūres ikvienā no automašīnām, kas ir potenciālo pirkumu sarakstā. Katrā ziņā, Mitsubishi Eclipse Cross iegādi nožēlot nevajadzēs – ražotājam ir laba reputācija kvalitātes jomā un nekas neliecina, ka šis modelis to varētu mainīt. Papildus drošības sajūtu noteikti radīs arī 5 gadu garantijas termiņš.

Piesakies Mitsubishi Eclipse Cross testa braucienam šeit...

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!