Testa brauciens

Opel Grandland X: testa brauciens

Whatcar.lv izmēģina Opel Grandland X
Pārdošanā tagad
Opel Grandland X cena un tehniskie dati

AutorsGuntars Pulss

Grandland X ir Opel jaunākais vidēja izmēra krosovers, kura konkurentu vidū ir Nissan Qashqai un VW Tiguan. Faktiski tas ir tas pats Peugeot 3008, tikai Opel veidolā, jo Grandland X ir rezultāts sadarbībai ar Opel jaunajiem īpašniekiem – PSA grupu, tāpēc veidots uz franču autoražotāja izstrādātās platformas komplektā ar franču motoriem un būvēts – uzminēji, Francijā.

Potenciālajiem Grandland X pircējiem šobrīd ir divas galvenās izvēles – 130 ZS 1,2 litru tilpuma trīscilindru benzīna turbomotors, kā arī 1,6 litru tilpuma 120 ZS dīzeļdzinējs. Lai arī tas ir par 10 ZS mazāk jaudīgs un ne tik kluss kā benzīna motors, reālajā dzīvē tas šķiet piemērotāks Grandland X izmēriem, pateicoties lielākam griezes momentam, kas nodrošina vairāk jaudas vidējā apgriezienu diapazonā. Arī degvielas ekonomija ir labāka. Pieejama gan manuālā, gan automātiskā transmisija.

Radīts mierīgai braukšanai

Abas šajā testa braucienā izmēģinātās Opel Grandland X modifikācijas liek secināt, ka šis modelis ir vairāk piemērots mierīgai, nevis sportiskai braukšanai. Šī iemesla dēļ mums vairāk patika Grandland X dīzeļversija ar automātisko pārnesumkārbu – saskanīgais tandēms nodrošina optimālu jaudas padevi, neliekot ne auto, ne tās vadītājam iziet ārpus savas komforta zonas rāmjiem.

Automātisko pārnesumkārbu var kontrolēt arī manuāli, taču maz ticams, ka Grandland X pircējiem radīsies bieža nepieciešamība šo opciju izmantot – ne dīzeļversijai, nedz arī modifikācijai ar benzīna motoru nav nekādu apslēptu īpašību, kuras šāda aktivitāte varētu atdzīvināt. 0-100 km/h paātrinājumu dīzeļversija veic 12,2 sekundēs. Tas nostiprina pārliecību, ka Grandland X ir ārkārtīgi mierīgs raksturs pat pēc šīs klases nebūt ne augstajiem standartiem. Stūres reakcija ir precīza, arī gaitas komforts ir labs, taču Opel krosovers neizrāda nekādu interesi par mēģinājumiem strauji mesties līkumaina ceļa virāžās.  

Racionāls interjers, plašas aprīkojuma opcijas

Atstājot Grandland X braukšanas īpašības otrajā plānā, Opel krosovers kļūst daudz konkurētspējīgāks. Konservatīvi pircēji novērtēs to, ka tā eksterjera un interjera dizains nav tik kliedzoši inovatīvs, kā Peugeot 3008. Salona arhitektūra ir tikpat pārskatāma un intuitīvi saprotama, kā Astra hečbekā, turklāt tas nenozīmē, ka Grandland X būtu piemirsts par jaunajām tehnoloģijām.

Skārienekrāns ir standarta aprīkojumā, pieejama arī segmentam unikālā OnStar tiešsaistes palīdzības sistēma, kā arī visi drošības aprīkojuma elementi, kādus varētu iedomāties, turklāt liela daļa no tiem ir jau aprīkojuma līmeņu bāzes versijās.

Opel Grandland X interjera apdarē pārsvarā izmantoti kvalitatīvi materiāli, salons ir praktisks un tieši tik ietilpīgs, kādu varētu gaidīt no šīs klases auto. Bagāžas nodalījuma ietilpība ir lielāka par vidējiem standartiem šajā klasē.

Vai to ir vērts pirkt?

Ja ir nepieciešams vidēja izmēra krosovers ar plašu aprīkojumu, Grandland X noteikti ir izskatīšanas vērts priekšlikums. Mūsuprāt vajadzētu koncentrēties uz modifikāciju ar dīzeļdzinēju un automātisko pārnesumkārbu, kas šķiet labāka izvēle par 1,2 litru benzīna motoru un manuālo transmisiju, it īpaši tiem, kas plāno veikt lielus attālumus.

Tiesa gan, dīzeļdzinēja un automātiskās transmisijas izvēle nav gluži par velti – bāzes versijas Grandland X Selection 1,2 Turbo ECOTEC maksā, sākot no 18 957 eiro, bet lētākais variants dīzelim ar automātisko pārnesumkārbu ir 23 161 eiro – jau nākamajā, Enjoy aprīkojuma līmenī. Dārgākā Opel Grandland X modifikācija ir Innovation, kuras cena sākas no 26 086 eiro.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!