Testa brauciens

Audi Q7 e-tron: izmēģināts

Testējam Audi Q7 e-tron
Plug-in hibrīdsistēma ar 373 ZS un 700 Nm
Cena, sākot no 82 700 eiro

Šis ir jaunākais papildinājums Audi e-tron modeļu klāstam - Q7 apvidus auto plug-in hibrīdversija. Tāpat kā izmēros mazākajam A3 e-tron, zem motora pārsega ir iekšdedzes dzinējs, kas savienots ar elektromotoru un bateriju paku. Atkarībā no izvēlētās modifikācijas, Q7 e-tron šis iekšdedzes dzinējs ir vai nu četrcilindru 2,0 TFSI benzīna turbomotors, vai optimizēts 3,0 litru tilpuma TDI, kāds ir standarta Q7, tikai ar nedaudz mazāku jaudu. Tīri ar elektrību vien Q7 e-tron spēj veikt līdz 56 km distanci - teju ideāli, lai kursētu starp biroju Rīgā un dzīvesvietu Jūrmalā.

Zem bagāžas nodalījuma grīdas atrodas 202kg smaga bateriju paka un elektroniskas ierīces, kas laupa Q7 e-tron iespēju būt ar septiņām sēdvietām, kā standarta Q7. Lai arī bagāžas nodalījuma ietilpība ir par 120 litriem mazāka, ar atlikušajiem 650 litriem vajadzētu pietikt lielākajam vairumam pircēju.

Kāds tas ir?

Ņemot vērā ekonomijas un vides mīlestības auru, kas apvij Q7 e-tron, daudzi varētu padomāt, ka šis vairāk kā divarpus tonnas smagais auto ir gausāks, nekā standarta Q7, kuram ir 272 ZS 3,0 litru TDI dīzeļdzinējs. Taču tas būtu pilnīgi nepareizs priekšstats.
Hibrīdsistēmas kopējā jauda abās versijās ir 373 ZS un 700 Nm. Tas ir daudz, turklāt ne tikai “uz papīra” - pateicoties faktam, ka elektromotora (ja tas ir uzlādēts) griezes moments ir pilnībā pieejams uzreiz ar pirmo pieskārienu akseleratora pedālim, jaudas padeve ir ārkārtīgi vienmērīga un pārliecinoša - 6 sekundes līdz 100 km/h dīzeļa un elektromotora versijā, 5,9 sekundes modifikācijā ar 2,0 TFSI.

Elektromotora klātbūtne nodrošina arī luksusa klases cienīgu komfortu salonā - motora troksnis ir dzirdams vēl mazāk, kā standarta Q7 ar 3,0 TDI, ko mēs jau iepriekš slavējām par labo trokšņu izolāciju.

Lai panāktu maksimālu efektu no e-tron tehnoloģijas, iekšdedzes dzinējs pieslēdzas vien tad, kad akseleratora pedālis tiek spiests diezgan dūšīgi, turklāt pedālim var būt neliela pretestība, kas rosina braukt ekonomiskāk. Tā kā konkrēts slieksnis šai parādībai nav noteikts, brīžiem tas var šķist mazliet savādi - taču pie tā var pierast.

Kā ikvienam plug-in hibrīdam, arī Audi Q7 e-tron iegādei ir jēga vien tad, kad ir, kur to uzlādēt. Jāņem vērā, ka tad, kad baterija ir tukša, tā ir tikpat neefektīva kā papildus bagāža ar vairāk kā 200 kg svaru, attiecīgi ietekmējot motora degvielas patēriņu.

Viena joma, kur Q7 e-tron atšķiras no standarta modeļa, ir vadāmība. Par spīti tam, ka mūsu testa auto bija papildaprīkojumā piedāvātā un ļoti efektīvā pneimatiskā balstiekārta, tā līdz galam īsti nespēja nomaskēt e-tron papildus masu. Tiesa gan, to var pamanīt tikai sportiskā braukšanas režīmā - braucot normāli, šī atšķirība praktiski nav jūtama. Te arī jāpiebilst, ka arī standarta Q7 nav gluži pats sportiskākais SUV pasaulē - azartiskas braukšanas piekritējiem drīzāk vajadzētu domāt par SQ7.

Kas attiecas uz Q7 e-tron interjeru, tad atšķirības no standarta auto te nav redzamas - ikviens pircējs, ņemot palīgā papildaprīkojuma opcijas, to var padarīt cik vien askētisku vai greznu, pēc sirds patikas. Tikai e-tron logo un bateriju indikators mērinstrumentu panelī atgādina par šī auto atšķirību no ierindas Q7.

Vai to ir vērts pirkt?


Tāpat kā ikviens cits plug-in hibrīds, arī Q7 e-tron ir piemērots specifiskam pircēju lokam, galvenokārt tiem, kas ikdienu pavada pilsētas satiksmē, vai kursējot galvaspilsētas rajona robežās. Garākos maršrutos elektromotors bez uzlādes ir kā papildus krava - un arī tiem, kas veic īsus maršrutus, tas būs jālādē teju katru dienu, lai baudītu ražotāja norādīto degvielas ekonomiju - vai kaut ko tuvu tam. Tieši tas pats būs jādara tiem, kurus ieintriģējusi nevis degvielas ekonomija, bet gan papildus jauda.

Daži par praktiskāku konkurentu varētu uzskatīt Volvo XC90 T8, kam ir līdzīgs elektromotora potenciāls, taču tas ir jaudīgāks un pieejams arī ar septiņām sēdvietām.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!