Cadillac Escalade: testa brauciens
Izmēģinām jauno Cadillac Escalade
6,2 litru V8 motors ar cilindru atslēgšanas tehnoloģiju
Pārdošanā tagad
Cadillac Escalade ir kā dinozaurs un ne tikai tāpēc, ka tas
ir liels. Faktiski, tā izmērs ir teju ne biedējošs – novietošanai pilsētas
centrā vietu atrast nav viegli, bet, ja tāda atrodas, rodas jautājums, vai nav
nepieciešama saskaņošana ar pilsētas domi – un vai nav jāmaksā par divām
stāvvietām uzreiz. Vienā teikumā – Cadillac Escalade ir pats lielākais SUV,
kādu ir iespējams nopirkt Latvijā.
Modeļa dzimtenē Amerikā ar to sadzīvot ir
krietni vieglāk – vairāk nekā 100 gadus senais zīmols kopš tā pirmsākumiem ir
saistīts ar prestižu un komfortu, arī šis, ceturtās paaudzes Escalade iemieso
labāko, uz ko ir spējīga ASV auto industrija. Turklāt tā izmērs uz ASV šosejām
ir pilnīgi normāla parādība, tāpat kā šī auto atmosfēriskais 6,2 litru V8
motors.
Pieraduši pie saviem SUV standartiem, amerikāņu pircēji jūsmo, ka
Escalade joprojām ir palicis uzticīgs rāmja šasijai, taču demonstrē vēl plašāku
komforta un drošības aprīkojumu kā līdz šim. Taču – cik piemērots šis mega-SUV ir
Latvijas apstākļiem?
Kāds tas ir?
Iespaidīgs. Pat standarta versijā tas ir lielāks, nekā cenas
ziņā līdzīgie Range Rover, Mercedes-Benz GLS vai Toyota Land Cruiser V8, taču
pieejama arī pagarinātā versija, kuras garums jau ir teju 6 metri. Tas ir arī smags – standarta versijā vairāk
nekā 2,7 tonnas. Vienīgais pieejamais motors – 6,2 litru V8 ar 423 ZS un 621
Nm.
Tas ir tas pats motors, kāds ir zem Chevrolet Corvette motora pārsega, tikai ar mazāku jaudu un cilindru atslēgšanas tehnoloģiju – vienmērīgā ātrumā tas pārvēršas par V4, ļaujot uz šosejas kreisēt ar apmēram 10 litru vidējo degvielas patēriņu uz 100 km. Kopumā degvielas patēriņš – vidēji 14 litri uz 100 km – nepārsteigs tos, kas jau braukuši, piemēram ar Mercedes GLS 500.
Nospiežot akseleratora pedāli, atskan sulīgs rūciens, taču,
lai arī 0-100 km/h paātrinājums aizņem vien 6,7 sekundes, to īsti sajust nevar
– Escalade pa asfaltu slīd kā autobuss un ātruma sajūta parādās vien tad, kad -
ceļu policistu izpratnē - jau ir par vēlu. Vēlmi braukt dinamiski gan ierobežo
sešpakāpju automātiskā transmisija – tā diezgan gausi un reaģē uz straujākām
akseleratora pedāļa kustībām, īsti neizprotot, cik liels jaudas daudzums tiek
prasīts. Šķiet, ka astoņpakāpju pārnesumkārba ar šo pienākumu tiktu galā daudz
labāk.
Visiem Escalade ir neatkarīgā balstiekārta priekšā un piecu
sviru sistēma aizmugurē, kā arī Magnetic Ride Control opcija ar diviem
amortizatoru cietības iestatījumiem – Tour vai Sport. Lielāki ceļa negludumi,
piemēram asfalta rises Escalade gaitu neietekmē, taču bruģis, ceļa ielāpu un
bedrīšu sērijas rada vibrāciju, kas caur smago rāmi rada rezonansi viscaur
salonā.
Pat Sport režīmā Escalade ir lielāka virsbūves sasvere pagriezienos, nekā Range Rover vai Mercedes-Benz GLS, kuriem ir pieejama pneimatiskā balstiekārta. Stūres reakcija ir diezgan precīza, taču jāatzīmē, ka sajūtas varētu būt pielīdzināmas okeānu lainera stūrēšanai – reiz kursu iezīmējis, tu tik viegli nevari to mainīt. Manevrēšana starp joslām uz šosejas brīžiem ir jāplāno kā šahā – vairāki gājieni uz priekšu. Piemēram, Audi Q7 šajā ziņā ir manāmi elastīgāks.
Salons, praktiskums
Septiņas sēdvietas ir standarta aprīkojumā – divās
priekšējās rindās var ērti iesēsties pieci cilvēki, nesūdzoties par vietas
trūkumu kājām vai galvai. Arī otrās rindas sēdekļiem ir regulējams atzveltnes
slīpums, taču tos nevar bīdīt uz priekšu vai atpakaļ kā Q7.
Divas papildvietas trešajā rindā var pacelt vai nolaist ar elektropiedziņu un tajās var iesēsties arī pieauguši cilvēki, tiesa gan ar mazāku komforta līmeni kā pirmajās divās rindās sēdošie. Tās nolaižot, paveras 1461 litru tilpuma bagāžas nodalījums (2172 litri pagarinātajās Escalade versijās).
Ņemot vērā Escalade cenu, dažiem pircējiem varētu rasties iebildumi pret priekšējā paneļa noformējumu. Lai arī tam ir ādas un alkantaras apdare, viduskonsoles apdares plastmasa atgādina lētākus GM koncerna modeļus un, pateicoties sensoru vadībai, nevis klasiskajām pogām un slēdžiem kā konkurentiem, tā ātri vien tiek izraibināta ar pirkstu nospiedumiem. Escalade modeļu izaugsmes pazinējiem gan acumirklī būs skaidrs, ka interjers kopumā ir labāks, nekā līdz šim.
Aprīkojuma jomā ir grēks sūdzēties – mūsu testa braucienā izmantotajam Escalade bija visas iespējamās komforta un drošības funkcijas, kādas vien ienāk prātā – priekšējo sēdekļu ventilācijas un masāžas funkcija, head-up displejs, trīs zonu klimata kontrole, trīs monitori videofilmu baudīšanai, aklās zonas un joslu maiņas brīdinājuma sistēma, 360 grādu apkārtskata kamera, ledusskapis zem elkoņu balsta, Bose skaņas sistēma, bezvadu lādētājs Android viedtālruņiem, kā arī brīdinājuma signāls par kustīgiem objektiem, manevrējot atpakaļgaitā un daudz kas cits, kas ne tikai atvieglo dzīvi ar Escalade, bet arī palīdz saprast tā cenu. Papildus tam auto iespējams iedarbināt ar tālvadību, saglabājot aizslēgtas durvis, kā arī elektroniski regulēt pedāļu bloka augstumu, pielāgojot to katra autovadītāja ķermeņa izmēriem.
Vai to ir vērts pirkt?
Ja izmērs ir prioritāte,
tad nošaut greizi ar Escalade nav iespējams. To apstiprinās jebkurš
amerikāņu reperis vai NBA zvaigzne. Kā saka amerikāņi, tas ir no-brainer. Vienlaikus
gan nav noslēpums, ka par 117 000 eiro (mūsu testa auto standarta cena) ir
iespējams iegādāties pietiekoši iespaidīgu, septiņvietīgu Mercedes-Benz GLS vai
Range Rover, kam ir elegantāki saloni, kā arī Audi SQ7, kas ir dinamiskāks,
turklāt ar labākām tālākpārdošanas izredzēm.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...