Testa brauciens

Subaru XV: testa brauciens

Testa braucienā Austrijā izmēģinām 2017.gada Subaru XV
Stabilāks uz ceļa, pārsteidzošas spējas bezceļa apstākļos
Subaru EyeSight drošības sistēma standarta aprīkojumā

AutorsIvo Goldmanis

Subaru ir viens no retajiem neatkarīgajiem auto ražotājiem, kādi vēl palikuši, un tas lielā mērā izskaidro dedzību, ar kādu kompānijas mārketinga cilvēki prezentē ikvienu jaunu modeli. Atšķirībā no lielajiem koncerniem - to vidū Toyota, Volkswagen, Renault-Nissan - Subaru modeļu pārdošanas apjomi pēdējo 17 gadu laikā nav piedzīvojuši nedz izteiktu kāpumu, nedz arī kritumu.

Ražotājs lepni atzīst, ka saražo praktiski tik daudz, cik fiziski tas ir iespējams un stabili ieņem savu nišu. Neraugoties uz to, Subaru redz izaugsmes iespējas SUV segmentā, jo visi (pieci) kompānijas modeļi, izņemot sadarbībā ar Toyota tapušo BRZ kupeju - ir ar pilnpiedziņu. To vidū arī leģendārais WRX STI ielas sporta auto, kas turpinās kalpot par mērauklu nelielā japāņu autoražotāja sportiskajām ambīcijām.

Otrās paaudzes XV ir nozīmīgs solis Subaru attīstībā, jo būvēts uz pilnībā jaunas platformas, kuras izveide japāņu autoražotājam prasījusi septiņus gadus. Lai arī ārēji tas diezgan cieši līdzinās savam priekštecim, XV ieguvis jaunu interjera dizainu, par gandrīz 8kg vieglāku CVT transmisiju un uzlabotu motoru.



Kāds tas ir?

What Car? Latvijas un Igaunijas žurnālisti bija pirmie Baltijas reģiona pārstāvji, kam tika dota iespēja izmēģināt jauno Subaru XV testu trasē pusceļā starp Vīni un Bratislavu. Ņemot vērā, ka auto nebija reģistrēts dalībai koplietošanas ceļu satiksmē, testa brauciens notika slēgtā teritorijā, kas ietver vadāmības trasi un bezceļu posmu. Vienu pēc otra izmēģinājām gan līdzšinējo XV, gan jauno modeli un jāteic, ka veiktās izmaiņas balstiekārtā patiešām ir jūtamas. Straujās virāžās otrās paaudzes XV turas uz ceļa stabilāk, ar mazāku virsbūves sasveri, turklāt arī stūres reakcija ir asāka. 

80% no 2,0 litru tilpuma benzīna bokserdzinēja komponentiem ir jauni - ražotājs uzsver, ka tas padarījis to ekonomiskāku. Oficiālie skaitļi gan vēl netiek atklāti, tāpēc šobrīd mēs vēl nezinām, cik lielu degvielas ekonomiju izdevies panākt. Dinamikas ziņā tas nav padarījis XV īpaši ātrāku (0-100 km/h paātrinājuma laiks ir nedaudz virs 10 sekundēm), jāņem arī vērā, ka XV vairs nebūs pieejams ar manuālo transmisiju, bet tikai ar CVT “automātu”.

Kā ikviena šāda tipa transmisija, tā cieš no tām pašām problēmām - piespiežot akseleratora pedāli līdz grīdai, pirmais ir troksnis un tikai tad seko paātrinājums. Uzreiz gan jāatzīst, ka diez vai XV pircēji iegādāsies šo auto, lai uzstādītu labākos apļa laikus trasē - tam domāts WRX STI, taču normālā braukšanas režīmā motors un transmisija darbojas diezgan saskanīgi, turklāt klusāk, nekā līdzšinējās paaudzes XV.

2,0 litru tilpuma dīzeļdzinējs otrās paaudzes XV vairs netiks piedāvāts - vienīgā izvēle būs šis un arī 1,6 litru tilpuma benzīna motors. Žēl, jo 2,0 litru dīzeļdzinējs bija dinamiskāks. Subaru gan mierina, ka jaunā platforma paredzēta arī dīzeļdzinējiem, tāpēc, ja būs pieprasījums, nākotnē XV varētu būt pieejams arī ar šādu opciju.

Bezceļa apstākļos jaunais XV demonstrē krietni labākas spējas, nekā vadāmības trasē - godīgi sakot, pat krietni labākas, nekā tā īpašniekiem jebkad būs nepieciešams. Pilnpiedziņa ir standarta aprīkojumā un jaunievedums ir X-Mode režīms, kas optimizē četru riteņu piedziņu slidena ceļa apstākļos un ietver arī nogāžu pārvarēšanas asistentu. Testa brauciena laikā guvām pārliecinošus pierādījumus tam, ka jaunais XV spēs iebraukt dziļāk bezceļos kā jebkurš no tā konkurentiem šajā segmentā.



Jaunā Subaru XV interjers ir ieguvis labākus apdares materiālus un jaunu arhitektūru, kurā daudzās pogas un slēdži tagad aizstāti ar ērtu, skārienjutīgu infosistēmas displeju. Mēs vēl nezinām, kādas aprīkojuma specifikācijas un komplektācijas tiks piedāvātas Latvijas tirgū, taču Subaru parasti daudz neskopojas un var sagaidīt, ka šis 8,0 collu displejs būs standarta aprīkojumā.

Drošības aprīkojumā visiem XV būs EyeSight sistēma, kas ietver ārkārtas bremzēšanas sistēmu. Āzijas tirgū XV jau izpelnījies labas atsauksmes triecientestos, un mūsuprāt tas patiks arī Euro NCAP reitingu noteicējiem Eiropā. Praktiskuma ziņā ir jūtams, ka mazliet lielākie ārējie izmēri ir vainagojušies ar lielāku salona un bagāžas nodalījuma ietilpību.

Vai to ir vērts pirkt?

Jaunais Subaru XV noteikti ir labāks par savu priekšteci visās jomās, taču kamēr nav paziņotas tā cenas, ir grūti novērtēt, kur tas ierindojas starp saviem konkurentiem. Uzlabotā dinamika un patiešām pārsteidzošas bezceļa apstākļu pārvarēšanas spējas dod XV iespēju pacīnīties par plašāku interesi potenciālo pircēju lokā, kaut gan dīzeļdzinēja trūkums to varētu ierobežot.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!