Testa brauciens

Mazda CX-5: testa brauciens

Whatcar.lv izmēģina jauno Mazda CX-5
Pārdošanā tagad
Cena, sākot no 22 750 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Jaunais Mazda CX-5 japāņu autoražotāja modeļu paletē ieņem ļoti būtisku lomu. Vispirms, tas pārstāv šobrīd pašu piesātinātāko segmentu - krosoverus, bet otrkārt - tas pēdējo piecu gadu laikā palīdzējis kāpināt Mazda pārdošanas apjomus Eiropā par 60 procentiem. Tāpēc šim - otrās paaudzes modelim - ir iespēja definēt Mazda nākotni. 

Japāņu autoražotājs to ļoti labi apzinās, tāpēc otrās paaudzes CX-5, kura konkurentu vidū ir gan VW Tiguan, gan Toyota RAV4 un arī Hyundai Tucson, ir manāmi uzlabojumi teju visās galvenajās pozīcijās - dizainā, interjera kvalitātē un braukšanas dinamikā. Par spīti tam, ka izmēri praktiski nav mainījušies, jaunais CX-5 krosovers  ir ļoti atšķirīgs priekšlikums, salīdzinot ar savu priekšteci.

Kāds tas ir? 

No pirmā acu uzmetiena viss izskatās labi. Pirmās paaudzes Mazda CX-5 relatīvi maigo eksterjeru ir nomainījušas asākas dizaina līnijas, iedvesmojoties no RX Vision konceptauto, kas pirms pāris gadiem tika demonstrēts Tokijas autošovā. Šī tēma turpinās arī interjerā, kur japāņu dizainu papildina jaunākās komforta un drošības tehnoloģijas. 7 collu infosistēmas un navigācijas displejs ir standarta aprīkojumā visiem CX-5.

Dārgākā modifikācija - Luxury - ir īpaši eleganta un iekārojama ar savu ādas apdari salonam, elektriski regulējamu bagāžas nodalījuma vāku, kā arī sēdekļu apsildi un USB pieslēgumvietām arī otrajā sēdvietu rindā un informācijas projekciju uz priekšējā stikla, nevis organiskā stikla displeja virs mērinstrumentu paneļa kā pakāpi zemākiem CX-5. 

Interjera kvalitāte ir laba, bet priekšējais panelis ir īpaši slavējams par to, kā visas aktuālākās tehnoloģijas ir ietvertas vienkāršā, neuzbāzīgā arhitektūrā. Kopumā Mazda CX-5 nav īsti ko pārmest - vietas salonā netrūkst, arī bagāžas nodalījums ir ietilpīgs. Uz ceļa CX-5 fascinē ar ievērojami labāku trokšņu izolāciju, pateicoties papildu apdarei riteņu arkās un laminētiem stikliem.


Salīdzinot ar Tiguan, jaunajam CX-5 krosoveram ir labāks gaitas komforts, bet, kāpinot braukšanas dinamiku, vadāmība šķiet precīzāka, nekā Nissan Qashqai. Rezultāts ir sajūta, ka tu sēdi lielā hečbekā, nevis SUV. Mazda skaidro, ka jaunākā CX-5 modeļa struktūra ir par 15% stingrāka, turklāt balstiekārtā izmantota jaunākā vektorēšanas tehnoloģija. Tas nozīmē, ka motora jauda tiek pielāgota braukšanas leņķim, lai optimizētu vertikālo svaru uz katra riteņa, samazinot nepieciešamību veikt korekcijas ar stūri. Tādā veidā auto vadāmība šķiet elastīgāka, pārvēršot straujākas virziena maiņas braukšanas baudā. Protams, tas atkarīgs arī no riteņu disku izmēra - dārgākajās modifikācijās ir 19 collu diski, lētākās - 17 collu izmērs. 

Motoru klāstā - Skyactiv-G 2,2 litru dīzeļdzinējs ar 150 vai 175 ZS, kā arī atmosfēriskais 2,0 litru benzīna motors ar 160 ZS, kāds bija mūsu testa auto. “Uz papīra” 160 ZS šķiet OK, taču faktiski tas vairāk piemērots pilsētai un mierīgai braukšanai pa šoseju, jo vidējā apgriezienu diapazonā nav diez ko dinamisks. To gan var koriģēt ar sporta režīmu un pārslēgšanos uz manuālo automātiskās transmisijas režīmu. 

Vai to ir vērts pirkt? 

CX-5 jau ir kļuvusi par populāru izvēli tiem pircējiem, kam nepieciešams vidēja izmēra krosovers, ar kuru var doties arī mērenos bezceļa apstākļos, taču jaunākās paaudzes modelim ar savu 22 750 eiro sākumcenu (38 900 eiro par dārgāko dīzeļversiju) ir diezgan nopietna konkurence. Daži tomēr varētu dot priekšroku VW Tiguan Comfortline, vai arī nedaudz lētākajam Nisan X-Trail un pat BMW X1, kas gan būs dārgāks. 

Reāls Mazda CX-5 konkurents ir arī Ford Kuga, ko izvēlēsies tie, kam braukšanas bauda ir pirmajā vietā - tomēr Mazda piedāvājums arī nav slikts, it īpaši ņemot vērā dizainu, kam daudzu izpratnē ir primāra loma auto izvēlē. 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Mazda CX-3

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Mazda CX-3 ir moderns un patīkams mazais SUV, taču to pieviļ cietā balstiekārta un vietas trūkums kājām aizmugurē sēdošajiem.