Testa brauciens

Honda Civic: testa brauciens

Testējam 10. paaudzes Honda Civic
Jauns 1,0 litra tilpuma motors
Cena, sākot no 19 180 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Evolūcija vai revolūcija? Kas atteicas uz auto dizainu, par labu nāk gan viens, gan otrs. Bet, ja runa ir par stilu, būtu grūti iebilst, ka tieši revolūcija ir tas, kas jau gadiem ir Honda Civic dizaineru prioritāte. Pilnībā no jauna veidotais, desmitās paaudzes Civic tam ir vēl viens pierādījums - un šoreiz ne tikai ar dizainu vien. Jaunais Civic ir vieglāks, garāks, zemāks un ar uzlabotu balstiekārtu - tā ir kombinācija, kas jaunajam Civic dod cerības sašūpot tādu izteiktu šīs klases līderu kā Škoda Octavia un Volkswagen Golf pozīcijas.

Nebeidzamajā konkurences cīņā būtisks faktors ir arī cena - jaunais Civic maksā, sākot no 19 180 eiro. Pircējiem ir divu benzīna dzinēju izvēle: trīscilindru 1,0 litra tilpuma turbomotors un četrcilindru 1,5 litru motors.  Kā ierasts, 1,6 litru tilpuma dīzeļmotors modifikāciju klāstu papildinās vēlāk. Šogad gaidāms arī sportiskais Type R, kas marta sākumā izraisīja lielu ažiotāžu Ženēvas auto izstādē.

Gaita un vadāmība

Jaunajam Honda Civic ir lielāka distance starp priekšējiem  un aizmugurējiem riteņiem, mazāks svars un pilnībā jauna balstiekārta, bet smaguma centrs ir tuvāk zemei. Visas šīs izmaiņas vērstas uz to, lai padarītu jauno Civic par vēl aizraujošāku pārvietošanās līdzekli, salīdzinot ar priekšgājējiem.

Stūres reakcija ir smagnēja, bet precīza. Jā, VW Golf vai Ford Focus fani varētu mēģināt iebilst par Civic vadāmību asākās ceļa virāžās, taču salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu modeļiem, desmitās paaudzes modelis ir liels solis uz priekšu.



Mūsu testa brauciena laikā Spānijā, Civic  gaitas komfortam nebija īsti, ko iebilst pat uz “Latvijas tipa” salāpītā ceļa seguma, par perfekti gludajām šosejām nemaz nerunājot. Atzinības vērts ir arī jaunais 130 ZS 1,0 litra tilpuma turbomotors, kas augstākā apgriezienu līmenī šķiet efektīvāks, nekā dažu konkurentu trīscilindru ekvivalenti. Te gan jāatzīst, ka VW grupas trīscilindru motori ir mazliet izsmalcinātāki - Civic motors ir nedaudz skaļāks, arī tā vibrācija ir izteiktāka.

Interjers, praktiskums

Kā ierasts, priekšējās abās sēdvietās diviem gara auguma pieaugušajiem vietas netrūks. Arī aizmugurē sēdošajiem par vietu kājām nevajadzēs īpaši sūdzēties - taču Civic dizaina īpatnības ir samazinājušas jumta augstumu, kas nedaudz ierobežo vietu galvai. Bērniem viss būs kārtībā, taču Kristapam Porziņģim un viņa kolēģiem tur nav, ko meklēt.

Praktiskuma ziņā jaunais Civic tuvojas Octavia, ar 478 litru bagāžas nodalījuma ietilpību apsteidzot gan Volkswagen Golf, gan Seat Leon. Turklāt aizmugures sēdekļu atzveltnes var nolocīt, izveidojot pilnīgi līdzenu kravas nodalījuma grīdu.



Vadītāja sēdpozīcija ir sportiski zema, taču sēdekli un stūri var regulēt plašā diapazonā, piemērojot ikviena ķermeņa prasībām. Taisnvirziena pārredzamība ir laba, taču masīvie aizmugures jumta balsti nedaudz ierobežo redzamību, tāpēc atpakaļskata parkošanās kamera būs lielisks papildu elements, ko novērtēs ikviens, kam ikdienā jāmanevrē šaurās stāvvietās.

Vai to ir vērts pirkt?

Veidojot jauno Civic, Honda veikums ir patiešām slavējams. Šis ir pirmais Civic, ko mēs patiešām iesakām pirkt, vai vismaz novērtēt, testa braucienā salīdzinot to ar Golf, Octavia vai Hyundai i30. Tos, kam patīk komforts, Honda nepievils - 2017. modeļa standarta aprīkojumā ir klimata kontrole, automātiskās gaismas. Ir pieejams arī daudz drošības ekstru,  tostarp avārijas automātiskā bremzēšanas sistēma.  

Lai gan Civic ir labāks kā jebkad, tas joprojām savā kategorijā nav pats labākais. Škoda Octavia ir praktiskāks,  ar nedaudz elegantāku salonu un vismaz oficiāli daudz ekonomiskāka.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!